Stukje met Richwood-bas.

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Stukje met Richwood-bas.

Bericht door RUIS »

Naar aanleiding van de "Hoe klinkt dat nou?" vragen in het Richwood-bas-topic van The Mule heb ik maar eventjes een frutseltje opgenomen met de mijne. Ik heb deze. Is geen precision dus, maar heeft wel een P-element. Deze heb ik ook bij de opname gebruikt. De mijne is ook nog eens fretless, dus hij klinkt wel anders dan een standaard P (ik weet niet hoeveel anders). De bas is rechtstreeks opgenomen, zo m'n M-Box in, later alleen een klein beetje EQ geschoven, verder geen effecten (op de gitaar wel) om een idee te geven van het geluid.

Klik hier om het te horen.

Edit 26-3-06: Link aangepast.
Laatst gewijzigd door RUIS op 26 mar 2006, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4354
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Klinkt koel voor 130 euro 8) nu alleen nog in de maat bassen :lol:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Kan idd strakker. Heb ik altijd meer moeite mee met opnemen dan met een band. Ik weet niet hoe dat komt.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Lekker! Ik wil Mule's Precision wel eens horen. Die heeft geen J element dus nog rauwer.. en helemaal met z'n PIMP Fralin element 8)
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik heb wel een J element, maar heb 'm hierbij niet gebruikt. Je hoort dus alleen de P.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

RUIS schreef:Kan idd strakker. Heb ik altijd meer moeite mee met opnemen dan met een band. Ik weet niet hoe dat komt.
Heeft onze drummert ook. Soort van prestatiedrank, zo van "het móet goed!" Bij een optreden heeft hij dat niet BTW, dat doet ie toch meer voor de lol denk ik, issie iets relaxter. Is vreemd, want bij een optreden kun je het meestal niet effies terugspoelen en overdoen, bij opnames zet je de boel gewoon stop en begin je overnieuw, of alleen jouw spoor wordt gewist en opnieuw opgenomen.
Maar goed, helemaal vreemd is het niet.
Lekker geluidje trouwens, je bass. Mooi vol en warm!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

gothax schreef:Lekker! Ik wil Mule's Precision wel eens horen. Die heeft geen J element dus nog rauwer.. en helemaal met z'n PIMP Fralin element 8)
Uit het Richwood-topic... (niet de bedoeling om te crossposten, maar het komt nu een keertje zo uit)
The Mule schreef:Thanx RUIS, voor het geluidsfragment :thumbsup:

M'n handen jeuken nu helemaal om ook iets op te nemen, alleen (zingen we allemaal) "hij weet niet hoe, hij weet niet hoe, hij weet niet hoe" en (nog belangrijker) ik heb er nog geen spulletjes voor...

Mijn bas klinkt ongeveer zoals tijdens het tweede deel van de break (van 00:23 tot 00:26) en met gewoon fingerstyle - zoals tijdens de rest van het fragment - toch duidelijk een stukje vetter en rauwer als ik het zo hoor. Zal ongetwijfeld ook met de flatwounds en de SD Antiquity te maken hebben.

Misschien kan ik toch indirect laten horen hoe mijn geluid is/kan zijn. Ik weet niet wie hier allemaal 'Funky Miracle' van The Meters kennen, maar daar zitten twee korte bassolo's in waarvan ik het rauwe lo-fi geluid met een beetje moeite (= met name doordat ik een te GOEDE versterker heb :oops:) kan benaderen. Precies de reden dat ik een klein, makkelijk over het randje te kieperen oefenversterkertje voor erbij wil hebben van de Sint...

Ik heb hem online kunnen vinden, klik HIER voor het fragment dat ik bedoel...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Klinkt best goed en ook mooi zuiver op de fretless. :D

Ik kan ook niet horen dat het een bas is van 130 euro, geluid is dik in orde.

Ik vind het niet echt on-strak, maar meer een beetje voor op de beat gespeeld. Kan met afluistering te maken hebben, misschien hoor je je basgeluid vertraagd, waardoor je dit gaat compenseren door er vooraan te spelen.

Leuk stukje muziek ook! 8)
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Als je hem voor €130 weet te vinden had ik dat graag veel eerder gehoord. Klik. 't Is de RB-90.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Klinkt zeker netjes, maar inderdaad, vooral dat filletje op 0:25 had iets strakker gekund :D
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

gilles schreef: Heeft onze drummert ook. Soort van prestatiedrank,
Misschien moet-ie naar een afkick kliniek? :P
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

:mrgreen:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

RUIS schreef:Als je hem voor €130 weet te vinden had ik dat graag veel eerder gehoord. Klik. 't Is de RB-90.
Ik had ook geen idee hoe duur deze bassen zijn, ik had het bedrag gelezen in Unlord zijn reactie. :D
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik vind deze bas rete goed klinken.....
Ik weet hoe moeillijk het is om je ding op de maat te doen.
Een break, open space....and your on.......nix is zo confronterend.
Je hebt absoluut gevoel dat is het belangrijkste de rest komt zonder twijfel :wink:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Thanx, John!
Plaats reactie