Opnames maken?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

jbassist schreef:https://www.thomann.de/artikel-180619.html

behold...

en veeeeeeeeeeel betere opnames ook nog eens!! je kunt zelfs apart dingen opnemen in dit geval!!!
Grappig ding. Maar voor dat geld een goede condensatormic met ingebouwde ADC? Lijkt me sterk...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

maargoed, bedenk wel dat die dingen niet voor niets op de rommelmarkt liggen
en waar denk je dat die Samson ligt over 15 jaar? ;)

als je het nog nooit geprobeerd hebt, raad ik je aan om eens ene van iemand te lenen en daar je repetitie mee op te nemen: je zult verbijsterd staan van de bruikbaarheid van het resultaat...
cheapere en makkelijkere manier om bruikbare rep opnames te maken bestaat imho niet.
en dat was waar de topic starter naar op zoek was.

KISS....i just love it! :jam:
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Gewoon een mp3spelertje met opname-mogelijkheid (Wie heeft zo'n ding nu nog niet?) Met een leuk condensatormicrofoontje. Is eigenlijk bijna hetzelfde als een tapedeckje, alleen een goeie microfoon pakt meer, en je hebt het gelijk digitaal voor evt bewerking etc.

Wat wij doen om even snel een oefensessie te "reviewen": Ik heb zo'n mp3 jukebox met een line-in. Hier sluit ik een condensator microfoon, met mini-jack uiteraard, op aan. De mp3speler zelf loopt op batterijen en er kan een bepaalde adapter op worden aangeloten om de batterijen te sparen. Tip :!: gebruik de batterijen, de adapter verorzaakt een brom door je opnames :wink: .Voor de oefensessie begint klik ik op "record" en dan houdt ie het zo'n anderhalf uur vol. Als tijdens de opnames het apparaat uitvalt bewaart ie op een of andere manier toch de opnames die je hebt gemaakt, erg prettig :lol: : Na afloop plug ik dat ding in met een tulpstekkertje op de mengtafel of de eerste de beste stereo installatie om de oefensessie terug te luisteren. Interessante opnames worden bewerkt met cooledit en opgeslagen in het "archief". Het lijkt veel werk allemaal, maar valt in de praktijk reuze mee. Succes!
-- It's the hat that keeps the funk --
Plaats reactie