Premonition (met Saxofoon, drums via V-Drums ingespeeld)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Premonition (met Saxofoon, drums via V-Drums ingespeeld)

Bericht door MrGroove »

Afgelopen zaterdag had ik Wim Koopman (Saxofonist) op bezoek. Ik heb hem leren kennen via het Cubase forum.

We hebben samen een nummer geschreven en gelijk maar opgenomen. 8)
Stijl is fusion, Wim heeft de Rhodes, synth en sax solo gespeeld.

De drummer van vibes heeft achteraf wat ritme toegevoegd via V-Drums. Ik heb vervolgens deze partij wat ge-edit en gebruik gemaakt van Drumkit From Hell samples (Custom & Vintage).

Er zit ook wat pluk-werk op de bas in het nummer. :)
Ik heb m'n Warwick Streamer 4str gebruikt.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

https://www.soundclick.com/bands/songInf ... ID=3016513
andre van ham

Bericht door andre van ham »

ik vind het super! Klinkt lekker gladjes en gaat net zo soepel naar binnen als een glaasje baileys :wink:

Gewoon lekkere smooth-jazz dit, lekker relaxed.

vampje aan het einde (2:24) vind ik ook erg lekker, ik zou daar alleen een vette scheurende sax solo overheen doen.

Hoeft natuurlijk niet, maar dan zou ik het thema niet meer herhalen zoals je dat nu wel doet.

Ik zag op je website dat je een dual-xeon workstation gebruikt met 2 uad kaartjes. Is misschien wat off-topic maar zou je daar wat meer specs over kunnen geven?

Ben zelf namelijk in de markt voor een DAW en twijfel nog steeds erg tussen een G5 of iets met een dual xeon of zo'n nieuwe AMD X2. Wat me vooral interesseert is hoeveel (VSTi en VST) plugins je kunt draaien op je systeem zonder gekraak.
Gebruikersavatar
dr. apoxa
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2005, 19:17

Bericht door dr. apoxa »

Lekker nummer!
Maar ik heb toch net het idee dat er iets mist wat het 'af' maakt zeg maar. Het klinkt af en toe wat te klinisch heb ik t idee, ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven.
Verder vind ik de zang wat zwakjes klinken, een beetje nederlands engels af en toe, en ook het stukje met synth en sax samen loopt niet helemaal lekker synchroon, maar dat komt denk ik doordat (naar mijn mening) de geluiden niet goed bij elkaar passen.
De sax solo vind ik daarentegen wel erg lekker klinken, ligt ook wel goed in de mix (voor zover ik dat kan horen op pc speakertjes).

Nu ik het nog een keer luister heb ik een beetje het idee alsof er een stevige basis mist. Maar dit nummer heeft zeker potentie!
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

ik vind het een erg lekker nummer! complimenten!
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

andre van ham schreef:ik vind het super! Klinkt lekker gladjes en gaat net zo soepel naar binnen als een glaasje baileys :wink:

Gewoon lekkere smooth-jazz dit, lekker relaxed.

vampje aan het einde (2:24) vind ik ook erg lekker, ik zou daar alleen een vette scheurende sax solo overheen doen.

Hoeft natuurlijk niet, maar dan zou ik het thema niet meer herhalen zoals je dat nu wel doet.
Hey Andre, bedankt voor je reactie. Een scheurende sax vanaf 2:24 zou inderdaad mooi zijn. Maar de opnames zijn al gemaakt (ik speel zelf helaas geen sax :D).
andre van ham schreef:Ik zag op je website dat je een dual-xeon workstation gebruikt met 2 uad kaartjes. Is misschien wat off-topic maar zou je daar wat meer specs over kunnen geven?

