Koptelefoon - Best bang for the buck

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Koptelefoon - Best bang for the buck

Bericht door riotriot »

Ben bezig om van de zolder een silent repetitiehok te maken. Elektrisch drumkitje en een Jamhub Bedroom heb ik al.
Waarschijnlijk ga ik 2 Behringer V-amp's aanschaffen. Line6 spul is me te duur en veel mensen zijn erg tevreden over de V-amp (zeker voor het geld).

Nu heb ik dus ook 4 koptelefoons nodig, maar daar wil ik eigenlijk niet meer dan 150 euro aan besteden.
Snap dat je voor een kleine 40 euro p/s geen wonderen kunt verwachten, maar misschien heeft iemand goede tips voor budget kopfhörer?
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ik zou gewoon vier Sennheiser HD 201's kopen. Dan heb je een goed merk, fatsoenlijke klank en ben je met 80,- klaar. Die 150,- hoeft niet persé op, toch?

Ik heb zowel de HD 201 als een paar HD 202's en al klinken ze niet zo transparant als mijn Beyerdynamic DT990 (150,- p/s), mij lijken ze prima voor wat je voor ogen hebt.

De HD 201 kost bij feedback 19,95 en de HD 203 (ziet er uit als de opvolger van de HD 202) 29,95. Misschien dat je de HD 202 comfortabeler vindt maar persoonlijk draag ik liever de 201.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Haico

Bericht door Haico »

Die V-amps zijn te gek!! :) Het is geen moeilijk te begrijpen apparaat, maar juist de manual maakt het je lastig te omvatten hoe je hem moet instellen. Kijk hier voor tips: viewtopic.php?f=7&t=36705" onclick="window.open(this.href);return false;

De BGF koptelefoontip is al jaren de Superlux HD681. 20 Euro stuk... Mijn inziens comfortabeler en gaat beter met laag om dan de HD201.

Ik kan mij voorstellen dat je vooral stevige koptelefoons wil, want je gaat ze tenslotte uitlenen. Het zal altijd gebeuren dat er iemand op een kabel stapt, of dat iemand er 1 uit zijn klauwen laat vallen. Dan zou je toch naar Beyerdynamic moeten kijken. De DTX710 is de instapper van Beyerdynamic. Wel een hifi-koptelefoon.

Andere optie. De Philips SHP2000 klinkt niet super, zit wel prettig en is lastig kapot te krijgen. 10 Euro bij de Mediamarkt en 8 Euro bij de Blokker. :D Misschien ook de moeite waard om even te proberen.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Haico schreef:De BGF koptelefoontip is al jaren de Superlux HD681. 20 Euro stuk... Mijn inziens comfortabeler en gaat beter met laag om dan de HD201.
Ik heb er nu sinds enekel weken ook zo eentje en heb er toch wat mijn twijfels bij. Klinkt heel helder en dynamisch, maar er lijkt wat compressie of zo op te zitten, waardoor het geluid wat "mechanisch" klinkt.
En als ik hem in mijn GK combootje steek, zit er een irritante oversturing in het geluid. Iets wat ik met een andere koptelefoon niet heb :?

Is misschien exemplarisch, de meesten hier lijken erg tevreden over hun Superlux.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Heb zowel die Superlux, de HD201 en zijn opvolger, de HD202.
Superlux klonk niet gek, echt niet, maar leek wel een "bijgeluid' te geven, alsof er tov de HD201&202 een EQ anders was gezet.
Comfortabel vond ik hem niet echt, de beide Sennheisers vond ik beter wat dat betreft.

