Demo van mijn bandje!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Demo van mijn bandje!

Bericht door J! »

Hallo daar!

na heel wat uren zweten en zwoegen is dan eindelijk m'n demo af. Luister ernaar en geef uw oordeel.

Met dit bandje hebben we een akoestische demo opgenomen. Het is geen 'bassistenmuziek' hoor, maar popmuziek wat zich vooral toespitst op vette samenzang tot soms wel 6-stemmig. Wij van de band zingen dan ook allemaal zelf en 't zijn allemaal eigen nummers.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Hier kan je de nummers downloaden: https://www.l-eve.tk en dan kijken bij MP3 natuurlijk.

Cheers, J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

nou, hans kraaij sr hier. dat eerste nummer lijkt wel erg veel op dat nummer van grease 'hot summer night' en al. met die andere nummers vind ik dat je de gitaar wel erg veel volgt, weinig 'roundplay' om het netjes te zeggen. pop betekent niet op je luie reet zitten en de boel de boel laten om het niet netjes te zeggen. nee hoor gekkigheid, goeie opname trouwens.

groeto

roberto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Ik vind het wel lam om "pop" de schuld te geven dat jij niet zoveel aparts doet met je bas. Niet dat ik het slecht vind dat je wat op de achtergrond staat, bij sommige muziek kan dat niet anders. Maar in principe *denkt aan zijn muzieklessen* is alle muziek popmuziek, behalve klassiek en country.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Als ik eerlijk mag zijn... ik ben niet echt onder de indruk. Het mag hier en daar wel wat origineler, beetje slappe hap effect krijg je door dit type spel. Als je inspiratie op wilt doen naar andere manier van bassen, luister Amelia met Pastorius erbij, die loopt veel meer met de melodie mee. Daarbij een percussievere baslijn, dan ben je al een heel eind verder.

Ik had wat meer van je verwacht, zeker als je op het forum beweert dat je erg goed bent.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

beweer ik op 't forum dat ik erg goed ben dan? ehehe

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Thijzema schreef:..is alle muziek popmuziek, behalve klassiek en country.
Hoe zit dat als ik vragen mag? :)
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

volgens mij is chinese muziek uit de 4e eeuw ook geen popmuziek...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

pop muziek = populaire muziek.. kan in principe een hele hoop onder vallen :D
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik had meer funky spul verwacht :P
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

:shock: Jezus kerels blijf even relaxed, het is dan misschien ook niet mijn muziek maar vind het wel kloppen en als iemand een andere speelstijl verkiest dan de jouwe betekend dat niet dat daar niet over nagedacht is.
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Jah.. vind 't een beetje vaag hoor.. Als je hier op 't forum zit, wordt er al bijna van je verwacht dat de muziek die je maakt vol zit met de meest moeilijk partijen.

Wat wij hebben gedaan is zo minimalistisch en functioneel mogelijk om de zangpartijen zo goed mogelijk naar voren te laten komen. We gaan binnenkort de studio in om de 'elektrische' versies op te nemen.

Maandag nemen we trouwens 2 stukken op van 'Tribal Tech' en Victor Bailey. Als dat afgemixt is zet ik dat ook wel ff online, da's namelijk wel ff andere koek.

En bovendien... we hebben 't hier toch over muziek maken??? Ik waardeer ieders mening, maar ga niet ff lopen zeiken als je zelf ook niks fatsoenlijks op tape kunt knallen. Kortom.. verzin 't maar...

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Ik vind 't wel oke klinken. Maar inderdaad, je denk niet 'Wooow, gave bass!' Maar dat hoeft ook niet natuurlijk.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Nee, maar hij zij al: niet echt bassistenmuziek.. dus dat moet je dan ook niet verwachten, en ik vind ook dat ieder zijn eigen stijl moet volgen. Ik ben meer voor de funk, maar ik vind dit ook best goed klinken hoor!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

In wezen een goed discussiepunt, ik snap ook wel wat bedoeld wordt. Ik kan best dit type muziek waarderen, al had ik iets meer interessant baswerk verwacht. En dan niet bedoeld als zijnde snelle moeilijk loopjes, maar meer de muziek wat 'garneren' als je begrijpt wat ik bedoel.

Deze week zet ik wat van mijn band online, mogen jullie mij afzeiken. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

De Teng schreef: Ik had wat meer van je verwacht, zeker als je op het forum beweert dat je erg goed bent.
Vindt het gewoon een beetje slap dat je op een dergelijk forum, waar je met elkaar toch je grote liefde bespreekt, mensen persoonlijk en muzikaal in de zeik gaat lopen zetten, maar ja...
Plaats reactie