Hulp bij aankoop audio interface

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Hulp bij aankoop audio interface

Bericht door Dylanf97 »

Beste BGF-leden,
Ik speel nu ongeveer 1 jaar bas en wil een usb audio interface kopen om wat te recorden en mezelf op foutjes te betrappen en dat soort dingen om mijn spel strakker te maken. Zouden jullie mij advies kunnen geven over usb audio interfaces die redelijk betaalbaar en goed zijn in jullie ogen.

Bij voorbaat dank,
Dylanf97
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Wat is je budget ongeveer en wat verwacht je van het apparaat?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Bericht door Dylanf97 »

Mijn budget ligt rond de €130,-, mijn verwachtingen zijn dat ik mijn spel kan opnemen en zonder latency mijn spel tegelijkertijd kan horen
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hm, dan heb je best keus uit leuk spul :) En je zit perse vast aan USB, of is Firewire ook een optie?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Bericht door Dylanf97 »

Ik zit echt vast aan usb.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ik gebruik de Roland Duo Capture... Erg basic (80€), een line en een instrument in, en een line en een phones out. Simpel, maar erg effectief!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Presonus audiobox USB of de bovengenoemde. De Focusrite als derde.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ik zie M-Audio een beetje als de standaard in prosumer recording interfaces. Heel lang geleden (rond 2005/2006 denk ik) heb ik wel een M-Audio Transit gehad die soms haperde op mijn laptop uit 2004 maar tegenwoordig zal het een stuk beter zijn. Toch blijf ik huiverig als het om USB-interfaces gaat. De Transit scheen het overigens wel goed te doen bij degene aan wie ik 'm heb doorverkocht.

Zelf verschillende PCI- en Firewire-interfaces van M-Audio gehad en allemaal flawless (nu een Firewire Audiophile).
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Bericht door Dylanf97 »

Bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik toch maar eens voor die Roland Duo Capture ga kijken. Als iemand nog verder advies heeft hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Ik heb een Alesis IO-2, die prima bevalt. Verwacht dat de Roland en nieuwere M-Audio daar niet voor onderdoen, maar misschien is het een extra optie voor je. De IO-2 heeft 2 kanalen, beide met jack en XLR (voor microfoon).
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Bericht door Dylanf97 »

Heb een M-Audio Fast Track op het forum gezien en ga hem in de loop van de maand ophalen!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Nice!

Ik heb ook de Alesis en die bevalt goed. Hij heeft zelfs ook midi-aansluiting.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

interface met adat

Bericht door Michiellll »

Aangezien dit topic niet meer gebruikt wordt pik ik hem even in. :mrgreen:

Ik wil graag 16 kanalen op locatie kunnen opnemen en ben benieuwd welke interfaces ik daar voor kan gebruiken
We gebruiken al een 01V96VCM (daarvanuit kan ik 8kanalen ADAT doorprikken), maar zie bijvoorbeeld bij Roland geen interfaces met adat.
Stel dat het bij kleine optredens de Mixer kan vervangen dan zou dat ook tof zijn.

Tot nu toe ben ik het volgende tegengekomen:
https://www.thomann.de/nl/focusrite_scarlett_18i20.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.thomann.de/nl/steinberg_mr816_x.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.thomann.de/nl/presonus_audiobox_1818vsl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De laptop heeft een i7 en een 256GB SSD, dus dat zit wel goed voor opnames. Er zit alleen geen Firewire op, alleen USB en eSata.
Maakt het op de prijs na veel uit welke interrface we aanschaffen en zijn er nog dingen die we van de merken moeten weten?
Alvast bedankt! :jam:
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Van die drie zou ik voor de focusrite gaan. Met behulp van mixcontrol kun je voor elk bandlid een eigen monitormix maken zonder latency. Ik gebruik zelf de saffire pro 40, maar dat is een firewire interface. Live kun je als je dat wil mixcontrol ook gebruiken. Heb ik zelf nog nooit gedaan, maar het kan wel.

De steinberg overigens is een firewire preamp.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

https://www.thomann.de/nl/roland_studio_capture.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Oj5JPyrve-g[/youtube]

12 mic pre's, totaal 16 inputs. 4 verschillende monitor/koptelefoon mixen.
Het mooie is dat je er 2 kunt stacken en dan 32 inputs hebt.

Ik werk er mee met mijn eigen i7 laptoppie met 16gb ram en 480gb ssd. Draait als een lieretier.
Plaats reactie