Pelle's Muzikale Fratsen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Voor degene die de muziek niet kennen.

Hier: https://sorrybunch.bandcamp.com/album/sorry-bunch-2

Kan je de EP beluisteren!
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Ik heb nu alleen de intro opstaan, maar die vind ik wel extreem gaaf.

Ik laat wel meer horen als ik hem helemaal heb gehoord.
To be continued!

EDIT: Ok, ik heb hem nu ongeveer anderhalve keer gehoord.
ik ben vooral fan van de intro en outro, die sfeer die je daar neer zet vind ik heel cool. Bij sommige nummers tussenin heb ik het gevoel dat het idee gaaf is maar niet ver genoeg uitgewerkt. Vooral bij videogame heb ik dat. Maar ik vind het staccato gedeelte daarin zelf erg onprettig. Ook mis ik soms gewoon heel erg andere instrumenten. Met een minimale baslijn eronder komen sommige dingen beter uit de verf (denk ik). Dat je dat dan live niet doet kan altijd maar het is misschien wle een idee om zoiets wel op te nemen.

Verder. tja. Tekstueel is het gewoon heel erg niet my-cup-of-tea dus daar zal ik verder niks over zeggen.
De uitspraak van een heel enkel woordje vond ik niet zo fijn, maar dat komt altijd wel ergens voor.

Ik denk dat het een gave EP is maar dat je er nog veel meer uit kunt halen en ik denk dat meerdere instrumenten wel echt een toevoeging zou zijn (maar ik ben zelf van mening dat 3 het absolute minimum is, dus dan die mening niet zo raar ;) )

EDIT2: De intro en outro zijn overigens JUIST heel cool omdat het alleen piano met drums is. Maar zoals je zelf al getagd hebt: Danny Elfman ;)
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Tsja, ik heb er bewust voor gekozen het bij drums en piano te houden. We hebben een orgeltje en een koortje gebruikt, en verder vrij minimaal. Bij een nummer heb ik bas ingespeeld, maar dat vonden we niet genoeg toevoegen, en zodoende is dat eruit gebleven.
Ben benieuwd wat je tekstueel niet goed vind en waarom niet. Qua zang/uitspraak had het veel beter gekund. Ik heb kort na de opnames heel goed les gekregen en daar ben ik veel mee opgeschoten. Zelfde geldt voor mijn pianospel. Ik had veel dingen wat strakker in kunnen spelen. Maar ja zo zijn er altijd dingen die beter kunnen :D

De nummers die ik nu heb gemaakt zijn meer gericht op óf hele typische ritmes, of meer melodische (Danny Elfman achtige) melodien.
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Qua tekst wil ik best even uitleggen.

Iedereen heeft gewoon een bepaalde voorkeur en die van mij ligt heel sterk bij over het algemeen toch wel vrij deprimerende dingen. De laatste tekst die ik heb geschreven gaat over een meisje die een slechte band heeft met haar pa, die band verbetert dan door omstandigheden maar vervolgens wordt hij gek en dan verdwijnt hij plotseling en moet zij zorgen voor haar broertje die de opvolger is om heerser te worden van een gigantisch rijk.
De focus ligt daar dan heel erg op hoe zij dat allemaal ervaart etc. En omdat ik het geschreven heb is het allemaal nogal depressief en naar. Dat trekt me gewoon meer. Is puur smaak. Tekst is verder echt niet slecht ofzo, gewoon niet mijn ding. Hoewel ik de herhaling van my life is a videogame heel irritant vond.

Overigens: ik zit vooral te denken (wederom smaak) dat videogame niet echt een goede opener is. Want imo is dat het minste nummer.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

De teksten zijn ook niet vrolijk, ze zijn niet letterlijk, allemaal figuurlijk (ik hou van beeldspraak). En de nummers hebben bij mij vaak ook een wat minder vrolijke betekenis, alleen zijn de nummers zelf niet zo triest allemaal.

En ja iedereen heeft een mening. Ik vind Eyes of Ruby goede muziek, maar een nummer van 14 minuten trek ik dan weer niet. Terwijl ik de muziek wel kan waarderen, en ik ook hoor dat dat goed in elkaar zit. Normaal herhaal ik ook niet zo veel, videogame is een uitzondering (en It's the same overigens ook). Vaak had ik juist eerder teveel tekst dan te weinig :mrgreen:
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Snap ik meteen, het zijn ook maar meningen.

En wb lange nummers niet trekken, ik hoor het meer. Ik heb het mezelf ooit aangeleerd. Moet je ook maar net zin in hebben.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ja ik vind de muziek goed, maar ik ben een beetje van het kill your darlings. Als je iets goeds hebt, gebruik het dan liever te weinig dan teveel.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

tof hoe het sfeertje opgebouwd word. Het is niet mijn muziek maar vind het wel heel cool gedaan.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Ik vind het echt te gek!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Mooi :-)

Ik heb besloten actiever te zijn wat betreft youtube. Goede motivatie om liedjes te schrijven en ook te laten horen.

Dus hierbij mijn eerste live opname:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4FCYKs8OY98[/youtube]
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1z-gd7BgPgs[/youtube]

Nieuwe Sketchy Song on Saturday! Deze keer met cajon, gitaar en bas! :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Sketchy Song on Saturday staat online en is hier te beluisteren:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Dv6bwCmW_JE[/youtube]

Deze keer piano en zang :)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Haico

Bericht door Haico »

Ze zijn erg fijn, Pelle! 8)
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

gave stem heb je, probeer es een keer een supervette braadworst te eten voor je gaat zingen, dat geeft misschien dat vette randje :D (of beginnen met roken)
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je :)

En nee ik ga niet roken, ook al geeft dat een randje haha. Ik moet maar wachten totdat ik ouders word, misschien dat het dan komt. :mrgreen:
Plaats reactie