Mijne kleine opnames

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Didi schreef:Lekker korte opnames. :thumbsup: Beter dan dat iemand je gijzelt met symfonische jams van 20 minuten.
Ze zouden nóg wel iets korter mogen.

Zonder te dollen. Ik heb er drie beluisterd, de ballad en B-minorpiano en de laatste. Ze zijn wel erg kort. Iets genereuzer mag wel hoor, Pellek. Het is gratis tenslotte .
Maar van wat ik hoorde klonk veelbelovend en daarom zou een ietsje meer best aardig zijn.
Dank je wel. Ik zal beloven dat het eerstvolgende stuk langer zal zijn dan 2 minuten. Ook wel goed voor mijzelf om eens wat langere composities te maken, ik blijf de laatste tijd wat hangen in kleine stukjes.

EDIT: Heb Danny Elfmanesque ver uitgebreid. Het pianostuk bevat 2 nieuwe stukken, echter moet ik voor het laatste stuk nog een mooi iets bedenken voor de rechterhand. Wordt vervolgd dus...
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

https://soundcloud.com/pelle-kuipers/winters-nightmare

Zoals beloofd een langer nummer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik ben er in ieder geval heel blij mee :D
Jack

Bericht door Jack »

Like. :thumbsup:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

https://soundcloud.com/pelle-kuipers/unfinished-prelude

En wederom een wat oudere compositie die ik eindelijk eens heb opgenomen. Bij deze weet ik het nog echt niet wat ik ermee moet (ik heb nog niks in gedachten qua einde, of hoe het stuk verder gaat).
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

https://soundcloud.com/pelle-kuipers/skeleton-dance

Weer een korte Work-in-progress, maar ik ben er wel enigszins blij mee. Nog niet helemaal honderd procent, maar het inspelen ging wel erg goed :) Twee takes, en van de 2e enkel het einde even opnieuw ingespeeld.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18692
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Pellek schreef:https://soundcloud.com/pelle-kuipers/winters-nightmare

Zoals beloofd een langer nummer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik ben er in ieder geval heel blij mee :D
Ah, er zit - doordat het wat strakker is - veel meer duidelijkheid in deze versie! Grappig hoe Elfman het gedaan heeft gekregen om zich allerlei patronen en progressies toe te eigenen, waardoor je nu meteen als Elfman klinkt als je ze ook eens gebruikt (ook al heeft Elfman ze weer van mensen zoals Glass). Mijn tip: valt weinig aan te doen...omarm het gewoon. En dat doe je al. Ahoei! ;)

Ben ze trouwens nu allemaal achter elkaar aan het luisteren...heel leuk allemaal. Inderdaad veel Chopin in het andere stukje. Basstuk was ook mooi (klonk ook goed). Het basstuk zou wel wat langer en meer uitgewerkt mogen.

Doe jezelf en ons een lol en koop een goede piano emulator. Je verdient een beter geluid, vind ik.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je voor de feedback, en ja ik moet een beter geluid zien te vinden. Ik ga zeker nog op zoek daar naar!

Ja het is meteen heel Danny Elfman achtig, maar toch is het ook heel erg ik. Deze stijl past erg bij mij, alleen heeft het begin vooral qua spanning veel overeenkomsten met Danny Elfman.

Ja met het andere stukje ben ik nu bezig, maar ik blijf het lastig vinden om de beginmelodie om te draaien naar wat anders. Mijn stukken zijn vaak wat minder danserig, en wat hoekiger. Ik heb daardoor wat moeite soms een uitweg te vinden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18692
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Je zou zeggen dat juist als je stijl hoekig is, een uitweg zo gevonden is. :) Vloeiend hoeft het immers niet te zijn.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nee maar het moet wel passen, en dat is nog vrij lastig. En met hoekig bedoel ik meer dat het niet heel vloeiend is wat ik maak, het is wat harkerig in vergelijking met mijn idolen (Chopin en Danny Elfman).

Maar dat is ook mijn stijl, en ik vind dat ook best :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Dude, dit is echt fantastisch.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je wel :)

Binnenkort wil ik video's gaan maken voor op youtube, en dan via kickstarter kijken of ik geld kan inzamelen voor een kleine EP met een orkestje (of gewoon op een mooie piano).

Of ik moet Haico heel lief aankijken :mrgreen:
Jack

Bericht door Jack »

Dan mag je wel uitkijken dat je dat niet al te lief doet.
Anders knalt hij je waarschijnlijk tegen je hoofd..

Pas op met hem, ik heb gelezen dat hij weer traint.. :mrgreen:


Ook hier maar even, ik vind het een mooi stuk.
Ik blijf je volgen. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Haha, ja ach. MIsschien eerst maar oefenen met lief kijken enzo.

En dank je wel :) Als ik genoeg nummers heb (+/- 8) wil ik gaan kijken of ik er wat van kan maken. Het mooiste zou zijn om een echte vinyl plaat te gebruiken, maar ik ga eerst maar eens kijken of ik alle nummers echt mooi kan opnemen. Dus zoeken, sparen, en wachten :)
Haico

Bericht door Haico »

Ik ben inderdaad behoorlijk gemeen. :D

Misschien een beetje kort-dag, maar in de oefenruimte van 1 van mijn bands staat een recent gestemde Bechstein piano uit 1898. Daar ben ik nu bezig met het opnemen van de solo CD van de zanger van de band. Er staan op dit moment 7 van mijn microfoons om de piano. Alles staat klaar om op te nemen. Ik hoef maar de laptop aan te gooien en op record te drukken... :D

Ik denk dat deze setup nog wel een paar weken blijft staan. Ik zou eens kunnen vragen of jij er een keer een avondje op mag pingelen? Bij interesse even een PB'tje sturen.

Ja, ik ben erg gemeen. :evil:
Plaats reactie