Nieuwe single van mijn band

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Nieuwe single van mijn band

Bericht door Lazy B. »

Als ik zo de verschillende onderwerpen in deze categorie doorloop zie ik dat 't voornamelijk bedoeld is je als individuele bassist te laten horen?

Tja, uhm, ik ben zelf niet zo'n virtuoos, maar 't leek me wel leuk de nieuwe single van mijn band eens in de groep te gooien.

Love at first sight

We zijn dit nummer flink aan 't promoten en hij wordt al op heel wat regionale en lokale radiozenders gedraaid inmiddels.

Enjoy! 8)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Na zoveel reacties op onze demo, kan ik dan op die van jou zeker niet achterblijven lijkt me. Ik ben de laatste tijd nogal anal to 'aan het genre sleutelen' geworden, door er andere dingen in te proppen die niet echt logisch zijn, maar wel lekker klinken.

Het omgekeerde is bij jullie waar... ik zou het zelf nooit willen maken, maar daarin (pop/rock ballad achtige dingen) vind ik het best goed. Ik haal er wat punten uit, die niet altijd negatief voor het nummer zijn, maar die mij wat testiculaire jeuk geven. 'Met dien verstande' dat ik ietwat gekleurd ben door mijn eigen bandshit en zo.... het heeft nl. een hoog Sky-Radio gehalte. Het nummer staat zoals het staan moet, elementen zijn aanwezig voor een stereotype song. Piano-intro, vocalen in het refrein, gitaarsolootje... en outtro... bijna die accenten richting Toto-achtig stuff. Dat vind ik tegelijk ook minpuntjes dat het zo volgens de gulden regels gespeeld wordt.

De gitaarpartijen vind ik niet echt om naar huis toe te schrijven om heel eerlijk te zijn. Niet slecht, maar hierdoor zie ik het licht ook niet bepaald. De solo vind ik ietsjes minder, die had meer in het hoog gekund en iets minder met het thema meegaand. Laat die slide ook maar zitten volgende keer. Ik had die harmonics niet gespeeld bij het couplet.... beetje jammer en het stoort eerder dan dat het echt iets toevoegt. De mix van de gitaarsound vind ik wat eerder bij onze demo ook genoemd is.. 'earpearcing'.

Ritmesectie > niets op aan te merken, dik in orde. Wel op basgebied erg stereotype fretless lickjes bij couplet nr 1, maar voorruit... binnen zulke nummers werkt dat.

Vocalen > ...tja.. je moet er van houden, maar echt goed gezongen vind ik het niet. Slecht is anders, zo moet je het niet zien, maar het zou net iets beter kunnen.


(wat een verhaal om 1 nr.)

Hopelijk heb je hier wat aan... ik hoop voor je dat het wat wordt met de band, maar zoals met alles... ieder zijn meug. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

het zou zo op een Chicago-album kunnen staan. Ik ben het eens met Teng, het is absoluut niet mijn smaak, maar slecht is het zeker níet. Zelf zou ik deze muziek niet maken.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ik vind jullie andere nummers beter (van de site). Het is wat cliché enzo idd, vooral het pianostukje. Maar goed jullie claimen ook niet het wiel opnieuw uit te vinden ofzo. Daardoor luistert het wel lekker weg. De uitspraak van de zanger vind ik hier en daar te Nederlands.
Lazy B. schreef:Als ik zo de verschillende onderwerpen in deze categorie doorloop zie ik dat 't voornamelijk bedoeld is je als individuele bassist te laten horen?
Volgens mij is het gewoon de bedoeling een opname te laten horen waarin je zelf speelt. Dat kan met een hele band zijn of in je eentje.
In beide gevallen vind ik het altijd leuk om 'de muziek achter de forummer' te horen zegmaar.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Equalizer schreef:De uitspraak van de zanger vind ik hier en daar te Nederlands.
Dat zeggen meer mensen ja. Daar moeten we toch blijkbaar echt eens aandacht aan gaan besteden.
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Vind het wel een goed nummer. Gewoon, top, professioneel in elkaar gezet.

