Mijne kleine opnames

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Pellek schreef:https://soundcloud.com/pelle-kuipers/tim-burtonesque-v2

Een piano stukje voor de verandering. Ben wel veel bezig met piano maar weinig nieuwe liedjes, dus vond het wel leuk om deze te posten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Cool, zoals de titel al doet vermoeden heeft 't iets weg van muziek die zo uit een Tim Burton-film zou komen. Wel net dat ietsje vreemder, en klinkt jammer genoeg op sommige plaatsen wat rommeliger. Maar wel zeer tof. :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ja ik was vanochtend bezig met dat einde van dit stuk, en ik moet het beter op nemen (maar heb geen goede samples om em als MIDI in te spelen). Verder: dank je wel!
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

MagicOnion schreef: Cool, zoals de titel al doet vermoeden heeft 't iets weg van muziek die zo uit een Tim Burton-film zou komen.
Eerder Dany Elfman-esque dus ... :wink:

Erg sfeervol stukje, Pelle :thumbsup:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ja ik heb de naam al aangepast haha. Maar dat zie je pas als je em aan klikt :)

En dank je wel!

Binnenkort komt er weer een gitaar/bas stukje. Ben er mee bezig maar wil em nu eens proberen goed af te mixen.
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Nice! :thumbsup:
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Potjandrie Pelle, da's een mooi stukje pianowerk! :jaaaaa: Me like.
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je wel :D . Binnenkort ga ik eens op zoek naar een mooie piano plug-in (vooral eentje die wat dynamisch is), en dan ga ik een aantal stukken goed opnemen (heb er nog flink wat liggen die ik al tijden speel, maar nog niet goed heb opgenomen).
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

https://soundcloud.com/pelle-kuipers/bass-ballad

Een bas duet. Wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

En nog een piano nummer: https://soundcloud.com/pelle-kuipers/prelude-in-b-minor

Wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Ligt mss aan mijn laptop ofzo, maar ik kan ze niet afspelen...
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dat is vreemd, bij mij werken ze wel...
rik1990
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 dec 2010, 19:56

Bericht door rik1990 »

Piano stukje is vooral mooi. :worship:
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Bas-stukje is wel leuk, klinkt heel soms een tikkeltje te rommelig. Het piano-nummertje heeft weer een beetje zo'n leuke Danny Elfman-feel. :thumbsup:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je wel!

Ja bij het basstukje heb ik nog veel last van gerinkel en geschaaf van de snaren.

Dat het pianostukje Danny Elfman achtig is had ik zelf nooit gehoord :) Het is voor mij persoonlijk meer geinspireerd door Chopin. Jammer genoeg krijg ik qua sound niet helemaal wat ik wil (slechts samples), maar het idee hoor je natuurlijk wel goed.

Overigens weer een nieuw liedje, deze keer enkel met gitaar: https://soundcloud.com/pelle-kuipers/my-song-5-indie

Dit nummer heb ik gemaakt voor mijn zus, die deze gebruikt voor een intro van een website. Ik heb 2 gitaarstukjes ingespeeld, handen geklapt en met mijn voet gestompt op de grond :mrgreen: . Dit is het resultaat.

Binnenkort toch maar eens langere nummers maken, het zijn vooral allemaal korte stukjes :roll:
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Lekker korte opnames. :thumbsup: Beter dan dat iemand je gijzelt met symfonische jams van 20 minuten.
Ze zouden nóg wel iets korter mogen.

Zonder te dollen. Ik heb er drie beluisterd, de ballad en B-minorpiano en de laatste. Ze zijn wel erg kort. Iets genereuzer mag wel hoor, Pellek. Het is gratis tenslotte .
Maar van wat ik hoorde klonk veelbelovend en daarom zou een ietsje meer best aardig zijn.
Plaats reactie