Koptelefoon - Best bang for the buck

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Haico schreef:Dan heb jij de 250 ohm versie, heer NSVG. De 80 ohm versie heeft een 'rechte' kabel. Zonder krul dus. :D
Dat weet ik, had ik al getypt in dit topic.

En ik had nog een ding gelezen over 250 vs 80, en dan gaat het vooral om laag (veel meer laag bij 80 ohm) en dat de 250 Ohm inderdaad niet heel hard kan. Maar ik vind em alsnog meer dan hard genoeg gaan overigens.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3643
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Eerder in deze thread had ik al eens geschreven over de Superlux HD 681. De oorkussentjes verslijten, dus moest er een opvolger komen. In Rotterdam wordt ie niet meer verkocht, dus, toen ik in de herfstvakantie met zoonlief in Keulen was, kocht ik een soortgelijk exemplaar van het merk PreSonus. De verschillen zijn kleur en opdruk. Zoals al eens vastgesteld, komt er iets te veel hoog uit de speakertjes. Ik heb wat onderzoek gedaan en een remedie gevonden. De afbeeldingen spreken voor zich. Het is zeker geen high tech, maar wel effectief. Die papieren 'acoustic dampers' heb ik maar definitief verwijderd. Ik hoorde toch geen verschil van betekenis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Heb toch maar weer een DT 770 Pro gekocht. Klinkt weer als vanouds belachelijk lekker.

Afbeelding
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:yes:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Na het aankopen van een DT 770 pro heb ik zaterdag ook een Superlux HD681 B besteld met extra velours AKG oorpads. De Beyer Dynamic is om op te mixen, de Superlux om te gebruiken tijdens opnames. Ook heb ik een goedkoop Berhinger koptelefoon versterkertje gekocht waar 4 koptelefoons op aangesloten kunnen worden. Dan hebben we achteraf niet meer aan de hand dat de drummer niks in de koptelefoon hoort omdat zijn snare akoestisch te hard klinkt.

De drummer heeft trouwens een AKG studio 141 en dat is een heel vervelende koptelefoon. Na een kwartier doen uw oorschelpen gewoon pijn. En dat kost dan €110 !! :shock: :roll:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Hai iedereen.
Vandaag is, voor de zoveelste keer, een HD205 gesneuveld.
Telkens komt het doordat de plug een rechte plug is, waardoor hij klem komt te zitten in mijn broekzak, en het daardoor uiteindelijk begeeft.
Een ander type van Sennheiser leek er wat minder last van te hebben (weet typenummer niet uit mijn hoofd), maar die werd vakkundig gesloopt door een botsende fietser.

Wie heeft er een goede tip als koptelefoon met een haakse plug? (Ik denk dat met een haakse plug er een stuk minder problemen zullen zijn).
Budget rond de 50-80 euro. (80 euro als hij lang meegaat :) )

Groet,

Maarten

(En oja, ik vind het geluid uit die Sennheisers altijd top geweest, dus als het in de buurt zou kunnen komen zou het erg fijn zijn!)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

50-80 euro uitgeven omdat een plugje kapot is? :shock:

Soldeer er zelf een haakse plug aan zou ik zeggen, is goedkoper en je weet dan hoe je 'em moet repareren als 'ie weer eens stuk gaat.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ja, dacht ik ook. Het zijn ocharme slechts 3 draden hoor :facepalm:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Maarten_E schreef:
Wie heeft er een goede tip als koptelefoon met een haakse plug? (Ik denk dat met een haakse plug er een stuk minder problemen zullen zijn).
Budget rond de 50-80 euro. (80 euro als hij lang meegaat :) )

Groet,

Maarten

(En oja, ik vind het geluid uit die Sennheisers altijd top geweest, dus als het in de buurt zou kunnen komen zou het erg fijn zijn!)
Afbeelding

Als je dan toch per se een andere wil aanschaffen, de PMX 60 heb ik zelf al een tijd, die heeft een haakse plug.
Klinkt minder bassig dan de HD 201 en is veiliger buiten omdat er meer omgevingsgeluid doorkomt.
(Gisteren toevallig via E-bay 4 koptefoon kussens voor besteld. 4 uit Engeland Importeren is goedloper dan in NL of via Thomann 1 paar online kopen.)
Gebruikersavatar
Freak
Berichten: 608
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:15

