Miles Behind - Flying

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Miles Behind - Flying

Bericht door RUIS »

Ja, tijd om 's een nummer van mijn band te plaatsen hier.
Dit nummer staat op onze 2e demo, "Vierkwart", die ook al weer bijna 3 jaar oud is. Tussen kerst en oudjaar 2002 hebben we onszelf 4 dagen in de oefenruimte opgesloten. En daar stonden we dan. Zonder studioervaring (de meesten dan, waaronder ik), vol goede moed en gewapend met maar liefst één compleet nummer en een half idee voor nog één. De eerste 2 dagen hebben we geschreven, ingestudeerd en geprobeerd het geluid een beetje in te regelen. De laatste 2 dagen hebben we opgenomen. 37 Potten koffie later was de demo een feit. We hadden een hoop lol gehad, veel van onszelf geleerd en hadden 4 eigen nummers opgenomen. Verbazend hoe snel dat kan gaan soms.
Helaas is onze oefenruimte geen studio. Geen studio-apparatuur, geen studio-akoestiek. Alle instrumenten zijn tegelijk "live" opgenomen op een harddiskrecorder, direct naar stereo gemixed. Alleen de zang en de gitaarsolo zijn apart opgenomen. Geen achterafmontage dus (nou ja, bijna dan).
Flying is één van de nummers die in die paar dagen zijn geboren. We spelen het nog steeds, al zijn er wel wat dingetjes een beetje verder doorgeëvolueerd. Geinig is dat. Je moet ook je zelfgeschreven nummers niet alleen instuderen, maar ook zelf beter gaan leren begrijpen. Inzien wat je er zelf mee bedoelde. Die dingetjes waarvan je zelf nog niet doorhad dat je ze had verzonnen.

Flying
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

ik vind het nummer erg vlak blijven. Ook al verwacht je na wat opbouwende drums effe wat meer, zwakt ie gelijk weer af naar wat het was. Lekker stuwende bass. Geen overmatig gebruik van ieder instrument, alles wordt bijzonder beperkt, dat vind ik wel leuk. Aparte stem van de zanger trouwens.
Het is niet mijn stijl muziek, maar ligt wel gemakkelijk in het gehoor. Aardig als achtergrondmuziekje.
Ik ben wel benieuwd naar de geëvolueerde versie :wink:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Mooi verhaal in het openingstopic en ook herkenbaar. Althans hoe ik vroeger in bandjes met eigen muziek omging. Tegenwoordig schrijf ik alleen, maar samen iets creeren wat in de loop van de optredens ook nog extra's krijgt is toch specialer.

Ik vind de opname vrij goed klinken voor een eigen opname in de oefentruimte, helemaal als je ervan uit gaat dat het ook niet meer echt nagemixt kon worden (op zang en gitaarsolo na). Het nummer mag er ook zeker zijn.

:thumbsup:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

@ gilles: We vonden het wel bij de sfeer van dit nummer passen om eens niet volgas te gaan. De meeste nummers die we maken zijn wel iets heftiger, of hebben wat meer opbouw. Oh, en 't is een zangeres :lol: , de zanger doet alleen tweede stem in de bridge. Of bedoel je die?

@ MrGroove: thanx!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

ik keek zojuist op je site, toen zag ik pas dat het een zangeres was! :oops: :oops: :oops: sorry, don't let her take it personal
Ze heeft een aparte stem (of het ligt aan mijn boxjes hehehe)
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

:lol:
We hebben zowel een zanger als zangeres. Ik post nog wel eens een nummer waarin de zanger de leadzang doet.
Plaats reactie