Koptelefoon - Best bang for the buck

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

In de HD201 zit een ceramische driver. In de HD203 zit een neodynium driver. Maar de HD203 klinkt niet vlak genoeg. De ceramische driver heeft meer vermogen nodig. Dus bij snel ompluggen lijkt de HD201 minder goed. Maar de HD201 is een heel goede weergever die vlakker is dan de neodynium drivers... Ik kan wel mixen op de HD201 maar niet op de HD203...

Als ik de HD201 lekker hard zet en daarna de HD203 inprik dan trekt die HD203 mijn kop eraf. De neodynium magneet is sterker en geeft bij een gelijke stroom 2x zoveel rendement...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Bericht door Rick2012 »

Jay2U schreef:
Monkey schreef:probeer de Seperlux HD-660 eens.. is iets duurder, maar is voor mij de beste die ik ooit heb gehad na verschillende (duurdere) Sennheisers..
Heb ik naar gekeken, op dezelfde site. Ik neem aan dat het krulsnoer er direct aan vast zit. :( Jammer, want ik heb zo'n hekel aan krulsnoeren...
De HD-668 B zou een alternatief kunnen zijn. Het snoer kan er zelfs helemaal af.
Ik heb de HD-668 B gekocht, simpelweg omdat de recenties enorm goed zijn (voor die prijs... kan concureren met high-end bla bla). Ik heb er direct wel velour oorkussens bijbesteld van de AKG240. De combi is inderdaad verbluffend goed voor nog geen 50 euro inclusief verzending.
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

A-lex schreef:ziet er ook goed uit ! maar ik denk dat ik beter een gesloten koptelefoon neem als ik ze ga gebruiken
tijdens het opnemen om overspraak te voorkomen :D
maakt die 250 ohm vs 80 ohm veel uit in de praktijk ? ik heb eerder de neiging om de 80 ohm te nemen
om zeker te zijn dat het gaat werken.
Ik heb de 250 ohm versie van de 770 T. Erg fijne koptelefoon met heel erg goed geluid. Ik had uiteindelijk een reden om de 250 ohm te nemen maar waarom weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat de koptelefoon het altijd goed doet en altijd goed klinkt. Daarnaast is ie ook nog eens heel stevig, ik heb em altijd in mijn tas (met laptop en meer erin) en de koptelefoon ziet er na 2 jaar gebruikt nog perfect uit.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

heb ze nu ook ! zeker tevreden van :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Haico

Bericht door Haico »

Alles onder de 50 Euro is leuk en wel. Maar ik ben steeds meer van mening aan het raken dat de BD DT770, ondanks dat deze 150 Euro is, echt de beste bang for the buck is.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ik heb al jaren een BD DT990 (de open variant van de DT770) en ja, die dingen zijn hun geld echt waard.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Haico schreef:Alles onder de 50 Euro is leuk en wel. Maar ik ben steeds meer van mening aan het raken dat de BD DT770, ondanks dat deze 150 Euro is, echt de beste bang for the buck is.
Ben het met je eens, sinds ik die heb ben ik volkomen tevreden. Ook een gigaaaantisch verschil met de HD 202 die ik ervoor had. Zowel qua geluid als constructie. En dat laatste vind ik net zo belangrijk als geluid, want je wil dat zo'n koptelefoon flink wat jaren meegaat :D
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Pellek schreef:
Haico schreef:Alles onder de 50 Euro is leuk en wel. Maar ik ben steeds meer van mening aan het raken dat de BD DT770, ondanks dat deze 150 Euro is, echt de beste bang for the buck is.
Ben het met je eens, sinds ik die heb ben ik volkomen tevreden. Ook een gigaaaantisch verschil met de HD 202 die ik ervoor had. Zowel qua geluid als constructie. En dat laatste vind ik net zo belangrijk als geluid, want je wil dat zo'n koptelefoon flink wat jaren meegaat :D
Heb ook een HD202 (alhoewel heb hem net op locatie laten liggen.. :facepalm: ), wat is er dan anders aan het geluid? :)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Haico

Bericht door Haico »

De DT770 geeft veel detail weer en is heel dynamisch. Breed frequentiebereik. Er zit relatief wat veel sublaag in. Ik vind ze vrij vlak, met uitzondering van het sublaag. Dat is relatief iets luider. Handig voor tijdens het mixen, dan kan je goed horen wat er gebeurt in het laag, iets wat bij kleinere studiomonitoren soms lastig is.

Maareh, waarom vraag je dit? Voor huis-, tuin- en keukengebruik lijkt me een HD202 prima.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Haico schreef:De DT770 geeft veel detail weer en is heel dynamisch. Breed frequentiebereik. Er zit relatief wat veel sublaag in. Ik vind ze vrij vlak, met uitzondering van het sublaag. Dat is relatief iets luider. Handig voor tijdens het mixen, dan kan je goed horen wat er gebeurt in het laag, iets wat bij kleinere studiomonitoren soms lastig is.

Maareh, waarom vraag je dit? Voor huis-, tuin- en keukengebruik lijkt me een HD202 prima.
Is het zeker, maar was gewoon benieuwd. Waar dan het verschil in gaat zitten.
Heerlijke koptelefoon de HD202, echt niks te klagen!
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Haico

Bericht door Haico »

Overige verschillen:
De HD202 zit meer op het oor, de DT770 zit ruim om het oor.
DT770 heeft velours stoffering. Heerlijk en wasbaar.
HD202 heeft een kabeltje aan elk oorschelp. De DT770 alleen links. Zo zit hij minder snel in de weg. :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

En de krulkabel van de DT 770 is magisch, want na 2 jaar is ie nog steeds exact hetzelfde, ondanks dat ik er soms hard aan trek. :cheer:
Haico

Bericht door Haico »

Dan heb jij de 250 ohm versie, heer NSVG. De 80 ohm versie heeft een 'rechte' kabel. Zonder krul dus. :D
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ik had ook de 80Ohm versie. Dan kan/kon ik 'm tenminste overal op aansluiten (ook op Ipod bijvoorbeeld).

Waarom is er eigenlijk verschil in Ohms? (domme vragen bestaan niet)
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Haico

Bericht door Haico »

Algemeen wil je dat de verhouding (koptelefoon impedantie)/(output impedantie versterker) zo laag mogelijk is, voor een vlakkere frequentieresponce. Alleen, een hogere koptelefoon impedantie gaat ten koste van de volume die de koptelefoon kan produceren. Onhandig bij consumentenelektronica. Maar dat wist je al. :)

Ander voordeel van een hogere impedantie, is dat je meerdere koptelefoons parallel kan gebruiken. Bij een onderstaande situatie erg handig. Dan hoef je niet evenveel headphone amps als headphones te hebben. :)

Afbeelding
Plaats reactie