Slappen Louis/larry meets Mark! of zoiets hehe

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Slappen Louis/larry meets Mark! of zoiets hehe

Bericht door Bogey »

mijn yamahaatje ff op zijn donder gegeven! let niet op de ruis die bas heeft zoveel output moet hem door een pedaaltje gooien en die ruist...!


https://rapidshare.de/files/5720857/slap ... p.mp3.html

ofwel deze (zelfde)

https://www.geocities.com/chrisdevoogd/slapmybitchup.mp3
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Klinkt koel en strakjes, Bogey. Die ruis hoort daar niet. Lijkt me sterk dattie wordt veroorzaakt door een pedaal, tenzij er iets mis mee is. Is je stopcontact thuis geaard?
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Heel mooi en vooral strak gespeeld joh.
Puik geluid....ik herken idd wat level42 stukkies....

Kun je trots op zijn :wink:
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

:dance:
:yes:
:worship:
:thumbsup:
iets anders heb ik er niet op te zeggen!
de grote storthoop heeft gesproken
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Hey tof bedankt y'all!!! ja ik snap die ruis ook niet ik heb een Carl Martin er tussen gegooid die dingen ruisen echt niet dacht ik, en in die bas ziten de stilste elementen die ik ooit gehad heb (alembic activators), ik had zelfs mijn bureaulamp uitgedaan.... waarschijnlijk zal het dan inderdaad wel aan die geaardheid liggen, hoop niet aan mijn geaardheid :shock:
Bedankt voor de positieve reacties! dat laatste stukje is of uit mr. Pink of 43.
Gebruikersavatar
Robbie
Java Guru
Berichten: 2213
Lid geworden op: 15 okt 2004, 11:50

Bericht door Robbie »

SOOOOOOOOOOooooooooo

Hebben we hier ook groene smileys? Ik ben jaloers, hahaha!

Strak gespeeld, soo hee, kwou dat ik dat kon, ben al trots op mijn "Love Games" :lol:

Maarre

Dat is geen ruis. Dat is een brom, en dat is wezenlijk iets anders.
The proof of the coffee is in the drinking
Don't judge the coffee by its cup
Gebruikersavatar
Lex
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 sep 2005, 14:20

Bericht door Lex »

DAt klink super lekker hoor !!
En mag ik misschien vragen hoe dat truukje werkt wat je ongeveer op de 15e seconde speelt (Komt ook voor in Love Games)?

En die brom kan misschien ook komen omdat je te dichtbij je PC staat met opnemen..
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

ghost notes
Het gaat het beste als je je duim laat stuiteren.
Mijn manier is deze...
1 Duim 2 linkerhand demp 3duim 4 pluk
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Bedankt gasten, ik wordt er vrolijk van! meer lovende woorden dan ik in mijn band in jaren heb gehoord, ik ben er dan ook net uitgestapt haha!

en Lex:
slap open E
slap open E
meteen dichtslaan met platte linkerhand(clap)
slap op gedempte E
pluk op de G-snaar een D

de eerste E is echt een hele noot (volgens mij) die tweede E sla je heel snel dicht zodat je een tik hoort en die volg je snel op door de gedempte E en dan volgt die pluk. Kan het ook even langzaam inspelen? het is namelijk niet echte een moeilijk truukje en klinkt als veel!
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Yo Lex hier is het linkje ik heb hem even ontleed voor je:

https://rapidshare.de/files/5738306/clap ... s.mp3.html

succes!
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Tsjonge, wat een slappers hebben we hier. Te gek hoor! :D

Heb je het opgenomen achter je computer? Die brom kan heel goed van je monitor komen, bij CRT monitoren heb je dit snel (niet bij TFT schermen).

Maar wreed man!! 8)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Netjes hoor, op het laatst zitten er geloof ik wat vreemd getimede nootjes tussen, maar verder niets mis mee. Kan misschien ook zijn dat ik die dingen zo zie, omdat ik niet op deze manieer slap/kan slappen. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Lex
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 sep 2005, 14:20

Bericht door Lex »

Heel erg bedankt voor het uitleggen (en opnemen ) van dat truukje ! Stel ik zeer op prijs.

Gek genoeg speel ik zelf vaak datzelfde truukje :shock: maar dan zonder gedempte noten. Ik ga het es proberen met gedempte.
Het komt wel eens voor dat ik zo uit me bol en snel aan het slappen ben, en het in mijn beleving niet echt snel is, maar als ik het dan terug luister en dus niet ook speel, klinkt het opeens veel sneller. Grappig is dat, hebben jullie ook wel denk ik?


Nogmaals erg bedankt ! :thumbsup:

ps. ik heb trouwens nog een oude opname van een nummer liggen waarin ik dus dat truukje gebruik (zonder gedempte) in de mainriff. Ik zal wel ff een nieuwe topic aanmaken daarvoor, want ik vind dat deze topic voor Bogey moet blijven :lol:
Ik zal zo dan wel ff hier een link plaatsen naar die topic (die ik dan nu maar even ga starten).
EDIT : de link naar die topic :
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=3747
Gebruikersavatar
Robbie
Java Guru
Berichten: 2213
Lid geworden op: 15 okt 2004, 11:50

Bericht door Robbie »

Niet gedacht dat het woord "slapjanus" als compliment gebruikt zou kunnen worden... bij deze.

Filmpje? :oops:
The proof of the coffee is in the drinking
Don't judge the coffee by its cup
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Heel mooi! strak!
let's JayDee !
Plaats reactie