Sonar Communication - Hedone...check site voor meer!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Sonar Communication - Hedone...check site voor meer!

Bericht door Dr Teng »

Ja luitjes... ik moet er ook aan geloven.

Hier een acceptabele 'live' opname van onze band. Het hele nummer is over een 4-kanaals mengpaneeltje ingespeeld door de instrumentalisten. (basgitaar, gitaar en drums) Daarna zang eroverheen genomen in mijn studentenhokkie..

Enjoy!

https://www.warande.uu.nl/~bgall/music/S ... cation.mp3
Laatst gewijzigd door Dr Teng op 30 mar 2004, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

klinkt wel gaaf. het heeft iets sinisters, daar houd ik wel van. Wat heb jij toch met die harmonics?

groeto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Heerlijk afwisselend wat ik toch wel knap vind :) En een harmonic'je hier en daar vind ik goed op z'n plaats. Nu nog proffesioneel opnemen en dan gaan jullie helemaal de goede kant op.

Btw vind je tool goed?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ja... ik heb iets met harmonics ja, haha. Ze maken je geluid breed, zonder dat je andere muzikanten wezenlijk in de weg loopt. Daarbij kun je je bas zeker als een bijzonder klinkend melodisch instrument uit de verf laten komen. Gewoon cool om te doen. ;)

Wat betreft Tool? Geen idee.. als ik heel eerlijk ben kan ik geen enkel nummer van die band opnoemen. Ik weet het...slecht. De gitarist van ons is gek op die band, dus vandaar zijn herkenbare geluid enigszins en dat je daarnaar misschien refereert. Als het '6/8e-stuk' pakt halverwege moet dit erg klinken als Opeth. Black Water of zo? Weet niet de precieze titel eigenlijk, maar de intro komt heel erg overeen met dat specifieke stuk.

De intro plus couplet heb ik geschreven, middenstuk komt van de gitarist en daarna is't van ons allemaal. en eigenlijk natuurlijk alles... :mrgreen:

Binnenkort meer!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Mja ik ben ook die-hard tool fan en herkende idd wat tool invloeden bij het gitaarspel 8)
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Jep, vind het ook best aardig klinken, alleen de zang zit niet helemaal lekker, kon de zangeres zichzelf en de muziek goed horen toen ze het inzong?
Het is niet mijn muziek, maar ik kan het iig goed waarderen.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Yep... de spijker op zijn kop. De zangeres heeft ook nog niet veel bandervaring. Ze zingt nauwelijks vijf maanden bij ons, moest aan onze muziek wennen en aan ons..etc... Al moet ik zeggen dat we met de band in drie jaar ook behoorlijk gegroeid ben. In het begin denk je dat je wel wat voorstelt, niet dat het slecht is, maar toch...groeiproces met een band is onmisbaar.

Het is derhalve ook moeilijk om even snel in een oefenruimte alles goed in te mixen, maar desondanks vind ik het een acceptabel geluid voor het feit dat het niet eens echt afgemixt is in bvb Cool Edit of zo.


Vanaf nu drie mp3tjes op de site te vinden, een meer rock gericht, de ander juist iets zweveriger, maar toch strakke sound.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie