Koptelefoon opnemen van B3 in Audacity

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.

Berichtdoor astar op 13 jan 2017, 11:14

Hoi,

Een vraagje voor de opnamehelden:

Ik heb mijn bas via mijn Zoom B3 op een laptop aangesloten en wil dan (graag) opnemen via Audacity. Sterker nog dat lukt zelfs :D

Nu mijn vraag. Kan ik het geimporteerde bestand (waarover ik een baslijn wil opnemen) en mijn baslijn ook realtime horen via een koptelefoon?
Op dit moment hoor ik de baslijn enkel akoestisch of "versterkt" als ik deze in de B3 steek en dan zou ik een tweede koptelefoon moeten regelen om de track te horen?

Dat zou toch realtime en alles over 1 koptelefoon moeten kunnen, iemand tips?
lijkt me enig
astar

Berichtdoor Rieno op 13 jan 2017, 11:23

Kun je in Audacity aangeven wat je input en wat je output moet zijn? Ik weet zo even niet of de B3 ook als 'geluidskaart' kan dienen, maar je computer kan het zeker. Dan zou je de input op de B3 in kunnen stellen en de output op je PC met de koptelefoon aangesloten.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Rieno
moderator

Berichtdoor SpcMnk op 13 jan 2017, 13:01

Als je de B3 via USB aansluit dan werkt ie als geluidskaart. met Adobe Audition werkte het bij mij in ieder geval zoals jij het zou willen. Ken audacity verder niet zo goed maar ongetwijfeld dat je daar ook kunt aangeven welk spoor je op de monitor (koptelefoon) wil horen als je een track gaat opnemen. Ergens iets van een 'Mute" knopje?
wombatboter schreef: Je speelt zoals je bent...

Gear: Tien vingers en een voet.

KLIK voor spul wat te koop staat op MP
KLIK voor spul wat te koop staat op BGF
SpcMnk

Berichtdoor astar op 13 jan 2017, 18:17

Ga ik even proberen uit te vogelen!
lijkt me enig
astar

Berichtdoor MaartenV op 13 jan 2017, 19:21

Hou er rekening mee dan 'real time' wat beperkingen kent: je zult te maken krijgen met latency (vertraging, min of meer): de tijd die je B3 en je pc nodig hebben om signalen te verwerken. Als je de B3 als geluidskaart kunt gebruiken via USB, zal die latency het minst zijn (en dat wil je). Volgens mij heeft de Audacity FAQ een uitleg over latency-compensatie, zodat je geen irritante vertraging hebt tussen het moment van je aanslag en het moment dat je de toon hoort (live en in je opname).
Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen...
MaartenV

Vorig onderwerp Volgend onderwerp

Keer terug naar Music / Recording