Opnemen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
aLeX
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:19

Opnemen

Bericht door aLeX »

Ik zit er de laatste tijd al een tijdje over na te denken om wat op te gaan nemen. Alleen via een microfoontje vind ik et een beetje slecht klinken. Hoe nemen jullie op ?
Æ

Bericht door Æ »

Via een Zoom MRS 802, die weer in verbinding staat met m'n pc. Voordeel van zo'n ding is dat je naast bas, ook gitaar, drums, zang, djembé, accordeon, noem maar op kan opnemen, zonder dat het nergens naar klinkt.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Bas > DI out > mengpaneel > geluidskaart.

De truuk is de DI box, daar krijg je een erg goed geluid mee, met het mengpaneel pomp je het signaal wat op voor je geluidskaart niveau.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
aLeX
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:19

Bericht door aLeX »

Ik heb een basspod....daar zit toch ook z'on di output op ?
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Ik zet gewoon me versterken en alles op, doe een kabeltje in de headphones ingang. Op dat kabeltje heb ik een soort pluggie opgezet waarmee ie in je geluidskaart kan. Bij de gitarenwinkel gehaald 1 euro ofzo. Dat is de simpelste manier denk ik. Alleen er zit wel een nadeel aan; Je speelt onversterkt :?

Iemand betere manier dat je versterkt kan spelen en opnemen via de pc tegelijk? Of is dat meteen een hele investering?
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

Ik verbind de Line Out op m'n versterker met een ingang op mijn computer. En dan in Cool Edit Pro neem ik het op. Dan kan je nog ruis weghalen en eventuele effecten erover gooien (Chorus, Delay, Flanger). Ook kan je het geluid nog aardig aanpassen via een 10, 20 of 30 bands EQ..

Werkt prima, ik heb wel lichtjes ruis erin van een van de pluggen (Kan PC zijn, kan versterker zijn) maar die kan je nog aardig weg werken.

Dit lijkt me de goedkoopste manier.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Jos schreef:[...] En dan in Cool Edit Pro neem ik het op.[...]

Dit lijkt me de goedkoopste manier.
En cool edit dan..?? Dat is ook niet gratis... :roll:




:wink:
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

In de meeste gevallen is het niet gratis nee..... :oops:
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

men heeft kazaa op een PC staan.

typt in bij software: cool edit pro

download de versie van ongeveer 19MB

gaat nu naar de winkel, daar koop je een KABEL van ongeveer 2 meter.
deze KABEL beschikt over een JACK-plug aan de ene-kant.. en zon dunne koptelefoon plug aan de andere-kant

de JACK \gaat in je bas.
die andere in de Line- in of out.. weet niet, degene onder je boxen.

nou, heb je dat gefixxed, en cool edit geinstalleert, ken men gaan beginnen met opnemen.

:D voila
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

kabel van 2 meter hoeft niet persé hoor. Ik heb zo'n opzetstukje wat op de kabel kan en in de computer. En dat kostte maar 1 euro.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

maar dan heb je wel minder kwaliteit ;)
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Alsof je dat hoort in een MP3'tje... :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Dacht je van niet? Zo slecht is mp3 nu ook weer niet. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Neej niet heel slecht, maar wel zo slecht......... :wink: (ligt ook een beetje aan mijn boxen.... :lol: )
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Ik denk eerlijk gezegd dat er niet zoveel verschil zit in een kabel met zo'n klein jackpluggie erop dan zo'n opzetstukkie hoor.
Plaats reactie