Goed programma

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Dennis schreef:ik gebruik ook audacity. We hebben onze banddemo opgenomen met Cool Edit en dit ging erg goed, maarja het is niet gratis :P

@johnbob
https://audacity.sourceforge.net/help/fa ... m=lame-mp3

Bedankt voor de link :wink:
Meteen gedowload....thankzzzzzzzzzzzzz :wink:
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Maar coverteer het gewoon met een convertor of Cool edit naar mp3
beetje dubbelop vind je niet John, waarom niet meteen Cool Edit/Audition gebruiken dan? zeker voor "gewone" opnames is CE echt niet te ingewikkeld, gewoon record drukken.... :wink:
Gebruikersavatar
7nvd
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 sep 2005, 21:00

Bericht door 7nvd »

Eerst gebruikte ik ook altijd cool-edit.

Tegenwoordig altijd Samplitude, een geripte versie van een professionele studio 8)


In mijn stages van een paar jaar terug werkte ik altijd met gelicenseerde Pro-tools prgramma's. Zijn ook wel te krijgen voor thuis, maar als je dan meer als 3 plugins gebruikt kan je harde schijf wel es blijven hangen :?
Hunger leads your way...
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik heb sinds kort ook Protools. Met 15 sporen, waarvan zeker 7 met één of meer plugins no problemo. Ik heb er ook een Digidesign M-Box bij, misschien maakt dat ook verschil.
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Bij de M-Box zit protools LE. De enige plugins die je daarbij kunt gebruiken zijn zgn. RTAS plugins.

Deze plugins draaien gewoon op de cpu van je computer. De M-Box is alleen maar een AD/DA converter en doet verder geen audio-processing uit.

De Protools systemen waar audio-processing op zit zijn niet te betalen voor hobby-werk. Je praat dan over een Protools Core kaart van zo'n 7500 euro en voor extra processing kaarten nog zo'n 3000 euro per kaart extra. Daarnaast heb je dan nog een audio-interface nodig (voor AD/DA, dit zit namelijk niet op de kaarten) en dat kost je ook weer zo'n 1900 euro voor een 8 kanaals 96khz versie en 3800 euro voor een 8 kanaals 192khz versie.

Ik heb zelf een Motu 828mkII met een firewire aansluiting, is ook alleen maar een audio-interface maar heeft een geweldige kwaliteit.

Plugins kan ik genoeg draaien in Cubase en Ableton maar je hebt er wel een beetje een pc voor nodig. Ik heb een P4 3.4GHz en 1gb geheugen daarmee kan ik op zich al aardig werken.

Audio processing kost nu eenmaal bergen aan processor capaciteit.
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Senks! Ik had nog niet de tijd genomen om uit te zoeken hoe dat zat, aangezien ik mezelf al 3 maanden voorhou dat ik echt weer een PC ga kopen om CoolEdit op te draaien, maar telkens weer net te weinig geld... En nu kan Audacity weer in 1 keer MP3tjes maken op mijn Macje zonder dat ik er weer een ander programma voor uit de kast hoef te trekken. Nice :)
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

haha wat een lof voor zo een simpele daad :)
Gebruikersavatar
7nvd
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 sep 2005, 21:00

Bericht door 7nvd »

andre van ham schreef:De Protools systemen waar audio-processing op zit zijn niet te betalen voor hobby-werk. Je praat dan over een Protools Core kaart van zo'n 7500 euro en voor extra processing kaarten nog zo'n 3000 euro per kaart extra. Daarnaast heb je dan nog een audio-interface nodig (voor AD/DA, dit zit namelijk niet op de kaarten) en dat kost je ook weer zo'n 1900 euro voor een 8 kanaals 96khz versie en 3800 euro voor een 8 kanaals 192khz versie.


En dan nog de licensie... Voor mijn oude school die 3 studio's had en dus 3 van die apple-sleuteltjes nodig had (anders werkt pruttels niet (Pro-tools), totaal pakketje (licensie en SOFTWARE) voor 8000 Euro. :shock: :shock:
Hunger leads your way...
Plaats reactie