TASCAM US1641

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

TASCAM US1641

Bericht door Vibes2008 »

Ik heb onlangs een TASCAM US1641 aangeschaft. Heeft iemand hier ervaring mee. Bij mij draait hij niet zo lekker, denk dat ik wel weet hoe het komt. Ik draai op een Samsung laptop, Intel Core Duo P7350, 2.00 GHZ. Windows 7 met 4 gig geheugen. Het probleem is steeds het stotteren bij opnamens op low latency, volgens mij is mijn systeem niet optimaal ingesteld. Iemand hier suggesties voor?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ik weet niet of de drivers heel specifiek zijn om het apparaat draaiende te houden en of je er mee kan routen en dat soort dingen, maar je zou eens de befaamde ASIO4ALL driver kunnen proberen. Die laat menig interface soepeler draaien met meestal een lagere latency dan met de standaard driver.
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ja ik hoorde ook zoiets, maar heb je dan wel alle functionaliteiten van de TASCAM ter beschikking?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

De hardware functionaliteiten wel. Ik ken het apparaat niet. Je blijft beschikking hebben over alle ingangen enzo. Probeer het maar je kan die drivers gewoon naast elkaar installeren en dan selecteer in je DAW welke driver je ervoor wil gebruiken.
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ok ik ga het denk ik proberen. Wat moet ik downloaden, en waar?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Google is your friend: https://www.google.nl/search?q=asio4all& ... nAO01M2cDQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

op de tascam website kan je ook de window7 drivers downloaden.
ik de mijne net sinds gister binnen en werkt perfect,ook met windows 7 en 64 bit.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ik denk dat het aan mijn laptop ligt! Hij werkt wel ok maar dan moet ik wel alle netwerk kaarten uitzetten. Iemand tips op een laptop met Windows 7 te optimaliseren voor de Tascam?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Vibes2008 schreef:Ik denk dat het aan mijn laptop ligt! Hij werkt wel ok maar dan moet ik wel alle netwerk kaarten uitzetten. Iemand tips op een laptop met Windows 7 te optimaliseren voor de Tascam?
Als je je computer serieus wil gebruiken om op te nemen moet je een hele boel rommel uitzetten. Het beste kan je een speciale account aanmaken voor je audio werk. Op deze account alle troep uitzetten, geen internet verbinding, geen windowsupdate, firewall uit, virus checker uit, widgets of hoe die shit ook heet allemaal uit, uit, uit.

Verder moet je er ook voor zorgen dat de systeemgeluiden geen gebruik maken van je audiointerface maar gewoon via de interne geluidskaart lopen. Niks zo irritant als tijdens een opname één of andere windows "pling" te horen.

Hier een linkje naar een artikel over optimalisering van je pc voor audio : https://www.focusrite.com/answerbase/en/ ... hp?id=1071" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ondertussen heb ik een iMac, de kaart werkt super!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Vergeet niet op te nemen naar een tweede harde schijf. Ik gebruik een laptop met windows 10 en neem dan op naar een geheugenkaartje. Die haalt (afhankelijk van het kaartje) 20mb/s. Dat is genoeg voor de sporen die ik gebruik.

https://tascam.com/product/us-1641/downloads/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lukt het verder niet:

https://www.tascamforums.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier ben ik een moderator.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie