Elektronische muziek: Ableton en/of Logic

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FleaWannabe
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2004, 19:23

Elektronische muziek: Ableton en/of Logic

Bericht door FleaWannabe »

Ik ben een beetje aan het rondzoeken naar goede en leuke software om mijn eigen IDM-ideetjes en dubstep-plaatjes uit te gaan werken en ben na jarenlang aanklooien in Fruity Loops helemaal klaar met dat programma. Ik heb nu net de trialversie van Ableton gedownload en probeer me dat een beetje eigen te maken. Logic trekt echter ook, alleen is hier geen demo van te vinden. Mijn vraag aan jullie: wat zijn de voor- en nadelen? En wat vinden jullie van een programma als Logic Express? Het gaat dus echt specifiek om nieuwe, originele arrangementen, geen mixes of opnames van een bas, gitaar of iets dergelijks. Ik ga er op zijn hoogst een audio controller op aansluiten. En is een wat oudere versie van Logic, zoals Studio 8, ook een uitkomst? Kom maar door!
Billy, tell Hulk about Disneyland
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ableton vind'k een heel erg handig programma om muziek mee te maken :)
ik heb geen ervaring met logic :(
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ableton werkt fijn :jaaaaa: :)
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Ik werk nu zo'n 3jaar met Logic Pro 8. Werkt geweldig! Heerlijke integratie met de andere Apple software op je laptop, zoals alle Mac software dat heeft. De VST's zijn zeer goed en Logic heeft er genoeg. Een prima sampler, legio aan mogelijkheden waarvan ik volgens mij de helft nog niet eens weet. Geweldig programma, ik wil niets anders meer.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
FleaWannabe
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2004, 19:23

Bericht door FleaWannabe »

Dat hoor ik ook van veel mensen. Het enige wat mij dan tegen de borst stuit is de prijs, hoewel je natuurlijk wel veel waar voor je geld krijgt. Heb jij het programma destijds full-price gekocht?
Billy, tell Hulk about Disneyland
Plaats reactie