2 opnames van mijn band Innosin

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
7nvd
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 sep 2005, 21:00

2 opnames van mijn band Innosin

Bericht door 7nvd »

Ik heb hier 2 nummers, ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden! Zowel qua opname als qua muziek uiteraard.

https://rapidshare.de/files/7727438/Inno ... 3.mp3.html
Deze is opgenomen in studio metro te hengelo.

https://rapidshare.de/files/7727977/leash.mp3.html
En dit is een thuisopname via de PC met Cool Edit Pro.


Share you're opinion!!!!!!

Greetz,
Paul
Hunger leads your way...
Gebruikersavatar
SmurfFlea
Berichten: 440
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:08

Bericht door SmurfFlea »

- Mooie intro
- Mooie stem, maar niet altijd even zuiver
- Invallen van de gitaren vind ik maar chaotisch. Daarna wel weer mooi !
- Van de bass hoor ik niet veel maar wat ik hoor staat me wel aan :D

===> Mooi werk !

Edit : Hoe meer ik er naar luister, hoe beter ik het vind !!
Get off !
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Paul, jullie klooien niet zo maar wat aan, dat is duidelijk. Er is volgens mij goed nagedacht over de nummers en de arrangementen. Da's een goed punt!
Zelf ben ik niet erg van het betreffende genre (blijft smaak), maar ik heb er wel met plezier naar geluisterd omdat ik het wel "muzikantenmuziek" vind. Tweede goede punt wat mij betreft.
Wat sprak me minder aan: in het nummer "Leash" is de zang over de hele linie behoorlijk vaak onzuiver, en dat is niet prettig. In het eerste nummer is dat veel beter, maar kloppen naar mijn gevoel de koortjes qua harmonie niet altijd lekker met de leadzang. Goeie koortjes zijn ook heel moeilijk.
Piano vind ik mooi (qua spel, geluid en partijen). Van het Metallica-achtige drumgeluid ben ik nooit een fan geweest; dat is een kwestie van smaak en doe dat dus lekker zoals jullie het mooi vinden.
Twee andere dingetjes die me opvielen: de syncope op 2:45 in het eerste nummer is leuk, maar als-ie wat overtuigender (met meer bluf) gespeeld wordt, knalt-ie er echt uit; nu rommelt het er wat tussendoor en dat is jammer. En als laatste moet ik zeggen dat ik het weliswaar heel doordacht vind (dat had ik al gemeld), maar aan de andere kant gebeurt er wel heel erg veel in een nummer, zodat de luisteraar misschien een beetje de draad kwijt raakt. Maar dat is misschien ook wel inherent aan de muzieksoort, waar ik zoals ik al zei, niet erg in thuis ben.
Al met al vind ik het wel goed hoor! :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Zit heel lekker in elkaar allemaal. Het is niet helemaal mijn ding, maar ik kan er goed naar luisteren. Sound is overtuigend, en ik vind dat alhoewel er veel gebeurd in de nummers de lijn toch wel duidelijk is (al issie dat inderdaad misschien niet voor iedereen).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
7nvd
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 sep 2005, 21:00

Bericht door 7nvd »

Dank voor de reacties tot nu toe!!

Ook voor de kritiek, trouwens, hoor ik graag! (Als het goed onderbouwd is)

Dat leash niet op en top zuiver is klopt idd, er zitten wat "expirimenten" in van de zanger.

Dat er veel gebeurd in de nummers, hoort idd wel een beetje bij de muziekstijl, maar we proberen wel één sfeer neer te zetten tijdens een nummer. Er zijn bands die wat dat betreft nog veel minder te volgen zijn.... (is mijn mening)

Ben benieuwd naar meer reactie's!!!

Trouwens, dit is een recensie van een demo-tje van een tijdje terug waar "changing or fading" ook op stond:
https://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/ ... ews=132211
Hunger leads your way...
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Mooie opzet het eerste nummer.
Ik vind jullie behoorlijk symphonisch...mooie arrangementen.
2e nummer klinkt melancholisch, ik hoor dat jullie heel goed weten wat jullie doen.
Hoewel het niet mijn stijl is kan ik niet anders zeggen dan dat de opzet en muzikaliteit van hoog niveau is.
Het "staat" gewoon!

Keep them posts comming :wink:
Plaats reactie