Hulp bij aankoop audio interface

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Tipje: Onder OS X kun je bijna alle soorten interfaces samenvoegen tot één audio-interface zonder dat er speciale trucjes van fabrikanten voor nodig zijn, een zgn. "aggregate audio device".

https://support.apple.com/en-us/HT202000" onclick="window.open(this.href);return false;

Je audio software zal dit speciale device als een "gewone" geluidskaart zien en je kunt alle ins/outs tegelijk gebruiken. Ik gebruikte het nog wel eens om m'n MOTU 828 (Firewire) en Apogee Duet (USB) tegelijk te gebruiken.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dankjewel AntonZ, helemaal duidelijk
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Daar begint het gezoks al, op de site van zoom staan alleen drivers voor windows :facepalm:

Google helpt me ook niet uit de brand, iemand enig idee?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Heb je überhaupt drivers nodig dan? De meeste USB audio interfaces zijn tegenwoordig CoreAudio-compliant, wat betekent dat ze zonder extra drivers ook gewoon zouden werken. Wat gebeurt er als je 'em gewoon inplugt? Herkent het systeem 'em dan?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Naja dat krijg je als je na een nachtdienst gaat aankloten :facepalm:

Sequel (de geleverde software) herkent hem wel, maar ik hoor niks.

Van het weekend maar eens rustig kijken....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

tieleman schreef:Heb je überhaupt drivers nodig dan? De meeste USB audio interfaces zijn tegenwoordig CoreAudio-compliant, wat betekent dat ze zonder extra drivers ook gewoon zouden werken. Wat gebeurt er als je 'em gewoon inplugt? Herkent het systeem 'em dan?
Ik krijg alleen een tikkend geluid. Meerdere bassen en kabels geprobeerd. Maar het tikken blijft....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie