En dan ook mijn nieuwe basje sinds gisteren!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

En dan ook mijn nieuwe basje sinds gisteren!

Bericht door Dr Teng »

Yo luitjes

Hier ff een soundsample/jam op mijn nieuwe Lakland Skyline 55.02. (sunburst met rosewood hals... kijk daarvoor het topic 'foto's van jullie bas')

De bartolini elementen geven een lekkere sound, maar de output is erg laag. Dus óf de preamp standaard aan en wat wijzigen met de bas/mid/treble pots indien nodig (is het uberhaupt nodig??) of de preamp van de voorversterker open gooien.

Opname is gewoon plain de geluidskaart met Cubase. Beetje reverb erop en klaar is klara.

https://www.warande.net/~bgall/music/Lakland_Jam.mp3
Laatst gewijzigd door Dr Teng op 03 nov 2004, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

continiuum.. :lol:

gheh, toch jammer dat je een fretless jazz heb met reverb,
dan zou je bas nog eens kunnen zingen.

klinkt niet verkeerd die bas.
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Hele lekkere sound! 8)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ook zeer bruikbaar in de oefenruimte kan je vertellen! Iets smoothere sound? Hals element bijdraaien...iets feller? Brugelement... Een standard approach, maar hij geeft bij deze bas echt een heel mooi geluidje!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

klinkt mooi, die bas. goed dat je nu eindelijk iets hebt gevonden waar je wel blij mee bent.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

gefeliciteerd met de nieuwe bas!
Ja toch?
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

klinkt lekker 8)
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

... en nu staat ie weer te koop....

:o ...gek.
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Jah Teng he.. :)
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Waarschijnlijk omdat 'ie wat aanloopt...?
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ja hoor, daarom zou ik een bas wegdoen, omdat ie wat aanloopt. Iedereen kan inbussen.... ;) Daaag.

Iets rauwere sound met ballen zoek ik misschien, maar zit gewoon iets op de wip. Misschien als er zeer binnenkort geen reactie komt houd ik hem gewoon, ik vind de looks ook DIK in orde. Past ook zeer bij de band. :mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie