beetje kloten op mijn bas

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

beetje kloten op mijn bas

Bericht door Ramon »

Ik zat net een beetje te kloten (jammen) op mijn bas en toen kwam vanzelf dit baslijntje eruit rollen..ik ben benieuwd wat jullie er van vinden? :o

Ik ben gewoon een amateurtje dus niet te veel ervan verwachten, maar eerlijke kritiek mag best.
En ik ben trouwens ook nog linkshandig en speel rechtshandig bas waardoor ik moeite heb om strak te blijven spelen.

Voor mijn gevoel probeer ik nog steeds te veel noten te spelen waardoor het net niet helemaal lekker klinkt..dat is een slechte gewoonte van me.

Ik heb ook met het geliud van mijn bas zitten spelen dus vandaar 3 opnames...en en op de ene opname komt de baslijn beter uit mijn vingers dan de andere.lol

https://rapidshare.de/files/7406836/basic7.wav.html

edit: ik heb de 1e twee opnames maar weggehaald want die waren wel erg slecht :P
Laatst gewijzigd door Ramon op 10 nov 2005, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Het is inderdaad wat gehaast ingespeeld, maar het geluid en de gedachte zijn er! Keep going!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

Thanks BassAgent, ik heb het inderdaad mischien iets te snel gespeeld waardoor het een beetje afgeraffeld klinkt. .. but im working on it :)

En mischien heb je alleen de 1e opname beliusterd? ..de laatse opname is het beste gelukt in ieder gaval 8)
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Cool gebast joh...
Ik kan horen dat je een Alembic gehad hebt.

Weer een SLAPjanus erbij :wink:
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Nou die slaptechniek heb je wel onder de knie. Meer dan de gemiddelde amateur, zoals je jezelf noemt.

Slappen is niet mijn ding, dus ik zeg al snel, probeer ook eens wat noten weg te laten.. Geluid is overigens goed!
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Zeker niet slecht, grappig stukje en mooi geluid. Wel wat onstrak (geef je zelf ook al aan). Ik zou vooral veel met click-track en/of ritmes gaan oefenen. 8)

johnbob schreef:Weer een SLAPjanus erbij :wink:
Funny! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

Thanks guys,

leuk om ff te horen dat jullie het niet eens echt slecht vinden. :)

Zelf denk ik er soms wel anders over... ik moet inderdaad wat meer aandacht besteden aan mijn strakheid..ff weer ritmes oefenen is geen slecht idee MrGroove :wink:

En zelf ben ik ook wel tevreden over het geluid. Ik vind het best wel verbazend dat er zo'n lekker geluid zo'n goedkope bas komt (Dean bas van 600 Eu).
Ik heb dit stukje gespeeld met alleen mijn achterste element open om een beetje meer knijpend geluid te krijgen.

En zo aan jullie reacties te horen moet ik mischien maar weer eens in een bandje gaan spelen :)
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Hej Ramon.

Ik denk dat het spelen in een band je spel zeker ten goede zal doen komen.
Ik neem aan als ik luister naar je slaptechniek dat je absoluut ook steady kunt bassen/slappen maar dat dit weer ff gewenning nodig heeft.
Je spel is te gevorderd om je daar zorgen over te maken.
Natuurlijk klinkt het wat gehaast....
Maar met een click is het denk ik nagenoeg opgelost.

Het geluid is lekker agressief maar toch extra rooooomig :wink: .

Ben wel benieuwd naar een stukje met drums eo begeleiding.

:wink:
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

Eej johnbob,

je hebt helemaal gelijk man.. de laatste 5 jaar ben ik totaal niet meer actief in de muziek geweest. Ik speel eigenlijk alleen nog een beetje voor mezelf (met cdtjes meespelen enzo) dus een band zal me goed doen! :)

Ik kan inderdaad ook wel gewoon strak spelen hoor, maar ik heb wat begeleiding daarbij nodig zoals een metronoom bijv.
Ik zal proberen om nog ff wat op te nemen met een beat erbij.. dat zal mijn strakheid (of gebrek aan) zeker ten goede komen :P

En ik heb vroeger nogal veel naar Mark King geluisterd en gekeken daar komt dus denk ik mijn agressief geluid vandaan.lol
Ik hou wel van een harde aanslag... rammen met die duim. :mrgreen:
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ramon schreef:Eej johnbob,

je hebt helemaal gelijk man.. de laatste 5 jaar ben ik totaal niet meer actief in de muziek geweest. Ik speel eigenlijk alleen nog een beetje voor mezelf (met cdtjes meespelen enzo) dus een band zal me goed doen! :)

Ik kan inderdaad ook wel gewoon strak spelen hoor, maar ik heb wat begeleiding daarbij nodig zoals een metronoom bijv.
Ik zal proberen om nog ff wat op te nemen met een beat erbij.. dat zal mijn strakheid (of gebrek aan) zeker ten goede komen :P

En ik heb vroeger nogal veel naar Mark King geluisterd en gekeken daar komt dus denk ik mijn agressief geluid vandaan.lol
Ik hou wel van een harde aanslag... rammen met die duim. :mrgreen:

Hoi Ramon....ik wist het....hahahahaha

Ik ben ook een King/Miller Gek.
Het is toch wel een kunst, misschien zelfs onderschat, om goed te slappen met veel dynamiek/kracht/snelheid en toch rete strak blijven.

Heel veel succes man, ben benieuwd naar je sample.!!!! :wink:
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

Hier nog even een stukje van mij met een beat deze keer...

Ik heb geen drumcomputer ofzo dus ik moest een beetje improviseren helaas.
Ik heb een oud techno programmatje gebruikt om het baslijntje van de chicken te spelen.
Het klinkt voor geen meter, maar het is een beat. :P

En de langzaamste snelheid mogenlijk met dat techno ding is 120bpm. Dat is wel te doen voor mij met slappen, maar met mijn vingers ben ik niet zo snel.
Het is daarom nog steeds niet echt strak..ik moest de 16de noten er redelijk eruit persen (vooral op de e snaar).
Op een langzamere snelheid zou ik um wel goed kunnen spelen denk ik.


Als iemand een lekkere beat van ong 1 minuut en met een snelheid van 100/110bpm voor mij heeft dan zou dat fijn zijn. :)


https://rapidshare.de/files/7815405/TheChicken1.wav.html

Anyway, wat vinden jullie ervan?
Whetterkloat
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 sep 2005, 18:08

Bericht door Whetterkloat »

Jaco goes hardstyle !!! haha

ik vind het wel lekker klinken... het nummer is eigenlijk zo easy (je kan het zo moeilijk maken als je wil) maar het klinkt zooo vet.

En wat betreft die beat ik vind het wel lachen :D
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik zal zo eens Chicken in "mijn" versie opnemen en in mijn topicje zetten :D

Edit: die staat er over 2 seconden
Laatst gewijzigd door BassAgent op 18 nov 2005, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

jij bent een GOEDE bassist Ramon.
Heel strak en mooi basgeluidje....
Ik denk dat jij een leuke partijtje àllá Willis eruit kunt pompen!

Ik kan hiervan volledig los gaan.....dit is het betere stoomwerk!!!!
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

BassAgent schreef:Ik zal zo eens Chicken in "mijn" versie opnemen en in mijn topicje zetten :D

Edit: die staat er over 2 seconden
No offense maar ik vind de versie van Ramon toch de beste.
Veel strakker en meer structuur/gevoel. :wink:
Plaats reactie