na 20 dagen bas spelen.... *** UPDATE ***

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Bas Begin
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2004, 09:08

Bericht door Bas Begin »

Onderstaande gewoon uit je hoofd leren, heb je veel voordeel van.
(B-snaar moetje er zelf bij tekenen)
Afbeelding
Afbeelding
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Wat is de bedoeling van dat 2e plaatje?
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

met alleen een plaatje van de kwintencirkel komt hij er niet ;)
Gebruikersavatar
Bas Begin
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2004, 09:08

Bericht door Bas Begin »

1) Yep, je hebt gelijk. Maar als je zoekt op internet kun je er veel over vinden en eventueel gebruiken.

2) De volgorde van de kwintencirkel is ook de volgorde van de noten op je fingerbord, van boven naar beneden. Maakte het leren van de noten op de hals voor mij een stuk gemakkelijker.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

eh.. speel je met plectrum ofzo?

wel pittig coor 20 dagen 8)
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

meeste zijn met plectrum gespeeld, vond het voor die songs beter klinken, of ben nog niet snel genoeg met de vingers :wink:
Theraphosa
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2003, 01:25

Bericht door Theraphosa »

Yo, Fieldy,

Je hebt idd een mooi vet geluid uit je Ibanez. Hoe heb je de baslijnen opgenomen? Direct of via mic's voor je amp? Vind het op zich een goede opname. En ook vind ik dat je een paar goede partijen hebt neergezet, gezien het feit dat je pas twintig dagen speelt (nu wel iets meer hoop ik...)
Ik kan je wel helpen aan bas tablatuur van Metallica, heb ook wat losse nummers van andere bands liggen. En ook erg handig zijn klassieke stukken van Bach! Zeer apart om dat te spelen, en errug goed voor de dagelijkse oefeningen.

Blijf bassen, bro...

GreetZ,

DennuZ
Het voordeel van een stoma, is, dat je er een mooie, roze anus aan over houdt. . . . .
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Is opgenomen via een di-box die op de mic-in van mijn mengpaneel zit. De record-out van dat mengpaneel op line-in van de pc. En dan opgenomen met cool edit pro 2.

Ivm die klassieke muziek, geef is wat voorbeelden aub?
ben er zo geen kenner van ;)
Theraphosa
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2003, 01:25

Bericht door Theraphosa »

het is een boek, geschreven door Josquin des Pres, en hij heeft tien klassieke stukken van Bach getransponeerd ( omgezet ), zodat je op je basgitaar wat stukken van hem kan spelen. Dit is erg goed voor je snelheid en techniek. Ik kan van de week wel wat laten inscannen bij een vriend van mij, en je doormailen. Het is echt heel apart om dat te spelen.

GreetZ,

DennuZ

NoiZGatE RULEZZZ :twisted:
Het voordeel van een stoma, is, dat je er een mooie, roze anus aan over houdt. . . . .
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Theraphosa schreef:het is een boek, geschreven door Josquin des Pres, en hij heeft tien klassieke stukken van Bach getransponeerd ( omgezet ), zodat je op je basgitaar wat stukken van hem kan spelen. Dit is erg goed voor je snelheid en techniek. Ik kan van de week wel wat laten inscannen bij een vriend van mij, en je doormailen. Het is echt heel apart om dat te spelen.

GreetZ,

DennuZ

NoiZGatE RULEZZZ :twisted:
dan zou ik ook graag een copietje ontvangen 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Theraphosa schreef:het is een boek, geschreven door Josquin des Pres, en hij heeft tien klassieke stukken van Bach getransponeerd ( omgezet ), zodat je op je basgitaar wat stukken van hem kan spelen. Dit is erg goed voor je snelheid en techniek. Ik kan van de week wel wat laten inscannen bij een vriend van mij, en je doormailen. Het is echt heel apart om dat te spelen.

GreetZ,

DennuZ

NoiZGatE RULEZZZ :twisted:
ben zeker geinteresseerd!
stuur maar door als het niet teveel moeite is
(geyskens@pi.be)
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ehmm, nou wil ik niet vervelend overkomen, maar om na 20 dagen bassen iemand werk van bach aan te raden, das echt uitermate niet zinvol.... ik neem aan dat het op noten is? Goed noten lezen is zelfs voor de redelijk gevorderde bassist al lastig zat en met een werk van bach maak je het er niet makkelijker op. Maatsoorten en ritmes die juist bij dit soort werken uitermate belangrijk zijn zullen niet lukken.
Ik zou zeggen: begin bij het begin, oefen wat toonladders, doe wat simpele nummers, leer langzaam hoe ze in elkaar zitten, weet waaruit akkoorden uit opgebouwd zijn en als het even kan: neem les.

Maar goed, niet dat ik Fieldy hiermee een uitwerking van een bachwerk wil onthouden uiteraard :), maar ik ben wel uitermate benieuwd wat hij er zelf van vindt als hij het eenmaal voor ogen ziet.
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

je zal wel gelijk hebben hoor, maar dan heb ik het toch bij de hand moest ik er wat later mee willen beginnen. Ik doe nu al mijn best om niet te snel te willen gaan. Gewoon de simpelere dingen eerst proberen te spelen tot dat ik ze goed onder de knie heb. Maar alles is welkom, sta voor alles open. :wink:
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

hey die van bach wil ik ook wel, lijkt me wel lachen!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Theraphosa
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2003, 01:25

Bericht door Theraphosa »

Als eerste moet ik zeggen dat mijn eerste indruk, toen ik alleen al zág dat het boek er was, eigenlijk zoiets was van : dit is niet mogelijk, om zijn stukken op een basgitaar te spelen. Ik heb het eens ingekeken, en toen ik de tablatuur onder het notenschrift zag staan, dacht ik : dit is wel mogelijk! Je zou denken dat het ontzettend moeilijk is, maar het valt erg mee als je er eenmaal voor gaat zitten. Waar die man de ideeën omtrent het spelen van toonladders vandaan heeft gehaald weet ik niet, maar hij moet wel zwaar onder invloed van LSD ofzo geweest zijn. Kortom, de toonladders moet je kennen als bassist (heb er zelf nog wel eens moeite mee, vooral bij variaties daarop) en Bach is een prima oefening, sommige partities zijn vrij zwaar om te spelen, andere weer eenvoudig(er), en bovendien is het gewoon erg leuk om te spelen. Komende week zal alles ingescand worden, degenen die het leuk vinden, kunnen mij een e-mail sturen, ovv. Bach tablatuur.


:arrow: :twisted: :!:


Groeten,

DennuZ
Het voordeel van een stoma, is, dat je er een mooie, roze anus aan over houdt. . . . .
Plaats reactie