Mijn bass covers

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Heel knap dat je op eigen kracht in zo'n korte tijd zo ver bent gekomen. :jaaaaa: Dan moet je het wel erg leuk vinden, gaaf. Misschien leuk om eens wat lessen te gaan volgen? Ga vooral door :jam:
trevortjes
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:28

Bericht door trevortjes »

Ik vraag me af wat je met les verder komt dan nu, opzich heb ik het idee dat je tegenwoordig gewoon op eigen kracht en internet al best ver kunt komen, misschien zelfs verder.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

trevortjes schreef:Ik vraag me af wat je met les verder komt dan nu, opzich heb ik het idee dat je tegenwoordig gewoon op eigen kracht en internet al best ver kunt komen, misschien zelfs verder.
Met lessen kun je technieken GOED aanleren, en dat voorkomt allerlei pijnlijke blessures en pijnlijke momenten waarop je ontdekt dat je door verkeerd aangeleerde technieken niet alles kunt spelen wat je wil.

Met andere woorden: met wat lessen kun je nog meer oppikken en ontdekken van internet. Als ik weer tijd heb, wil ik ook wat lessen gaan volgen, juist om deze reden.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Al is dat geen régel; Ik heb nooit les gehad tot ik al 1,5 jaar aan het bassen was, en mijn techniek was prima. Ook van bevriende bassisten nooit opmerkingen gehad. En dan bedoel ik bassisten die het kunnen weten. :)

Niet dat ik hiermee zeg dat het onbelangrijk is. Ik heb gewoon geluk dat ik het goed heb aangeleerd. Les nemen, al is het er maar één, is altijd handig om zeker ervan te zijn.
trevortjes
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:28

Nieuw materiaal

Bericht door trevortjes »

Ik heb nu meer ervaring met opnemen van geluid en dergelijke en heb dus nu nieuw materiaal.

Bass cover 1
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RuN_I1N1OM0[/youtube]

Bass cover 2
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UCgQcsTNNVQ[/youtube]

Instrumentale cover
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HTSB-0NqFjw[/youtube]

Ik vraag me nu af of ik enige verbetering ben ondergaan en of het geluid goed gemixt is :)
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Ik moest toch even grinniken toen ik, net na je "ik vraag me af wat je aan les hebt" post te hebben gelezen, lukraak op een van je filmpjes klikte en je alles met je wijsvinger zag fretten. De moderne tijd biedt zeker heel veel mogelijkheden voor de autodidact, maar ik kan je toch sterk aanraden eens een paar lessen te volgen!
trevortjes
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:28

Bericht door trevortjes »

hmmm kun je me dan vertellen welk filmpje dit was?

Hier trouwens nog twee filmpjes

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W3rOgNLFQ6c[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nRXt_1bAIDc[/youtube]
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

God bless video
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
trevortjes
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:28

Bericht door trevortjes »

achja daar kan ik me wat bij voorstellen.
Opzich weet ik dat dat ook anders gespeeld kan worden maar als ik een cover opneem heb ik altijd zon bepaalde spanning in mijn lichaam omdat alles in een keer goed moet gaan en dat kan ten koste gaan van speeltechniek. Het is niet zo dat ik die techniek niet beheers, ik sla de snaren zelfs aan met drie vingers achter elkaar, maar het komt jammer genoeg niet altijd in uiting in mijn (gefilmde) covers.
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Ik denk dat je pas kunt spreken van beheersing als je de techniek betrouwbaar in een live-situatie kunt toepassen. Dan is een bass cover die je op je eigen kamertje opneemt nog een stuk minder spannend dan het podium.
trevortjes
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:28

Bericht door trevortjes »

In dat geval heb ik al meerdere malen voor een publiek gestaan met een bass, helaas is daar geen materiaal van.
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Ik vind het een behoorlijke prestatie, en ik ken mensen die langer spelen en veel minder presteren. Dus ik heb bewondering voor je vorderingen en het feit dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen, en het feit dat je zo productief bent. Met als aanvulling, juist als je het zo snel oppakt zou ik overwegen om lessen te gaan volgen. :D
trevortjes
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:28

Bericht door trevortjes »

Ahh dankjewel, weer is een keertje positief en opbouwend. Hmm ik speel nu al meer dan een jaar bass en daarvoor al 3 jaar of meer gitaar en ik weet niet zeker of het het waard is om alleen voor "techniek" les te nemen.
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Bericht door Bart met de Bass »

trevortjes schreef:Ahh dankjewel, weer is een keertje positief en opbouwend. Hmm ik speel nu al meer dan een jaar bass en daarvoor al 3 jaar of meer gitaar en ik weet niet zeker of het het waard is om alleen voor "techniek" les te nemen.
Wat is nog een ander doel van les dan?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Theorie ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie