Zeg, waar blijven alle muziekjes?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Kwaliteit van MP3 tje is erg goed vind ik. Ik klinkt wel wat hectisch :shock: . Ik vind er zo niet zoveel aan, is iets TE. Maar msschien dat 't met zang mooi word. (CLEANE ZANG DOEN!!)
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

*Zit met knoflook, een houten staak en een kruisje vastgeklemd.....in de hoek van zijn kamer....*.....Lees: De frontale aanval is gelukt! Lekker nummer.....zou alleen niet zingen erin.......vinnum zo prima! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
SICK
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2004, 22:55

Bericht door SICK »

Theraphosa schreef:Ha, hier moet ik zijn. Je wil muziek? kijk maar eens uit naar de volgende band dan. Ik moet er ff bijvertellen, dat de opnames met slechts één stereo microfoon zijn gemaakt, overhead, twee kanalen, op een cassette bandje in onze oefenruimte. Vandaaruit zijn ze naar de PC getransporteerd en iets gemixt zijn voor meer balans tussen hoog en laag.
Ik hoor jullie reacties nog wel.

groeten Dennuz

:roll: overdrijven is ook een vak dennuzzzzzzzzzzz


:evil: :twisted:
SICK
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2004, 22:55

Bericht door SICK »

roberto schreef:ik houd niet zo van die teringherrie. beetje sepultura-ripoff 'out of control'. de bas doet doem-doem-doem, that's it?
om met 'de la soul' te spreken:'Give me some'n i can dance to'
:roll:
De la soul ?.....das toch dat amerikaanse 'one hit wonder' r&b/hiphop/whop flop een afro op m'n kop bandje met zo'n valiumtempo laydback"winterslaap-groove"
Vind ik out of control toch lekkerder grooven.
Altijd leuk,goed onderbouwde kritiek.
Daar kan dennuz ook wat mee. :?
Ik heb wel een tip voor je.
Beoordeel geen mp3's die je bij voorbaat al kut vindt,simpelweg omdat dat zinloos is.................................. :roll:
groete'
TallDude
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2004, 23:15

Bericht door TallDude »

Noizegate klinkt op zich wel aardig maar er ontbreekt een beetje een factor die het geen sleur maakt. Geen hevige ritme veranderingen, breaks, solo's iets van die aard. Het nummer sleept zich voort en ik zou de 2 nummers niet van elkaar kunnen onderscheiden...
HLF klinkt idd hyper... het lijkt wel of het is opgenomen en daarna 1,5 speed is rerecorded. Begin klinkt als herrie, vanaf de helft klinkt het supervet. (damn, ik ben serieus woorden als supervet aan het gebruiken)
Æ

Bericht door Æ »

Om even geen misverstanden te laten ontstaan: Met 'Mine to give, yours to receive' (nummer van HLF dus) is niet gekloot. Niet met versnelling of dergelijke opgenomen, echt alles zelf zo snel ingespeeld.
Die friggin' bandmaat had ook nog fijn commentaar als 'Hey, ik dacht dat jij snel kon spelen'... voordat hij met z'n plectrum en veel dunnere snaren weer ging grinden. :evil: :wink:
SICK
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2004, 22:55

Bericht door SICK »

Lekker vaag met diverse mp3 besprekingen door elkaar :?
GROETE' SICK
SICK
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2004, 22:55

Bericht door SICK »

TallDude schreef:Noizegate klinkt op zich wel aardig maar er ontbreekt een beetje een factor die het geen sleur maakt. Geen hevige ritme veranderingen, breaks, solo's iets van die aard. Het nummer sleept zich voort en ik zou de 2 nummers niet van elkaar kunnen onderscheiden...
Mmm....breaks en grooves zitten er toch echt wel in volgens mij en hetzelfde zijn de nummers zeker niet.
Waarschijnlijk heb je heel ongeduldig vooruit zitten spoelen????
Momenteel nemen we een demo met 3 nummers op .
Wat jij nu gehoord hebt is uit een oefensessie gehaald en is nog niet af.
Solo's en meerstemmige zang komt er sowieso nog bij.
De drumpartijen worden op dit moment ook nog opgeleukt met een dubbel bas drum dus ik zou zeggen:wacht dat maar even af.
'HANX 4 je reply!
ah....en het is noizgate geen noizegate 8)




HLF klinkt idd hyper... het lijkt wel of het is opgenomen en daarna 1,5 speed is rerecorded. Begin klinkt als herrie, vanaf de helft klinkt het supervet. (damn, ik ben serieus woorden als supervet aan het gebruiken)
GROETE' SICK
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik vind het sowieso balls-up om muziek hier te posten en het is echt m'n bedoeling niet om mensen af te zeiken maar als men om mijn mening vraagt is die recht-door-zee en eerlijk. ik post nog niets omdat het nivo van de band (van voetbal, ik speel al veel langer dan hun) waar ik in speel gewoon slecht is. maar als het zover komt mogen jullie me tot op de schoenveters afbranden.

groeto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Plaats reactie