Fruity Loops lied + vragen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RD500
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mei 2006, 19:58

Fruity Loops lied + vragen

Bericht door RD500 »

Hoi,

Ik heb 2 dagen geleden het programma Fruity Loops gedownload, en het is echt superleuk om wat mee te kloten. :D Echt tof wat je allemaal kan met alleen een computerprogramma!
Ik heb er nu een nummer (nouja, eigenlijk een herhalend stukje) mee gemaakt, en het leek me wel leuk om die hier te laten horen. Dus laat maar horen wat je ervan vindt! Tips voor het gebruik van Fruity Loops zijn ook welkom!

Dit is 'm: Link. Heb het even via deze site geupload want het archief werkt niet.

Ik heb het programma dus nog maar net, en ben alles nog aan het uitvinden!

Nog wat vraagjes voor de FL nerds: Hoe kan ik een specifieke noot laten uitfaden? Bijvoorbeeld de laatste lange noot van een melodielijn of solo langzaam laten verdwijnen?
En kan je ook echte instrumenten opnemen en erbij in plakken, en wat heb je daarvoor nodig? Het zou wel leuk zijn om zelf de baslijnen in te spelen, want die basgeluiden van het programma zelf klinken niet echt.
Ik heb nog geen moeite gedaan om zelf uit te vinden of dit kan en hoe het moet, maar ik vraag het toch alvast hier :)
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Als je zelf muziek wilt gaan maken en opnemen moet je niet bij Fruity Loops zijn denk ik. Cubase is dan veel beter geschikt.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Njits
Berichten: 197
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:52

Bericht door Njits »

ik gebruik FL altijd om drumtracks mee te maken, nadat ik ergens drumsamples heb gescoord en die heel makkelijk heb geedit in FL. en dan andere instrumenten toevoegen via Cubase. Via 'rewire' kan je de tracks in FL blijven editen zonder elke keer opnieuw te moeten importeren.
Plaats reactie