Mijn vorige band

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Mijn vorige band

Bericht door Equalizer »

Studio-opnames van m'n vorige band, Confidence. Ongeveer een jaar geleden opgenomen. :)


Why War - We hadden geen toetsenist, maar er miste iets in het nummer dus heeft een van de gitaristen (die ook veel andere instrumenten speelt) er toetsen aan toegevoegd.

Instrumetal - Iets heel anders: een instrumentaal soort metalnummer met wat niet-alledaagse maatsoorten.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Why war- bruut baswerk, leuke zang alleen halen al die breaks de loop uit het nummer, vind ik. Bij zo'n funky nummer hoor ik liever een groove die wat langer doorgroovet(-grooved?). Intro'tje is 100% top!

Intrumental - niet mijn ding
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Why war, niets mis mee an sich... maar is toch wel wat eentonig, wel leuke bassline op het laatst, maar een dergelijke wending had wel eerder gemogen. Gitaargeluid vind ik ietwat lief. Verder wel strak.

Andere nummer kan ik ook niet zoveel mee, beetje verzameling van riffjes en that's it. Wel een zuur stuk in het midden zeg... oei...Wel goed gespeeld verder, maar ja... dat doet Dream Theatre ook en daar vind ik ook geen fuck aan. Niettemin vind ik de eerste thema-riff wel lekker. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Why war/ Lekkere bas, helemaal niks mee mee, jazzy basloopje aan het einde van het nummer en eigenlijk dat ehele stuk had wat meer mogen "freaken". Leuk stemmetje en (snare)drums klinken een beetje als een drumcomputer.

Instrumental/ Mooie riffs aan het begin, zakt verderop helaas wel een beetje in.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

RUIS: Thanks! Tweede nummer: dit is normaal ook niet echt mijn ding, het is grotendeels door de gitarist bedacht. Ik vind het zelf wel leuk, maar weet niet wat ik ervan zou vinden als ik het niet zelf ingespeeld had haha. Instrumetal is overigens geen spelfoutje. :P

De Teng: Dank voor de kritiek! De vergelijking met DT vind ik stiekem wel tof :) . Maar wat bedoel je precies met een zuur stuk? Vals?

heskez: Hmm dat hoor je goed zeg, het is namelijk op een electronisch drumstel ingespeeld. De drummer zelf vond alles goed klinken, maar jij prikt er blijkbaar doorheen. :wink:


Alledrie bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

sorry, ik hield het maar 30 seconden vol .. en die digitale drum viel mij ook meteen op
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Equalizer schreef:De Teng: Dank voor de kritiek! De vergelijking met DT vind ik stiekem wel tof :) . Maar wat bedoel je precies met een zuur stuk? Vals?
Ho.... even correctie. Ik noem een band die ik verder niet leuk vindt om te horen door bepaalde keuzes en invullingen. Wil niet zeggen dat jullie sound hetzelfde is, nog het niveau.... sorry. :)

Zuur stuk = niet cool. Krijg er wat tenenkrommende neigingen van in de zin van schaamhaarjeuk, testiculaire afkrabsels en meer van dat al. In die metafoor moet je het wat zoeken.

Al met al niet helemaal mijn smaak. :oops:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

yhcmarc schreef:sorry, ik hield het maar 30 seconden vol .. en die digitale drum viel mij ook meteen op
Hmm dat valt tegen.. 30 sec., en dat gaat over het eerste nummer? De drums vind ik wel een typisch geluid hebben maar ik vind het niet storend (het was voor de drummer wel een stuk moeilijker spelen omdat hij een gewoon drumstel gewend is :) ).
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

De Teng schreef:
Equalizer schreef:De Teng: Dank voor de kritiek! De vergelijking met DT vind ik stiekem wel tof :) . Maar wat bedoel je precies met een zuur stuk? Vals?
Ho.... even correctie. Ik noem een band die ik verder niet leuk vindt om te horen door bepaalde keuzes en invullingen. Wil niet zeggen dat jullie sound hetzelfde is, nog het niveau.... sorry. :)
Ja dat snapte ik hoor. Ik heb zelf sinds kort een CD van Dream Theater en hoor zelf natuurlijk ook dat wij daar niet aan kunnen tippen. En dat hoeft ook niet :wink: .
Sorry trouwens, het was niet m'n bedoeling je jeuk te bezorgen. :lol:

Anyway, het lijkt erop dat m'n eigen basfrutseltjes met m'n prutgeluidskaart beter worden ontvangen dan deze studio-opname hehe. Wel mooi dat het baswerk over het algemeen oké gevonden wordt, want ik speelde nog niet zo lang (anderhalf jaar).
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

anderhalf jaar spelen en al een jazzy basslijntje zoals het laatste stukje van Why War kunnen schrijven! Talent man, zeker weten.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Eerste nummer klinkt lekker, goed gemixed ook, complimenten daarvoor. En respect als je zo'n baslijn neer kan zetten met anderhalf jaar ervaring :thumbsup: .
Tweede nummers is niet mijn ding, sorry.
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Dank! Dat de mix goed is zal ik doorgeven. :D
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Instrumetal klinkt helemaal niet slecht en het is niet dat 'pure metal' sound (gelukkig) :P

WhyWar klinkt ook leuk, ReSpeKT!! haha 8)
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Ik vind beide nummers zeer goed! Het doet me tezamen een beetje denken aan Tree Funk Concept, de oude band van de gitarist van Beef.

Oh, kom nu net bij de -typische- brug in Instrumetal --heel erg leuk gedaan!

Chapeau...


Een kleine noot: D'r mag van mij wel wat meer freak in!!! 8)
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Hey dank jullie wel! Tree Funk Concept ken ik niet maar ik zal ze zeker eens beluisteren, die gitarist vind ik altijd wel gaaf. 8)
Plaats reactie