Het probleem is dat je hier aan het beeldscherm nogal nittepikkerig naar een stukkie muziek aan het luisteren bent. Vandaar dat je van die uitvoerige reacties krijgt. Maar ik, ik vind het gewoon een top nummer. Live kan het volgens mij zelfs wel twee keer achter elkaar spelen, het nummer is nog lang niet klaar met dat einde, d'r moet gewoon nog wat komen.

Enige minpuntje wat ik heb is dat het van mij wel een tikkie swingender kan. Het klinkt me net iets te blank, te houterig. Maar misschien is dit wel mijn stemming op dit moment, zo aan het beeldscherm...
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Rologica, wat je zegt over nittepikkerig (mierenneuken ..etc..) wordt aan het scherm zodat er uitgebreide reacties komen. Waarom niet? Je leest dan toch door het commentaar enigszins heen van de persoon (omdat ie bvb toch al niet houdt van het een en ander) en je neemt het toch mee om misschien te opperen bij de band.

Beetje off-topic is dit natuurlijk, maar ik heb liever uitgebreid commentaar op een plaatje (en Lazy B vast ook wel) dan slechts een paar zinnetjes. 'Klinkt vet, lekker hoor.' Dat wordt natuurlijk ook gewaardeerd, maar constructief commentaar net zo. Ik zie het probleem daarom niet echt.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Heel kort : Sky Radio.......
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Het nummer is inderdaad nog niet af in mijn ogen. Maar ja, het einde is het enige echt verrassende aan het nummer en dat is ook wel weer grappig. :D Zonder gein: klinkt heel goed. Ik vind de partijen super. Ik vraag me tijdens het refrein echter wel af wat voor geluid jullie willen neerzetten. Ik vind het geluid van de onderlinge instrumenten niet helemaal super afgesteld. En dat ligt niet alleen aan de slechte (niet geweldige) opname, maar ook gewoon aan de afstelling van de instrumenten, volgens mij. Ik vind persoonlijk de gitaar veel grof overstuurd. Het klinkt alsof de gitaar veel meer een rocknummer speelt dan de rest van de band. Als dat bewust zo is gedaan zou ik niet voor een pianogeluid als dit kiezen. De gitaar en de piano bijten elkaar een beetje, vind ik. Hopelijk kun je der wat mee.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Sorry, ik vind het he-le-maal niks. Gooi die zanger alsjeblieft driehonderdvijfendertigduizend LOI-cursussen Engels toe, want dit is vreselijk. Muzikaal is het BAL-loos en bovendien in geen enkel opzicht origineel. Fijn dat de 'single' op de lokale radio wordt gedraaid, maar ik verwacht dat het niet verder zal komen...

Kgeloof dat ik er niet meer over moet gaan schrijven, want opbouwend zal het niet zijn...











(Of ben ik nu wat te lomp geweest...?)
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Trigger schreef:Sorry, ik vind het he-le-maal niks. Gooi die zanger alsjeblieft driehonderdvijfendertigduizend LOI-cursussen Engels toe, want dit is vreselijk. Muzikaal is het BAL-loos en bovendien in geen enkel opzicht origineel. Fijn dat de 'single' op de lokale radio wordt gedraaid, maar ik verwacht dat het niet verder zal komen...

Kgeloof dat ik er niet meer over moet gaan schrijven, want opbouwend zal het niet zijn...

