Opnemen, tips? (mac-osx)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JaZ86
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2004, 16:40

Opnemen, tips? (mac-osx)

Bericht door JaZ86 »

Hoi!

sinds een tijdje zit ik -eindelijk- in een leuk bandje, waarmee we al een aantal eigen nummers in elkaar hebben gedraaid. Nou, ik heb een -prachtig- laptop'ie (Apple Powerbook) die ik steeds meeneem om dingen op te nemen enzo..
Nu is mijn vraag: Zijn hier mensen die ook onder Mac OSX werken en die goede programma's weten om goede opnames te maken?
En zowiezo: wat is de beste manier van opnemen? Via een mengpaneel lijkt mij zowiezo (is aanwezig), maar kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alle info is welkom :)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Nou, via Garageband... dat heb je ook standaard op je Powerbook zitten als het goed is. Ik weet niet of je een fatsoenlijke input hebt op je apparaat, maar gebruik een firewire aansluitbaar mengpaneel (het liefst) of een Edirol UA-25 of aanverwante bakkies.

Door de firewire kabel kun je meerdere sporen in een keer binnen krijgen en daarna nog apart verwerken. Met USB kabel kan dit niet, aangezien die de datahoeveelheid niet op kan delen. Leve Mac met z'n technologie.

Een ander programma is Logic Pro 7, maar dat is een stuk duurder. Een 'betaalbare' versie ervan is de LE (als ik het goed heb) maar dan kachel je nog steeds meer dan 500 euro neer.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie