Vanderveen speelt (bij Reünie!)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

wombatboter schreef:Die repetitieve piano-lick rond 2'45" die ook in Clocks zit en ook in dat Pellek-nummer.
Scherp! :)
Ach, als je goed luistert hoor je overal een beetje van hetzelfde terugkomen volgens mij..
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

https://soundcloud.com/vanderveen-1/marlowedks-l295" onclick="window.open(this.href);return false;

Opgenomen voor de lol en om te zien of de opname setup fijn werkt... Volgens mij wel!
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Geert, Clocks is compleet gebaseerd op die melancholische pianolijn terwijl het bij Airport veel vrolijker klinkt en een tussenstuk is. Maar sowieso zal je in oudere muziek steeds voorbeelden terugvinden van de huidige Brit-pop scene.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

"Vrolijk"... terwijl zijn lief vertrekt, ik vind het net ook heel melancholisch :?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Heel vrolijk, dus zal hij niet van haar gehouden hebben. Het heeft te maken met de keuze van de opeenvolgende akkoorden.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

https://soundcloud.com/vanderveen-1/spac ... ak-preview" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Lekker lekker 8)
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Wat nou preview! Hele ding posten man!
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Soulbender schreef:Wat nou preview! Hele ding posten man!
Ben toch bezig man! Was eigenlijk voor mezelf, maar ik dacht ik gooi hem er alvast zo op.
Zit nu ongeveer aan de brug, het tweede couplet en dan het tweede refrein (Waar een hectisch loopje in zit, laat ik beter voor morgen als ik weer een frisse kop heb.)
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Klinkt goed; welke bas heb je daarvoor gebruikt?
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

De Marcus Miller signature. :)
De originele electronica is eruit gehaald, het originele Jazzbas schema zit er in.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Knap gedaan ! Ben benieuwd naar dat slap-gedeelte :jaaaaa:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

wombatboter schreef:Knap gedaan ! Ben benieuwd naar dat slap-gedeelte :jaaaaa:
Dank je Geert, het blijkt een hele kluif. Vanaf de tweede minuut zijn er geen 10 seconden hetzelfde.
Gaat dus nog wel even duren, maar ik zet mijn tanden er wel even goed in.

Ennehh... Slap zit er niet in de album versie. Misschien in de versie van Hamm, maar niet in de versie van (Zoals hij genoemd word) Mr. X.
Dat is ook iets wat me intrigeert aan dit nummer... Niemand weet welke bassist hem heeft ingespeeld!
Jay Kay heeft een ander ingehuurd voor de album versie, maar zegt niet meer te weten wie. De producer laat er ook niks over los, en het is ook niet Paul Turner.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik herinner me dat slapstukje rond 0'48" en moeilijker rond 2'42"...klotereclame ervoor :nono:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OPkjnRIdQXQ[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Da's dus de single versie. :)
Die is wel ingespeeld door Hamm, de versie die ik doe is (IMHO) een stuk vetter. Veeeeel meer creativiteit en groove.
Groot nadeel is ook dat de versie waar ik mee bezig ben 6:22 minuten duurt. En zoals ik al zei... Niet 1 bar is hetzelfde.

Ik ben nu op 2:30... Ik merk dat ik gewoon die strakheid van het origineel nog niet echt benader, maar het lijkt erop... Het is misschien meer een leerproces voor mij dan leuk voor jullie. Toch zet ik hem er als hij klaar is wel op!
Plaats reactie