(Of ben ik nu wat te lomp geweest...?)
Ik kan wel tegen een stootje hoor Trigger. Smaken verschillen nu eenmaal. Een cynische (en onnodige?) opmerking dat je het 'fijn' vind dat onze single airplay krijgt vind ik inderdaad wel wat lomp, maar dat zijn opmerkingen die je op internetfora nu eenmaal kunt verwachten. :? :cry:

Ik merk overigens dat er verschillende keren wordt gezegd dat onze muziek niet origineel of vernieuwend is. Grappig genoeg is dat ook iets waar wij helemaal niet op uit zijn. We willen gewoon lekker in het gehoor liggende popliedjes maken waar mensen voor hun plezier naar luisteren. Verder geen pretenties (als ik ergens een hekel aan heb zijn het bands met pretenties, zeker de pretentie 'vernieuwend' te zijn aangezien 99% van de bands die zichzelf als vernieuwend zien dat niet zijn). We hebben het erg naar onze zin. :wink:
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Lazy B. schreef:Ik merk overigens dat er verschillende keren wordt gezegd dat onze muziek niet origineel of vernieuwend is. Grappig genoeg is dat ook iets waar wij helemaal niet op uit zijn. We willen gewoon lekker in het gehoor liggende popliedjes maken waar mensen voor hun plezier naar luisteren. Verder geen pretenties (als ik ergens een hekel aan heb zijn het bands met pretenties, zeker de pretentie 'vernieuwend' te zijn aangezien 99% van de bands die zichzelf als vernieuwend zien dat niet zijn). We hebben het erg naar onze zin. :wink:
Nou, dan zou ik zeggen: GAAT ZO DOOR! Als je jezelf er lekker bij voelt, dan is er 'he-le-maal niks' op tegen, dat mag duidelijk zijn. Dat jullie niet op originaliteit uit zijn, dat is duidelijk. Net zoiets als zeggen dat ik de rock mis bij jullie. Daar zijn jullie óók niet op uit. Is geen probleem, zolang het maar goed is. AC/DC is inmiddels ook niet meer zo origineel aangezien ze al dertig jaar hetzelfde doen, maar FUCK die gasten zijn wel goed. En ze rocken als geen ander.
Dus ga zo door als je er goed bij voelt en er plezier in hebt.
En dit is echt volledig gemeend. Right from the heart, baby! Straight up! I kid you not! I shit you not! Written in stone! Burn these words and you burn the Bible! Sincerity is my middle name! :roll: :wink:







Tsjonge, wat ben ik flauw bezig. :oops:


Ik heb niet veel tegen pop, zolang het inderdaad maar lekker in het gehoor ligt en ik vind dit gewoon wat teveel van de sell-out variant. Het ligt mij niet lekker in het gehoor. Lenny Kravitz, Sheryl Crow, Kelis, N*E*R*D, dat zijn voorbeelden van pop die mij lekker in het gehoor ligt. Zoals ik al zei: een kwestie van smaak. En mijn smaak ligt niet in de buurt van Marco Borsato.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Je reactie is niet alleen een beetje flauw - zoals je zelf zegt - maar lijkt ook een licht agressieve ondertoon te hebben die ik absoluut niet kan plaatsen. :?
Laatst gewijzigd door Lazy B. op 11 dec 2004, 07:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Je reactie is niet alleen een beetje flauw - zoals je zelf zegt - maar lijkt ook een licht agressieve ondertoon te hebben die ik absoluut niet kan plaatsen. :?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Het valt denk ik wel wat mee Lazy B. hoor met Trigger zijn ondertoon vind ik. Blijkbaar houdt ie absoluut niet van hetgene jullie maken, dat kan gebeuren. Ik krijg er bepaald ook geen harde plasser van. Trigger is denk ik een type dat graag ongenuanceerd de waarheid brengt (wat ik overigens alleen maar toejuich in veel gevallen) en je moet denk ik even door die karaktertrek heenkijken. Volgens mij bedoelt ie het best goed om te zeggen dat als je het leuk vindt wat je maakt, dat je zeker ermee door moet gaan. Onze gitarist heeft ie ook afgezeken op z'n Triggers, maar dat moedigt mij alleen maar meer aan om te gaan verdedigen.... ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie