Opname apparatuur tipokc! (marktplaats)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Meer kleine dingen, als 'nieuwe aanwinst', korte/kleine vragen, algemene opmerkingen en-of ontdekkingen waar je normaal geen topic voor opent. Zoals mijn nieuwe aanwinsten: 3 Studio Projects C4 klein membraan microfoons :D

Huidige collectie:
Afbeelding
vlnr: Studio Projects B3, 3x C4, AKG D112. Begint wat te worden :-)
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23038
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Mooi setje. Waar gebruik je ze voor?
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

De B3 is een multi pattern mic. Dus Omni, Cardioid en Figure 8. Ik gebruik die mic eigenlijk voor heel veel dingen. Zang, maar ook heel veel akoestische instrumenten. Gitaren, drums, enz. Je kunt er lekker mee spelen door die verschillende standen. Het werkt wel lekker om hem een meter of 2 voor de drums te zetten op omni en hem als room mic te gebruiken bijvoorbeeld. Ik gebruik hem ook veel voor mijn opleiding journalistiek. Hij is kraakhelder en goed geschikt voor interviews.

Die C4'tjes heb ik sinds gisteren. Heb er 2 cardioid en 2 omni kapsels bij. Ideaal voor overhead, hihat, akoestische instrumenten maar ook wel goed voor stemmen. Voor gitaarcab's wil hij ook prima.

De D112 is een bas mic. Dus ideaal in de kick, voor een basversterker of op een floortom.

Ik zou nog graag een hyper-nier kapsel willen voor die C4 microfoons. Dan kan ik 2 carioid als OH gebruiken en een hypernier op de snare, de d112 in de kick. Dingen kosten echter 60 euro ex btw per stuk en ben behoorlijk blut nu, hehe. Nu maar 2 omni als overheads en de cardioid op de snare.

Op het verlanglijstje staan nog 2 goede tom mic's. Dat zullen Sennheiser E604tjes worden, omdat die 2e hands goed te vinden en te betalen zijn. Op de snare weet ik het nog niet, twijfel tussen een sm57 of een Beyer m201. Die laatste is gewoon beter, maar 100 euro duurder. Dan kan die C4 naar de hihat.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Haico

Bericht door Haico »

Netjes hoor! 8)

Een SM57 is altijd handig. Ontzettend allround!
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Ja klopt en lekker goedkoop 2e hands. Vind hem alleen niet altijd even mooi op de snare, nogal wat overspraak van de hihat. Ik snap ook niet zo goed waarom een hyper-nier niet de standaard is op een snare... ipv een nier zoals de SM57.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23038
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Over nagedacht. Lekker balanceren in de mix moet lukken zo :wink:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Die AKG D heb ik ook. Prima ding idd :)
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Afbeelding

Hier mijn mics.
-Behringer B-1, prima apparaat.
-AKG D112, zo ongeveer de SM58 onder de basmics. Iedereen en z'n broertje heeft er eentje.
-2 keer Shure C606, goedkoper dan de SM58, maar doen het prima.
-Superlux condensatormic. Spotgoedkoop ding, klinkt heel leuk tot je één keer een betere mic gebruikt
-JB Systems nep SM58.

En dan heb ik hier nog een Shure SM58 liggen, maar die is niet van mij.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23038
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Ook een leuk setje. Ik heb alleen een Sennheiser e822S en een MCA SP1, beide voor zangdoeleinden.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Ik heb ook nog 2 JBL microfoons liggen maar die zijn niet echt van waarde en klinken ook niet zo bijzonder. Ik zal ze in ieder geval niet gebruiken voor opnames. Gebruik eentje als talkback microfoon met opnemen en de ander ligt in de kist zonder doel, hehe.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23038
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Spare parts are cool 8)
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Mijn mics :)

Afbeelding
Sennheiser BF521 [in feite een MD421 zonder laag af filter]
T.bone SC140 SDC
2x T.bone RB100 Ribbons
2x T.Bone SC450 LDC
4x Beyerdynamic M-201
2x AT2020 LDC
1x Shure SM7B
2x Shure SM57
1x Sennheiser E602
1x Beyerdynamic M99
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Die T-Bone mic's, zijn die bruikbaar en van aardige kwaliteit of valt dat toch wel wat tegen?
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

ze zijn best aardig, maar vooralsnog liggen ze vooral werkeloos in de koffer.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
pol
Berichten: 1079
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Bericht door pol »

Ik heb geen camera ter beschikking, dus dan maar een lijstje.

Audix D6 : zit nu in de basdrum en werkt heel goed voor een metalkick, heeft een bult in het laag en het hoog, en iets minder mid, veel processing achteraf is niet echt nodig, ik heb er enkel gate, compressie, en iets eq opzitten om wat modderig laag mid weg te halen.
Sennheisser E604 x 3 (tommics met clip), ik heb die nu op snare zitten, en de 2 kleinste toms
Sennheisser MD421 x 2 (op floortom en dikste tom), ook wel leuk op gitaar, maar dan in combinatie met de sm57, alleen vond ik wat te schril klinken.

Overheads: 2 x Oktava MK012 met cardoid capsule
Gitaar1 : shure sm-57
gitaar2 : shure beta57, klinkt wat scherper dan de sm57, maar ik zou liever een 2de 57 hebben, ook voor snare moet ik nog vergelijken of de sm57 het daar beter doet dan de e604.
Plaats reactie