Aeroplane! Luistert en huivert!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Aeroplane! Luistert en huivert!

Bericht door heskez »

Volgens mij is het niet de eerste keer dat dit nummer hier wordt aangeboden, maar omdat ik het zo'n leuk nummer vind wil ik toch even het resultaat met mijn band laten horen.

Niet helemaal perfect (en ook niet perfect gespeeld :roll: ) volgens het origineel, maar volgens mij wel geslaagd.

Het is in eigen beheer opgenomen met een paar mics in de oefenruimte. De zang is later ingezongen en met behulp van Cooledit afgemixed.

Link

Laat maar komen die reacties! :P
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

heho! Klinkt cool voor een oefenruimte opname! Jammer dat de drums nogal wegvallen maar da's een kwestie van een beetje schuiven met microfoons. De bas komt er wel lekker doorheen ;-)
Ook een fijne stem, die zangeres van jullie! Mijn complimenten en snel de studio in.
Where's the 'uhh'?
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Dat klinkt lekker zeg! :D
De bas zit inderdaad goed in de mix, gitaartjes lekker links en rechts door elkaar heen. Goede stemmen en heerlijke baslijn natuurlijk. Goed gedaan!
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Dank, dank voor uwer reacties. :worship:
heho! Klinkt cool voor een oefenruimte opname!
Thanks!
Jammer dat de drums nogal wegvallen maar da's een kwestie van een beetje schuiven met microfoons. De bas komt er wel lekker doorheen Wink
Drums hadden we met 2 mics op een standaard hoog boven het drumstel opgenomen. Acheraf hadden we beter eentje in de basketel kunnen leggen. Dat komt de volgende keer wel :lol:

Ook een fijne stem, die zangeres van jullie!
Ha jazeker, hopenlijk gaan we daarmee vollen zalen trekken! :twisted:
Mijn complimenten en snel de studio in.
Super! Bedankt!



Dat klinkt lekker zeg! Very Happy
De bas zit inderdaad goed in de mix, gitaartjes lekker links en rechts door elkaar heen. Goede stemmen en heerlijke baslijn natuurlijk. Goed gedaan!
Hee dank je wel Frankie!
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Prima band! Lekkere strakke muzikanten.

Bas is super.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

MrGroove schreef:Prima band! Lekkere strakke muzikanten.

Bas is super.
Hee Mrgroove, te gek! bedankt man! :D
-- It's the hat that keeps the funk --
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Hey klinkt goed! de tweede stem vind ik persoonlijk wat minder en de zangeres houd de noten soms wat lang aan (beetje zangerig voor dit nummer) lekker gebast verder, haal alleen die deken van je amp :wink: zonder gein klinkt goed!
Ik hoor net de solo wel je eigen ding een beetje van gemaakt he ? moet kunnen! :D
Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 mar 2005, 12:54

Bericht door Remy »

Klinkt erg lekker! Ik wou dat ik het je na kon doen. Jammer genoeg kan ik dit nummer wel spelen, maar qua variaties ontbreekt het me :(

Moet ik me toch nog eens aanleren.

Mijn complimenten!
Andere bassite in ontwikkeling: https://www.bas-gitaar.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Bedankt voor jullie commentaar mensen!

@Bogey: Hee dankjewel! Ik denk dat je over de zang gelijk moet geven. Het is voor een zangeres ook best aan de lage kant, vooral met dat tussenstuk. Maar onze gitarist kan niet het hele nummer in z'n eentje zingen. :lol:
Wat bedoel je precies met die "deken" Klinkt de bas te wollig? Daar was ik al een beetje bang voor met die mic voor een toch al niet te beste amp. Die solo heb ik (onbewust) een beetje versleuteld, maar als band willen we toch een beetje een eigen "touch" eraan geven, anders wordt het zo'n kopie inderdaad.

@Remy Hee bedankt! Wat mij een beetje help bij het bedenken van variaties in de coupletten van dit nummer, als je dit bedoelt tenminste, is de penatatonische toonladder van G oefenen. Eerst ff gewoon spelen daarna dubbelen. Daarna slappen, en als laatste alle noten hameren, oftewel de hammerons, van beneden naar boven en van boven naar beneden. Ook een leuke manier om eelt te kweken. :twisted:

Lekker door gaan met commentaar leveren mensen!
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
SmurfFlea
Berichten: 440
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:08

Bericht door SmurfFlea »

Lek-ker !!!!!


Echt mooi !
Get off !
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

ik vind de hoofdstem afgrijselijk. Sorry hoor, de rest is anders erg puik. Door die stem klinkt alles wat "valser", maar dat is het zeker niet !.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

hoi Heskez, als dit je BTB705 is die ik hoor, dan ben ik benieuwd naar je eq instellingen en rig waarover je dit gespeeld hebt! Klinkt lekker hoor!Mijn BTB klinkt namelijk een stuk metaliger.

En over het nummer:ik ga ook maar es kijken dat ik dit nummer ga oefenen...gaaf man!


En nog iets anders, volgens mij heb je je nog niet voorgesteld in het grote voorstel topic...wordt wel eens tijd hé :wink:
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Leuk weer wat reacties:

@Rancid_Basssmurf: Dankjewel! :thumbsup:
@Spectrious: Ik mag hopen dat je tweede stem bedoelt? Ik ben namenlijk enorm fan van onze zangeres! :mrgreen:
@Rodi: Helaas Rodi, ik moet je teleurstellen.. Ik heb dit nummer gespeeld op mijn 4-snaar Ibanez SR500. Dus voor dat geluid heb je bartolini's nodig. Ik overweeg trouwens die eruit te slopen en in mijn BTB te gooien. Het zijn wel 4-snarige elementen in een 5-snaar dan, maar als je die kapjes eroverheen gooit zie je er niks meer van toch? Mijn BTB speelt toch lekkerder dan die SR500. Maar top dat je het geluid lekker vindt. :thumbsup:

Maar goed, over het voorstellen: Mijn naam is Erik en blaba.. nee geintje, ik heb me ooit ergens voorgesteld, maar dat was nog voor de tijd dat het officele voorsteltopic bestond. Je hebt gelijk, ik zal me daar een keer netjes voorstellen inlcusief een fotootje voor de bassgalerie! :dance:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

lekker groovende bass!!!
Goed! :dance:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Hee dankje wel Gilles! :thumbsup:
-- It's the hat that keeps the funk --
Plaats reactie