Vanderveen speelt (bij Reünie!)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Nee. :P
Maar dingen als dit kan ik op bas wel spelen, en leek me leuk om zo iets te maken.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Had wel meer reacties verwacht hierop.. :lol:
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Beetje voortgeborduurd op het nummer... Dit keer alles met de Sandberg ingespeeld.

https://soundcloud.com/vanderveen-1/unde ... dge-take-2" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Het begin is leuk gedaan..
Vanaf dat de strofe invalt had je misschien beter de zanglijn in de akkoorden verwerkt want zo kaal is het niet echt boeiend genoeg..Kan het dat de bas misschien niet helemaal haarfijn gestemd staat maar het kan ook aan mij liggen ?
Alleszins een leuke invalshoek en goed dat je met zo'n dingen experimenteert.. :jaaaaa:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Dankje Geert. :)

Klopt, mijn bassen staan wel enigzins gestemd, maar ben vergeten hem perfect te stemmen, hij zal dus idd niet helemaal zuiver zijn. Jammer..

De akkoorden kan ik misschien beter doen op de ADG snaren in plaats van EAD, want dat klinkt minder modderig. Kan wat teweeg brengen.

Maargoed, room for improvement, dus room for fun!
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Zijn dit meerdere opnames over elkaar heen of speel je dit in een keer? De akkoorden en de zanglijn bedoel ik dan.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Gitaarstuk opgenomen, en toen de grondnoten eronder gedaan met alleen maar diepe bas, zonder treble.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Even schoppen.

Heb een goede tijd geleden een baslijn bedacht en ingespeeld op een nummer van Pelle(k). Hij wist hier niet van, en heeft er geen aandeel in. (Dit zeg ik om hem te beschermen. :mrgreen: )
Het was leuk om iets te bedenken wat er nog niet is in een bestaand nummer. De sound was er niet helemaal, soms hoor ik wat treble wat er niet had hoeven zijn, maar ala...

Nog eens: Zie dit als een "cover"!

https://soundcloud.com/vanderveen-1/catch-22-bas" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Voor mij had het wat meer mogen zijn.. er is geen gitaar dus je hebt al wat meer vrijheid om lyrisch te zijn.
Gewoon de grondnoten lijkt me wat te kaal..
Nummer heeft toch iets te veel "Clocks" -Coldplay gehalte (dat zij dan ook weer van Airport van The Motors gestolen hebben)..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Ha, ik had ook niet anders van je verwacht Geert. :lol:
Ik hield me expres wat op de achtergrond. De focus van dit nummer ligt in mijn oren op de zang, en tekst.

Toch bedankt voor je reactie!
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Netjes Maas en ik vind het juist pretiig om naar te luisteren dat je het heel basic heb gehouden. :thumbsup:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Thanks Marcus!

En ik bedenk me net dat jij nog een Dani California cover van mij tegoed hebt. Binnenkort eens opnemen dan. :)
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Yesss! Die zou je idd nog doen! :jaaaaa: En wel op de Stingray he..... :jam:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

wombatboter schreef: Nummer heeft toch iets te veel "Clocks" -Coldplay gehalte (dat zij dan ook weer van Airport van The Motors gestolen hebben)..
Ik hoor de vergelijking met Clocks niet. Bij Pelle niet en bij The Motors niet. Mag ik vragen waar je de vergelijkingen hoort?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=liH-uW2iymk[/youtube]
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Die repetitieve piano-lick rond 2'45" die ook in Clocks zit en ook in dat Pellek-nummer (vanaf ongeveer 1'40").

Luister daar eens naar en dan onmiddellijk daarna naar dit..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XbI1FpLd4Vk[/youtube]
Laatst gewijzigd door wombatboter op 09 jun 2012, 01:38, 2 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Plaats reactie