Morvigor (Melodic Deathmetal)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Morvigor (Melodic Deathmetal)

Bericht door Eviobass »

Hey allemaal :)!

Ik speel in een Melodieuze Deathmetalband genaamd Morvigor.
Sinds vandaag hebben we een soort van demo online staan.
We hebben alles thuis opgenomen met een audio interface, vandaar dat de kwaliteit niet erg fantastisch is, maar ik vind het zeker goed genoeg om mee te beginnen.
Hier is een link naar onze facebook pagina : https://www.facebook.com/Morvigor

Wat vinden jullie ervan?

Cheers, Evio. :cheer:
It's all about the groove, dude
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Het is een beetje lang geleden voor me, maar ik denk toch echt dat je dat eerder Black dan Death metal moet noemen.

Verder echt niet meer mijn muziek, ik vind nog maar weinig black metal echt gaaf. Voor mij is het te eentonig, stiekem ook te lang en ik hoor nog best wel wat foutjes in de gitaarlijnen. Bij de intro vind ik de baslijn zelf een beetje storend, weet zo 1-2-3 niet waar dat door komt.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Bericht door Eviobass »

Bedankt voor je reactie,

We noemen het Death omdat de meeste nummers meer de Melodic Death kant opgaan dan de Black Metal kant.
Er zitten een paar foutjes in omdat het opnemen moeizamer ging dan we hadden verwacht en we hadden allemaal niet echt veel langer de tijd.
It's all about the groove, dude
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Ja ik klink ook mega negatief als ik het zo terug lees. Lastig sympathiek scherp commentaar te geven op een forum ook.

Als je dan zo weinig tijdhebt is het wel de moeite waard om het een keer opnieuw te doen, desnoods gewoon losse stukjes eruit knippen en in plakken.
Kwaliteit niet denderend door geldgebrek kan prima, maar dan wordt het (in mijn ogen) juist belangrijker om alles zuiver in te spelen.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Er zitten wat Gotenburg accenten in die wat aan Black metal doen denken. Ook sommige riffkes klinken behoorlijk black qua akkoorden progressie en aanslag dus ik kan Nergal zijn redenering wel volgen. Death metal is doorgaans net wat meer "to the point" en bruter. Dit is toch allemaal iets "fijner". Ook de intro en outro zijt t alles behalve typisch voor een Death metal nummer :)

Voor de rest klinkt het heerlijk low budget! Hier hebben jullie als band waarschijnlijk veel uit geleerd dus ik zou zeggen, neem nog ns wat op.
Haico

Bericht door Haico »

Yup yup yup :D

Dussss... corpsepaint kopen, logo wat onleesbaarder maken, de bandfoto zwart-wit maken. Klaar! 8)
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Bericht door Eviobass »

Bedankt voor de reacties. Dit nummer is zeker ons meest 'Blacky' nummer. De rest gaat meer de Death kant op, denk ik zelf.
Maar als we het genre erbuiten houden, wat vinden jullie verder van de muziek zelf :)?
It's all about the groove, dude
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Luister maar naar Raf... die kan het weten.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Klinkt als een goede start!
Met wat kleine tweaks zet je het geheel meer in je beoogde richting denk ik:
Voor mijn smaak mogen de riffs iets compacter, de gitaren wat chunkier (hangen wat naar de black sound zoals hier al gezegd), en de drum mag wat meer het tempo optrekken. Gitaar partijen mogen iets meer 'in de mix' en bij de bas viel vooral het klikken van de aanslag erg op ipv de low/mid punch die het zo goed kan doen.

Da's een mooi lijstje om mee aan de slag te gaan. dat er zo veel te zeggen valt is positief, want het zijn allemaal smaak dingetjes en geen dikke vette fouten die opvallen of een algemeen kutgeluid. Probeer het een beetje als een producer te benaderen, dan val er veel op zn plek denk ik, lekker zo doorgaan!
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

NURZE schreef:Luister maar naar Raf... die kan het weten.
Can I have that in writing? :mrgreen:

Of zijt ge met mij aan het lachen? :D
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Haha nee nee man.

Als er effectief iemand het kan weten. Zijt gij het.
Ge speelt in een erg goeie band!
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Da's dankzij F dus kudo's aan hem. Btw ik denk dat ge een van de weinige zijt die iets van de nieuwe plaat gehoord heeft. Wa vindt ge dr van?
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Het was een andere vibe, maar ik vind het zelfs beter dan de vorige dingen.

6-7 juli ga ik trouwens jullie clip filmen! (en erna een tijdje zoet zijn met de edit)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Ja, ik had zoiets horen vliegen. Team Gorath staat op vaderschapsverlof, dus de communicatie staat op een laag pitje. Uw werk en invloeden kennende komt dat allemaal dik in de handtas!
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Bericht door Eviobass »

Sorry jongens, maar zouden jullie het een beetje on-topic willen houden :) ?
Wat vinden jullie, op de opnamekwaliteit, van de muziek zelf eigenlijk?
It's all about the groove, dude
Plaats reactie