Ben zelf namelijk in de markt voor een DAW en twijfel nog steeds erg tussen een G5 of iets met een dual xeon of zo'n nieuwe AMD X2. Wat me vooral interesseert is hoeveel (VSTi en VST) plugins je kunt draaien op je systeem zonder gekraak.
Ik heb inderdaad een dual xeon. Ik heb 2 2Ghz processors overgeklokt naar 2*2,6Ghz op een Asus PC-DL moederbord.
De UAD-1's vind ik helemaal te gek, de compressors en EQ's klinken behoorlijk goed (en professioneel).
Hoeveel VSTi's ik kan draaien hangt helemaal af van welke ik gebruik. Het is wel zo dat ik sinds de dual XEON (ik had hiervoor een Athlon XP 2800+) veel soepeler werk. Het grafisch gebeuren werkt veel vlotter. Ik gebruik als sequencer Cubase SX 3.1, Cubase kan goed met 2 processoren omgaan. (de audio engine draait op de ene processor en de VSTi's op de andere).
Ik zou persoonlijk voor een PC gaan i.p.v. een Mac. Meer performance voor hetzelfde of minder geld. Ik heb nog geen ervaring met AMD X2, maar ik hoor er goede verhalen over. De dual core P4's raad ik af (warmte problemen).

dr. apoxa schreef:Lekker nummer!
Maar ik heb toch net het idee dat er iets mist wat het 'af' maakt zeg maar. Het klinkt af en toe wat te klinisch heb ik t idee, ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven.
Verder vind ik de zang wat zwakjes klinken, een beetje nederlands engels af en toe, en ook het stukje met synth en sax samen loopt niet helemaal lekker synchroon, maar dat komt denk ik doordat (naar mijn mening) de geluiden niet goed bij elkaar passen.
De sax solo vind ik daarentegen wel erg lekker klinken, ligt ook wel goed in de mix (voor zover ik dat kan horen op pc speakertjes).

Nu ik het nog een keer luister heb ik een beetje het idee alsof er een stevige basis mist. Maar dit nummer heeft zeker potentie!
Hi dr. apoxa. Het is een fusion nummer, wat relaxed bedoeld. Klinisch kan wel kloppen, het is een thuis opname. Drums zijn later ingespeeld. Sax en synth solo niet geheel synchroon stoort me niet niet echt, klinkt wel vrij zo.
Ik waardeer je commentaar overigens zeer, altijd goed om constructieve kritiek te ontvangen. Bedankt! :D

Darell schreef:ik vind het een erg lekker nummer! complimenten!
Hoi Darell, bedankt voor de complimenten! 8)
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Wauw, echt heel fijn dit! Alleen de noten uit de synth duren korter dan de sax inderdaad. En bij 0:08, 0:21, 0:52 en verder nog vind ik het geluid een beetje storend aanzwellen. Maar ach, kleinigheden.. wederom een lekker nummer afgeleverd! Blijf posten zou ik zeggen! 8)
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Equalizer schreef:Wauw, echt heel fijn dit! Alleen de noten uit de synth duren korter dan de sax inderdaad. En bij 0:08, 0:21, 0:52 en verder nog vind ik het geluid een beetje storend aanzwellen. Maar ach, kleinigheden.. wederom een lekker nummer afgeleverd! Blijf posten zou ik zeggen! 8)
Hey thanks man. :D

Dat aanzwellen hoor ik nu ook, vooral op installaties met wat meer bas. Moet denk ik toch nog een keer met de mix aan de gang.

Goed gehoord! :)
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Er zijn momenten dat je echt het een en ander kunt aanmerken op een nummer.
Ook zijn er af en toe nummers die gewoon alle lof verdienen.
Dit is er zo een!!!!
Puik werk MrGroove.

De opmerking over het "zwellen" van het geluid is allerminst storend...tis een synth. setting en past in mijn opine juist helemaal erbij ook de noten uit de synth die korter duren dan de sax ???????

Eerlijk gezegd is mijn mening dan "waar hebben we het over" sorry Equaliser :wink:
2 verschillende instrumenten met verschillende karakters.
Belangrijk is dat ze gelijk aanzetten, niet door klinken.

I'm proud to know you :wink:
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

johnbob schreef:De opmerking over het "zwellen" van het geluid is allerminst storend...
Mooi dat m'n opmerking niet storend is. :P
Maar goed, over het aanzwellen: in MrGrooves antwoord is al te lezen dat het best zo kan zijn dat het op jouw installatie niet storend klinkt.
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Hi John en Equalizer,

Het aanzwellen stoort me zelf ook wat, is per audio installatie verschillend.

John, bedankt voor de positieve woorden, de kortere noten uit de synth vind ik ook prima klinken (wat minder gelijk is juist leuker).

Marcel :D
Plaats reactie