Bericht door Freak »

tieleman schreef:50-80 euro uitgeven omdat een plugje kapot is? :shock:

Soldeer er zelf een haakse plug aan zou ik zeggen, is goedkoper en je weet dan hoe je 'em moet repareren als 'ie weer eens stuk gaat.
Heb bij mijn Sennheiser ook een andere kabel eraan gesoldeerd. Is een PX-100-II die eerst een ERG slecht kabeltje had, het geluid heeft zich echt geopend met een dikkere kabel, ik hoor opeens zoveel detail in het hoog!

Meteen maar even over de (voor jouw budget een beetje goedkope) koptelefoon:
De PX-100-II is opvouwbaar en open (dus veel omgevingsgeluid, dus veilig) veel mooi laag, ook aardig laag-mid, treble is (zeker met een behoorlijke kabel) duidelijk aanwezig, er mist alleen wel duidelijk wat in het hoog-mid. Maar ik vind het wel een mooie 'grote' sound daardoor, hoewel er soms zelfs voor mij iets teveel bas inzit.
Squier VM P '07 - TI JF344
Squier CV 50s P '10 with Hendrix upgraded pickup - LaBella 760FS
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ik ben nu hoofdtelefoon-fora aan 't doorlezen en het is straf hoe wijdverspreid de Superlux hoofdtelefoons zijn ! Er zijn tientallen mods voor te vinden die de geluidskwaliteit verbeteren. Die filters van Frans die Haico postte interesseren me wel omdat daarmee het overdreven hoog weg zou zijn. Maar zo kun je blijkbaar ook aan beide kanten een stuk van 2 euro kleven om de massa te veranderen met een betere klankkwaliteit tot gevolg. Zelf de plastiek ringen vervangen door aluminium (AKG-look) ringen zorgen voor geluidsverbetering.

En het mooie is dat je met al die mods + verlours AKG oorkussens nog maar aan €50 kostprijs zit :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Madmac schreef:Ik ben nu hoofdtelefoon-fora aan 't doorlezen en het is straf hoe wijdverspreid de Superlux hoofdtelefoons zijn ! Er zijn tientallen mods voor te vinden die de geluidskwaliteit verbeteren. Die filters van Frans die Haico postte interesseren me wel omdat daarmee het overdreven hoog weg zou zijn. Maar zo kun je blijkbaar ook aan beide kanten een stuk van 2 euro kleven om de massa te veranderen met een betere klankkwaliteit tot gevolg. Zelf de plastiek ringen vervangen door aluminium (AKG-look) ringen zorgen voor geluidsverbetering.

En het mooie is dat je met al die mods + verlours AKG oorkussens nog maar aan €50 kostprijs zit :mrgreen:
Ik vind het toch een beetje raar dat je een nieuwe koptelefoon zo veel moet gaan aanpassen. Dan kun je voor 50 euro beter een andere koptelefoon kopen als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Maar dan heb je niet een koptelefoon die zich kan meten met €150 exemplaren :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Madmac schreef:Ik ben nu hoofdtelefoon-fora aan 't doorlezen en het is straf hoe wijdverspreid de Superlux hoofdtelefoons zijn ! Er zijn tientallen mods voor te vinden die de geluidskwaliteit verbeteren. Die filters van Frans die Haico postte interesseren me wel omdat daarmee het overdreven hoog weg zou zijn. Maar zo kun je blijkbaar ook aan beide kanten een stuk van 2 euro kleven om de massa te veranderen met een betere klankkwaliteit tot gevolg. Zelf de plastiek ringen vervangen door aluminium (AKG-look) ringen zorgen voor geluidsverbetering.

En het mooie is dat je met al die mods + verlours AKG oorkussens nog maar aan €50 kostprijs zit :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Waar koop je die oorkussens en ringetjes? En voor welk type AKG moet je ze dan bestellen?
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Die alu ringen waren handgemaakt door een lid van dat forum en die velours oorkussens zijn gewoon die voor de AKG K240, passen perfect. Te bestellen bij Thomann of Musictore onder accessoires. :thumbsup:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Plaats reactie