Poetry In Depth

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Poetry In Depth

Bericht door Dennis »

hallo iedereen. Ik heb een kort nummer opgenomen met twee tracks bas. Het is nog maar 1:55 lang maar dat komt omdat ik er nog een B en een stuk C bij moet bedenken.

Hoe dan ook Ik heb graag jullie mening erover, omdat er op dit forum toch een aantal goede muzikanten rondlopen dacht ik zo. Mijn excuses voor de melodietrack.

Het geluid bevat iets te weinig mids, maar dit komt omdat ik geen goede toonregeling heb op mijn bas, en ik hem ook rechtstreeks op mijn pc aansluit. Veel plezier! :D

https://members.lycos.nl/niekweb/Mp3/
Laatst gewijzigd door Dennis op 06 nov 2005, 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Klinkt best geinig. De samenklanken liggen goed in het gehoor, maar het is wel heel "veilig" geschreven. Ik zou in je begeleidingstrack wat meer variatie aanbrengen. De hele tijd dezelfde harmonics wordt een beetje vervelend vind ik. En misschien is het een idee om met een metronoom mee te spelen. sommige stukjes zijn namelijk niet helemaal strak.
Pas op, achter je!!
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

Hey wilbert dankjewel voor je commentaar. Over de variatie heb je gelijk. Ik was er zelf al van bewust dat het redelijk eentonig zou worden op deze manier. Dat het niet strak is vind ik jammer, maar het is niet anders. Door het stukje veel te oefenen kom ik hier vast wel vanaf. Het is nog al strekken namenlijk. Bedankt voor de tips. Ik zal ze proberen mee te nemen in het verder schrijven van het nummer. :)
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

35 keer bekeken en 1 reactie. Kom op zeg. :)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ja, dude, nu wil ik hem horen en nu vind ik alleen een dooie link.... :?
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

Stinky schreef:ja, dude, nu wil ik hem horen en nu vind ik alleen een dooie link.... :?
hmm wat vreemd, bij mij doet hij het gewoon. Ik zal hem ff uploaden op de lycos server van een vriend van me.

Edit:
https://members.lycos.nl/niekweb/Mp3/
Laatst gewijzigd door Dennis op 06 nov 2005, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Bij mij leek ie eerst ook dood, na een keer refreshen is ie nu wel bezig met downloaden.
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

Bij YouSendIt blijft de file toch max 7 dagen staan?! Lijkt me niet handig op een forum...

Ik geloof dat er nog iemand was met veel serverruimte over..Gothax?
Where's the 'uhh'?
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

Ha ja, commentaar op de muziek is natuurlijk ook nog gewenst..

Muzikaal steekt het geinig in elkaar maar ligt het nu aan mij of zijn de twee partijen een beetje vals bij mekaar?? Ik bedoel dus dat je gitaar ontstemt is geraakt of zo. Verder zouk zeggen: speel es vaker met een metronoom oid want de timing is nie helemaal strak.
ik vind vooral de begeleidende partij met flageoletten mooi. De melodie lijn is wat voorzichtig gespeeld alsof je zelf twijfelt over de noten.

Keep up da good work! Ik hoop dajje der wat aan hebt!
Where's the 'uhh'?
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

jazzywezzy schreef:Ha ja, commentaar op de muziek is natuurlijk ook nog gewenst..

Muzikaal steekt het geinig in elkaar maar ligt het nu aan mij of zijn de twee partijen een beetje vals bij mekaar?? Ik bedoel dus dat je gitaar ontstemt is geraakt of zo. Verder zouk zeggen: speel es vaker met een metronoom oid want de timing is nie helemaal strak.
ik vind vooral de begeleidende partij met flageoletten mooi. De melodie lijn is wat voorzichtig gespeeld alsof je zelf twijfelt over de noten.

Keep up da good work! Ik hoop dajje der wat aan hebt!
bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel meer aandacht in de begeleidende partij heb gestoken en de melodielijn misschien iets gehaast is ingespeeld. Ik moest daarom veel nadenken over nootkeuze omdat hij deels geimprovisseerd is. Jammer dat dit is terug te horen.

Over dat mijn bas ontstemt is geraakt, dat zou best wel kunnen. Ik leg mijn bas altijd op mijn bed en neem niet altijd de moeite om hem opnieuw te stemmen omdat ik mijn bas wel letterlijk 20 keer per dag neer leg en op pak :oops: . Bij de volgende opname zal ik daar zeker op letten.

Ik vind het moeilijk om een mooie melodielijn te bedenken. Dit zal wel grotendeels te maken hebben met het feit dat ik een bassist ben.

Dat je het begelijdende stuk mooi vindt doet me erg goed. Omdat dit het gedeelte is waar ik zelf erg tevreden over ben. Dankjewel voor de tips ik zal eraan denken bij versie 2.0!! :D
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

Tja, ik heb zelf ook altijd moeite met melodieen. Ben nogal ritmisch aangelegd en meer gefocussed op percussie...
Herkenbaar dus, maar we blijven oefenen!!
Where's the 'uhh'?
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Leuk stuk! Beetje ingetogen gespeeld. Ook had je in je melodielijn sommige noten wat langer aan mogen houden naar mijn idee. Maar verder helemaal niet verkeerd!
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik heb hem eindelijk kunnen luisteren en ik heb wel een tip voor je: luister eens naar iemand als Miles Davis, om maar ff iemand te noemen.
als je soleert hoef je niet op elke tel een noot te spelen, laat de tonen gerust eens langer doorklinken, bouw wat meer ruimte in, laat het "ademen"....hoef je ook niet zoveel na te denken over al die noten! ;)

verder goed dat er een duidelijke structuur in zit, tis geen geneuzel.
en f*ck die enkele valse noot, wat maakt dat nou uit??

gaat zo door zou ik zeggen. :thumbsup:
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Miles Davis the Shizzle :lol:
( Maja da's net zoiets als trompetten en bassen vergelijken :P )
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

m8, een C is een C... 8)
Plaats reactie