Mijne kleine opnames

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Jack

Bericht door Jack »

Dat is een erg gaaf aanbod Haico...

Bij deze, jij bent niet gemeen.. 8)
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Als dat zou lukken! Je liedjes zijn het waard, Pelle.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Haico schreef:Ik ben inderdaad behoorlijk gemeen. :D

Misschien een beetje kort-dag, maar in de oefenruimte van 1 van mijn bands staat een recent gestemde Bechstein piano uit 1898. Daar ben ik nu bezig met het opnemen van de solo CD van de zanger van de band. Er staan op dit moment 7 van mijn microfoons om de piano. Alles staat klaar om op te nemen. Ik hoef maar de laptop aan te gooien en op record te drukken... :D

Ik denk dat deze setup nog wel een paar weken blijft staan. Ik zou eens kunnen vragen of jij er een keer een avondje op mag pingelen? Bij interesse even een PB'tje sturen.

Ja, ik ben erg gemeen. :evil:
Dat zou echt helemaaaal fantastisch zijn!!!! :cheer: Dat zou zo fijn zijn om een aantal nummers gewoon mooi opgenomen te hebben :)

@Rich: Dank je wel :)
Haico

Bericht door Haico »

Nou, het gaat waarschijnlijk lukken. :)

Eerst de opnamens van de solo plaat van de zangert afronden. Daarna ga ik afspreken met Pelle. 8)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

https://soundcloud.com/pelle-kuipers/i-got-nothing

Nieuw liedje met zang. Eigenlijk helemaal niet in mijn stijl, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

https://soundcloud.com/pelle-kuipers/i-g ... with-organ

Het nieuwe liedje met orgel en beter afgemixt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Niemand? :roll:
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Het lage lijkt qua stem minder te lukken denk ik. En ondanks de donkere tekst, vind ik het nummer iets te vrolijk (dit is echt een rare opmerking eigenlijk). Juist die donkere en sombere nummers van je vind ik zo tof. Het koor klinkt veel beter op de nieuwe versie. Het subtiele orgeltje vind ik ook een leuke toevoeging. Vooral omdat ik een hoog orgelmelodietje had verwacht, maar die niet kwam. Een dikke laag eronder, prima!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ja soundcloud is ook voor de rest zeg maar, voor alle nummers die ik maak die niet voor de band. Toevallig was het deze keer een iets ander nummer, wat meer up-tempo. Mijn ouders en mijn zus vinden em heel leuk. Persoonlijk staat het nummer wat ver van mijn normale stijl af, maar ik vond het erg leuk om em op te nemen en het koortje te doen.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

https://soundcloud.com/pelle-kuipers/drivers-seat

Nieuw nummer, opgenomen puur om reacties te krijgen. Ben benieuwd wat jullie op- en aanmerkingen zijn!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18705
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Pellek schreef:Nieuw nummer, opgenomen puur om reacties te krijgen.
Ontwapenende eerlijkheid. Ik hou ervan. :D

Heb je specifieke wensen met betrekking tot de reactie?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

"Curtons draw to a close" -> "Curtains" ;)

Verder is het lekker duister, meen iets Nick Caverigs erin te herkennen, dus da's tof. Zou het wel prettig vinden als er qua zangmelodie wat meer variatie in de coupletten zit, nu zijn de melodielijnen elke keer bijna identiek.
Gebruikersavatar
defecto
Berichten: 539
Lid geworden op: 15 aug 2009, 09:53

Bericht door defecto »

Ik ben benieuwd hoeveel een volledige band opname toevoegt, want ik vindt het zo al goed namelijk :-)

Ik verwachtte na het twee stukje 'the days' (vierde blokje tekst) dat je door zou gaan op dat volume/heftigheid. Niet dat het zo moet, maar dat zou daar volgens mij mooi passen.
OLP MM2 met SD SMB-4d en pre-amp - 
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

@Tieleman: Haha dank je voor de correctie. Ik had het rechtstreeks uit mijn boekje waarin alle lyrics staan en die schrijf ik wat snel op.

En wat betreft zanglijn ga ik nog wel kijken inderdaad. Toen ik em eerder zong had ik wat variaties, maar nu door het opnemen even zo snel vergeten. Maar dat soort kleine variaties maken het inderdaad net wel even beter. Qua timing probeer ik dat al wel een beetje.

Nick Cave hoor ik vaker, grappig gezien ik nooit naar zijn muziek heb geluisterd (enkel een aantal maal naar Grinderman omdat mensen het vaker over hem hadden).

@Pedullist: Nee ik wil gewoon een reactie. Of je het mooi vindt, en waarom, of je het lelijk vindt en waarom.

@Defecto: Het is enkel met een drummer erbij, we zijn een duo dus heel veel komt er dan ook niet extra. Enkel snoeiharde percussie bij de harde stukken.

En ja hard doorgaan bij de 2e keer wil ik denk ik wel doen, alleen moet ik nog even een variatie bedenken daar. Dat lijkt mij ook mooi om de structuur net even iets heftiger te maken. Steeds een trap erbij tot aan het einde waar een melodie komt.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

@Tieleman: Haha dank je voor de correctie. Ik had het rechtstreeks uit mijn boekje waarin alle lyrics staan en die schrijf ik wat snel op.

En wat betreft zanglijn ga ik nog wel kijken inderdaad. Toen ik em eerder zong had ik wat variaties, maar nu door het opnemen even zo snel vergeten. Maar dat soort kleine variaties maken het inderdaad net wel even beter. Qua timing probeer ik dat al wel een beetje.

Nick Cave hoor ik vaker, grappig gezien ik nooit naar zijn muziek heb geluisterd (enkel een aantal maal naar Grinderman omdat mensen het vaker over hem hadden).

@Pedullist: Ja ach, ik neem het daarom op dus dan moet ik dat er even duidelijk bij zeggen he :mrgreen: . En nee ik wil gewoon een reactie. Of je het mooi vindt, en waarom, of je het lelijk vindt en waarom.

@Defecto: Het is enkel met een drummer erbij, we zijn een duo dus heel veel komt er dan ook niet extra. Enkel snoeiharde percussie bij de harde stukken.

En ja hard doorgaan bij de 2e keer wil ik denk ik wel doen, alleen moet ik nog even een variatie bedenken daar. Dat lijkt mij ook mooi om de structuur net even iets heftiger te maken. Steeds een trap erbij tot aan het einde waar een melodie komt.
Plaats reactie