Ik heb het idee dat de HD201 de neutralere is van de drie, de HD202 geeft wat meer bas aan het geluid, en lijkt wat beter daarmee om te kunnen gaan.
Nummers waar de HD201 wat moeite mee had qua weergave pakt de 202 zonder problemen.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Haico

Bericht door Haico »

De Superlux heeft een piek rond de 7k, voor de rest is hij vrij vlak. In ieder geval vlakker dan de HD201. De HD202 is niet de opvolger, maar een bassigere versie dan de HD201.

https://graphs.headphone.com/graphCompar ... =0&graphID" onclick="window.open(this.href);return false;[]=473&graphID[]=3311
(ff copy/pasten)

Die Sennheisers zitten op je oor (supra-aural), terwijl de Superlux om je oor zit (circumaural). Het is maar net wat je lekker vind. :D
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Haico schreef:Die V-amps zijn te gek!! :) Het is geen moeilijk te begrijpen apparaat, maar juist de manual maakt het je lastig te omvatten hoe je hem moet instellen. Kijk hier voor tips: viewtopic.php?f=7&t=36705" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie net dat ik daar ook nog gepost heb. Het idee is er dus al even.

Thanks voor de tips!

Ik ga waarschijnlijk voor de Behringer V-AMP 3 en een Bass V-AMP, dus niet de PRO serie. Neem aan dat dit behalve wat opties niet veel uitmaakt?
Het hoeft alleen maar te scheuren, dus freaky effecten zijn niet direct nodig, wel leuk om erbij te hebben.

Afbeelding

Afbeelding
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Maarten_E schreef:Heb zowel die Superlux, de HD201 en zijn opvolger, de HD202.
Superlux klonk niet gek, echt niet, maar leek wel een "bijgeluid' te geven, alsof er tov de HD201&202 een EQ anders was gezet.
Comfortabel vond ik hem niet echt, de beide Sennheisers vond ik beter wat dat betreft.

Ik heb het idee dat de HD201 de neutralere is van de drie, de HD202 geeft wat meer bas aan het geluid, en lijkt wat beter daarmee om te kunnen gaan.
Nummers waar de HD201 wat moeite mee had qua weergave pakt de 202 zonder problemen.
Maarten gaat het om deze Sennheisser: Klik?
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Marcus62 schreef:
Maarten_E schreef:Heb zowel die Superlux, de HD201 en zijn opvolger, de HD202.
Superlux klonk niet gek, echt niet, maar leek wel een "bijgeluid' te geven, alsof er tov de HD201&202 een EQ anders was gezet.
Comfortabel vond ik hem niet echt, de beide Sennheisers vond ik beter wat dat betreft.

Ik heb het idee dat de HD201 de neutralere is van de drie, de HD202 geeft wat meer bas aan het geluid, en lijkt wat beter daarmee om te kunnen gaan.
Nummers waar de HD201 wat moeite mee had qua weergave pakt de 202 zonder problemen.
Maarten gaat het om deze Sennheisser: Klik?
:jaaaaa: :jaaaaa:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Zoo.. V-Amps en twee HD202's zijn ook besteld.
Die HD's zijn voor de drummer en moi. De zanger en g•t•r•st krijgen een crappy Philips waarvan ik er nog 2 heb liggen. Hadden ze maar geen zanger of g•t•r•st moeten worden! ;)
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

riotriot schreef:Zoo.. V-Amps en twee HD202's zijn ook besteld.
Die HD's zijn voor de drummer en moi. De zanger en g•t•r•st krijgen een crappy Philips waarvan ik er nog 2 heb liggen. Hadden ze maar geen zanger of g•t•r•st moeten worden! ;)
:lol:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Maarten_E schreef:
Marcus62 schreef: Maarten gaat het om deze Sennheisser: Klik?
:jaaaaa: :jaaaaa:
Ik voel een bestelling aankomen...... :facepalm: :lol:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

riotriot schreef:Zoo.. V-Amps en twee HD202's zijn ook besteld.
Die HD's zijn voor de drummer en moi. De zanger en g•t•r•st krijgen een crappy Philips waarvan ik er nog 2 heb liggen. Hadden ze maar geen zanger of g•t•r•st moeten worden! ;)

Wot wot? Gisteren besteld in Koln en vandaag al binnen. Sweeeeet..
Zondag testen.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Marcus62 schreef: Ik voel een bestelling aankomen...... :facepalm: :lol:
Ik heb zojuist een Philips SHP2700 gehaald.
25 euro, en hij zit erg comfortabel. Geluidskwaliteit is ook prima, fijn ademende, vrije bassen.
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Woar hebbie die gehaald dan?
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Plaats reactie