Apogee One

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Pitt
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 sep 2008, 11:07

Apogee One

Bericht door Pitt »

Heeft iemand ervaring met de Apogee One (of duet), lijkt me een erg gaaf doosje. Mijn docent was er zeer over te spreken in ieder geval. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

https://www.thomann.de/nl/apogee_one.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ik zelf vind hem nogal overpriced. Als je kijkt naar de functies die het apparaat heeft stelt het vrij weinig voor. Voor 120 euro heb je een interface met 2 ingangen, een monitor en headphones uitgang en nog meer functies. Op de Apogee zit wel een zogenaamde condensator microfoon ingebouwd, maar hoe die klinkt moet je nog maar afwachten. En een externe microfoon aansluiten gaat ook niet.
Oftewel, weinig functies voor veel geld. Misschien klinkt hij wel erg goed, maar dan zou ik toch eerder naar een Alesis io2 of een Tascam US122L kijken. Misschien zie ik wel iets over het hoofd bij de Apogee. Maar zo denk ik er over.
Baspingelaar in limbo
Haico

Bericht door Haico »

Apogee. Tsja... hele goede D/A convertors. Ingebouwde mic... goed idee!
Toch wat aan de prijzige kant, maar als je niet meer functies nodig hebt, dan is hij vast de beste keuze.
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Inderdaad te gekke converters! En wel degelijk heb je de mogelijkheid om een eigen mic aan te sluiten middels de breakout cable. Als je thuis eenvoudig gaat recorden kun je deze dus prima gebruiken wat betreft de inputs.

De outputs daarentegen zijn minder goed. Je kunt alleen via headphone afluisteren wat misschien niet ideaal is!

Daarnaast is dit een heel andere categorie interface's dan Alesis of Tascam en dat kost nu eenmaal geld..
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

In wat voor opzicht is dit een andere categorie dan? Zijn de A/D converters zo goed o.i.d?
En ik bedoelde met een microfoon een condensator microfoon. Ik heb nergens terug kunnen vinden dat de Apogee fantoom voeding heeft, dus dan moet er weer iets van een DI tussen ofzo....
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Dan heb je niet goed gezocht:

"For those who prefer the sound of their favorite microphone, ONE features a worldclass microphone preamp with phantom power and a gain range of +10 to 63 dB. Based on the award winning mic preamps in Apogee's Ensemble and Duet, ONE's preamp is digitally controlled by the encoder knob. Level can also be set from within Apogee's Maestro, or your Mac's Sound and Audio MIDI Setup control panels."

Van de site van Apogee zelf

Dit is gewoon een heel goed apparaat. Je kunt er dus wél ook monitors op aansluiten mits ze ongebalanceerd en aktief zijn.

En inderdaad, de converters in dit ding zijn gewoon heel erg goed. Apogee staat erom bekend topproducten te leveren die niet voor niets over de hele wereld in diverse studio's worden gebruikt. Voor 250 euro heb je deze techniek in huis! Je moet voor jezelf bepalen of je dat het waard vind..
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ok, op die fiets. Ja dan kan ik begrijpen dat je er zoveel geld voor neer moet leggen.
Baspingelaar in limbo
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Analog Kid schreef:Ik zelf vind hem nogal overpriced. Als je kijkt naar de functies die het apparaat heeft stelt het vrij weinig voor. Voor 120 euro heb je een interface met 2 ingangen, een monitor en headphones uitgang en nog meer functies. Op de Apogee zit wel een zogenaamde condensator microfoon ingebouwd, maar hoe die klinkt moet je nog maar afwachten. En een externe microfoon aansluiten gaat ook niet.
Oftewel, weinig functies voor veel geld. Misschien klinkt hij wel erg goed, maar dan zou ik toch eerder naar een Alesis io2 of een Tascam US122L kijken. Misschien zie ik wel iets over het hoofd bij de Apogee. Maar zo denk ik er over.
Ik heb de tascam gehad voordat ik mn Duet kocht. (duidelijk)
Die Duet heeft de beste converters (hetgeen bepalend is voor je uiteindelijke sound) voor het geld.

Mbox (protools) is ook goed.
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Ben ook wel overtuigd van de Apogee One en Duet (beide al getest in winkel, in studio van collega, ...) maar twijfel nog steeds welke ik zou kopen :oops:

Beide hebben voor en nadelen (One: ingebouwde micro en is compacter /// Duet: heeft dan weer 2 ingangen en is Firewire)
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Plaats reactie