Nieuw mp3tje :)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

vind het al dapper dat je het laat horen tengmen! ben niet meer zo van de composities. heb er de tijd niet meer voor en ben ooit es bijna een band uitgelazerd omdat ik altijd veel te ingewikkeld zat te doen. hang wat meer achterover tegenwoordig.
een goeie dragende/ondersteunende baslijn verzinnen vind ik eigenlijk al moeilijk zat.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik zie dergelijke composities als een soort verhaal... groovende dingen bij andere lijntjes verzinnen is een nogal andere invulling. Ik probeer dan ook elk nootje goed te krijgen... perfectionistisch ingesteld, das waar, maar als je dan zelf een voldaan gevoel erbij krijgt is het mooi.

In de band waarin ik zit (music soon online!) (Hedone dus..) is het deels ook zo, maar ga je meer naar het element 'nummer of liedje' werken. 't Is net wat de muziek -volgens mijn mening natuurlijk..haha- nodig heeft.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

klinkt best wel leuk ja, dapper dat je het laat horen idd! ik vind het idd wel een beetje klinken als wat riedeltjes achter elkaar, het mist een beetje lijn. die harmonics vind ik juist wel vet, klinkt een beetje jaco-achtig 8)
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

simon schreef:die harmonics vind ik juist wel vet, klinkt een beetje jaco-achtig 8)
Ik heb even lopen zoeken en ik ben nog een mp3'tje met de naam 'De Teng - Jaco Influence' tegengekomen in een map met ongesorteerde zooi. :D

Misschien kun je die ook eens posten, want die klinkt ook erg goed!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Dat je zulke oude zooi nog bewaart man! Ik heb hem idd... dit topic?

Nou, hier dan! De naam spreekt voor zich.

https://www.warande.uu.nl/~bgall/music/J ... luence.mp3

'Inspired by Continuum with a hundred dollar bass'

(eigenlijk 250 euro leenbasje)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

De Teng schreef:Dat je zulke oude zooi nog bewaart man! Ik heb hem idd... dit topic?
Hmm... inderdaad, eigenlijk zou ik het eens goed op moeten ruimen. Als ik even kijk hoeveel er in mijn documenten staat dan schrik ik toch wel even: 9.418 bestanden, 822 mappen

:lol:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

De Teng schreef:Dat je zulke oude zooi nog bewaart man! Ik heb hem idd... dit topic?

Nou, hier dan! De naam spreekt voor zich.

https://www.warande.uu.nl/~bgall/music/J ... luence.mp3

'Inspired by Continuum with a hundred dollar bass'

(eigenlijk 250 euro leenbasje)
Hij is cool! Vind de andere iets leuker......maar hij is wel erg Jaco idd! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat zo'n goedkoop basje zo mooi kon klinken. Beetje met Continuum zitten hanessen toen en dit kwam eruit. Ik was er ruimschoots tevreden mee -One Take Teng ipv One Take Jaco, zoals ie zichzelf altijd noemde- en speel hem regelmatig nog af thuis.

'Sorrow' is zeker wel beter ja, dat ben ik met je eens, maar ik vind deze een lekkere feeling hebben.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

De Teng schreef:Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat zo'n goedkoop basje zo mooi kon klinken. Beetje met Continuum zitten hanessen toen en dit kwam eruit. Ik was er ruimschoots tevreden mee -One Take Teng ipv One Take Jaco, zoals ie zichzelf altijd noemde- en speel hem regelmatig nog af thuis.

'Sorrow' is zeker wel beter ja, dat ben ik met je eens, maar ik vind deze een lekkere feeling hebben.
als je goede snaren koopt en 'm een beetje goed afstelt en intoneert kom je zelfs met een basje van die prijs kwa geluid best ver.. alleen zijn ze vaak absoluut niet veelzijdig kwa geluid en spelen ze niet zo fijn.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ja, blijkbaar kun je er aardig wat mee desondanks de prijs.

Ben je dan wel van mening dat je met een dure Jazz bas (afgezien of ie nu van fender is of niet) daar wel veel mee kunt. In wezen blijft het nl. in dit geval een J-type.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie