Bass aansluiten op PC is slecht voor PC?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Re: Apparatuur slopen

Bericht door Wilbert »

RobertoEDB605 schreef:heej maar how!! ik heb nooit gezegd dat je je speaker out moet gebruiken! da's inderdaad nie zo handig 8) een line out is iets heel anders
Dat was een idee van een vriend van me, maar aangezien je niet bent wie ik dacht dat je was, ken je die gast toch niet.

GVD. Oey z'n versterker naar de kut. (Het was niet de mijne)
jaap blue
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2004, 19:21

volume zacht houden

Bericht door jaap blue »

Maak mijn mp3tjes oop op de pc en plug bas rechtstreeks in, kan best, gewoon zacht spelen, houd je ook scherper wat spel betreft
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

Sorry, ik heb het topic nu al 5 keer doorgelezen, maar kan er toch niet helemaal wijs uit.. :S daarom wil ik het nog 1 keer vragen, en dan nooit meer:

Ik heb sinds kort een eigen computer.
Leuk.

Ik wil graag wat opnemen gewoon met standaard drumtrackjes van internet.
Maar hoe prik ik mijn bas in mijn computer dat het geen kwaad kan? En wat voor kabel heb ik hiervoor nodig? Moet ik rechtstreeks in de computer of eerst in mijn versterker?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kan dus wel via direct in...microfoon ingang.

Vervorming heb je snel en je hebt al gauw kutgeluid. Waarom? Een niet gebalanceerd signaal. Oplossing? DI- Box. Ook niet zo duur en dan gaat het wel goed. Nadeel: ingangssignaal alleen regelbaar met volumeknop...oplossing...klein versterkertje dus mengpaneel.

Je kunt jezelf het dus zo 'moeilijk' maken als je wilt maar het levert voordelen op.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
DenJerre
Berichten: 184
Lid geworden op: 12 jul 2004, 16:51

Bericht door DenJerre »

Ik heb net uitgevogeld hoe ik m'n bas aan m'n pc kan hangen... Via de Bass POD. DI uitgang en de mogelijkheid om de effecten toe te passen op de DI. Met volume, gain en BASS/MID/TREBLE regeling...

De DI gaat naar de line-in, niet de mic, van de pc.

Nu is het nog even zoeken hoe het ding werkt en welke software ik best gebruik voor recording...

Heb een paar mp3'tjes van een groepje die me gevraagd hebben die van een baslijn te voorzien. Iemand ideetjes hoe je dat best aanpakt?
Alhoewel...
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

Ik ben rustig begonnen: Heb een verkleiningsplugje gekocht zodat mijn bas in mijn Mic-ingang past.
8)
doe ik hem erin, hoor ik goed geluid, maar als ik dan probeer op te nemen (eerst met Geluidrecorder van Windows en later met Cool Edit Pro 2.0) en ik luister af hoor ik een ruis. Hij pakt dus mijn signaal niet op ofzo. Welke programma's gebruiken jullie en hoe kan ik het 't beste doen?

gr, jan
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Ruis komt door lage output van je bas. Het beste is het via een preamp te doen.
Ja toch?
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

En welke uitgang moet ik nemen:

Speakers: 1,2
Preamp Out
PowerAmp In
E Q Footswitch
Crossover Out: High, Low
XLR: Balanced Out
Effects Loop: Send, Receive

Sorry als ik een beetje dom overkom maar mijn versterker is nog niet zo oud dus ik ben zo voorzichtig mogelijk en wil liever niet iets kapot maken.
gr, jan
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

XLR balanced out..

Dat is een D.I. op je versterker.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Maar hij hoort toch alleen een ruis, geen bas?
Janteert, je volume voor opnemen staat waarschijnlijk uit.

Windows XP:
->Rechtsonder in beeld op de taakbalk op het luidsprekertje van volumeregeling dubbelklikken
->Opties; eigenschappen; daar staat 'Afspelen' geselecteerd, klik op 'Opnemen' en OK.
->Pas het volume van de line in / microfooningang aan en zorg dat er een vinkje staat achter 'selecteren', en alleen achter dat waarmee je wilt opnemen.

Als het goed is heb je dan wel geluid bij opnames.
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

Equalizer schreef:Maar hij hoort toch alleen een ruis, geen bas?
Janteert, je volume voor opnemen staat waarschijnlijk uit.

Windows XP:
->Rechtsonder in beeld op de taakbalk op het luidsprekertje van volumeregeling dubbelklikken
->Opties; eigenschappen; daar staat 'Afspelen' geselecteerd, klik op 'Opnemen' en OK.
->Pas het volume van de line in / microfooningang aan en zorg dat er een vinkje staat achter 'selecteren', en alleen achter dat waarmee je wilt opnemen.

Als het goed is heb je dan wel geluid bij opnames.
Jaa! In de geluidsrecorder wel, maar in de Cool Edit Pro niet. Nouja het is toch een rotprogramma, binnenkort maar ns Cubase kopen.
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Euh.....

Kopen?

:o
Ja toch?
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

Hij is al aan het downloaden hoor, maar ik dacht ik zet het er maar voor de goede orde neer :P
Plaats reactie