Level 42's Love Games van beginnend bassist

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
syarych
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2004, 14:51

Bericht door syarych »

Rob .. wat voor instrument(en) gebruik je naast de basgitaar voor deze nummers?
Gebruikersavatar
Robbie
Java Guru
Berichten: 2213
Lid geworden op: 15 okt 2004, 11:50

Bericht door Robbie »

De bas was dus een Peavey. Typenr. o.i.d. weet ik niet, maar gezien wat ik ervoor betaalde kan het niet anders zijn dan een één of ander instapmodel. Ik zal eens zoeken naar een plaatje.

Electrische gitaar: een Richwood. Ik moest iets hebben om die gitaarpartij erbij te kunnen zetten en mocht van de muziekwinkel waar ik mijn spulletjes kocht (mag reclame maken hier?) een gitaar meenemen voor inkoopprijs.

Keyboard: Yamaha PSR-225. Zit een beetje tussen speelgoed en een echt keyboard in. Leuke prijs-prestatieverhouding.

Drums: Uit het keyboard. Ritme nummer 15. :lol:

Trompet: St. Michaels. Was ook een leuke aanbieding bij die betreffende muziekzaak. Nou kan ik helemaal geen trompet spelen, maar de auto-punch in/out van de recorder heb ik weten te vinden! Geloof het of niet, maar die solo in No Reason Why duurt ongeveer 35 seconden en kostte me plusminus 60 takes. Mijn lippen deden er pijn van. :lol:

Ik heb de opname gemaakt met een Yamaha AW16G, een digitale 16 sporenrecorder. Een ontzettend fijn apparaat, goede geluidskwaliteit, een ontzettend degelijk ding en het staat bol van de mogelijkheden. Wel moet je er even mee leren omgaan.
Gebruikersavatar
Iron Maiden
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:29

Bericht door Iron Maiden »

echt knap, ik wou dat ik zo goed kan slappen. Ben jij nou zo goed, of ik zo slecht? :wink: Volgens mijn speel jij al jaren bas! :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Robbie
Java Guru
Berichten: 2213
Lid geworden op: 15 okt 2004, 11:50

Bericht door Robbie »

Iron Maiden schreef:echt knap, ik wou dat ik zo goed kan slappen. Ben jij nou zo goed, of ik zo slecht? :wink: Volgens mijn speel jij al jaren bas! :shock: :shock:
Ik heb (nog) niks van je gehoord dus ik kan het niet zeggen! :D

Een paar jaar geleden kocht ik die bas, gewoon om er ééntje te hebben. Wel heb ik toen wat aangerommeld met wat Level 42 nummers. Vervolgens heeft die bas alleen in de hoek gestaan. Van die oude nummers heb ik nog wat opnamen. Let op: zeer slechte mix. Eerste opname ooit. Op een analoge 4-tracker. Eerste basbewegingen ook, trouwens. Schrik niet. Je bent gewaarschuwd :P

Sandstorm (demo) https://home.planet.nl/~apere006/sandstorm.mp3

Love Meeting Love https://home.planet.nl/~apere006/lml.mp3
Plaats reactie