Richwood P-bas originele + nieuwe elementen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Richwood P-bas originele + nieuwe elementen

Bericht door Bassmeister Che »

Zoals beloofd een mp3 van mijn Richwood Puncher (P-bas), met de originele elementen

https://rapidshare.de/files/8546536/rich ... 3.mp3.html

En met de nieuwe elementen: Fender P-bas Mexico elementen. (Met dank aan Jozef!)

https://rapidshare.de/files/8546616/rich ... 3.mp3.html

Geef commentaar. Welke vind je beter en waarom?
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Het verschil is subtieler dan ik had gedacht. Nou zijn MIM Fender elementen natuurlijk allesbehalve topkwaliteit replacements, maar het is allemaal toch al ietsje voller en 'ronder'. Ik herkende in het eerste fragment de ielere klank van de Richwood. Wel een aardig hoge output, maar het heeft net wat minder body. Hoewel me opvalt dat in het tweede fragment de bas wat meer op de achtergrond opgenomen lijkt te zijn, kan dat kloppen?
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

ik vind dat richwood element helemaal niet verkeerd klinken. :)

het lijkt dat de idd opname met het andere element er iets zachter doorkomt.
het klinkt ook iets wolliger.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Die Fender is idd voller en ronder, zoals The Mule al zei. Ik denk dat het verschil tussen die elementen een stuk duidelijker wordt in een bandsituatie. De Richwood gaat dan erg door de mand vallen vanwege het gebrek aan cut-through, terwijl die Fender door de betere definitie in het geluid wel heel goed overeind blijft.
Zou je over beide stukjes een vette gitaar kunnen inspelen? :lol: :lol: :lol:


Leuk, nog een Sven-met-Richwood op het forum
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Bericht door Bassmeister Che »

Het klopt inderdaad dat ik met de originele elementen niet echt door de gitaarmuur van mijn classic-rock band heen kon komen. Binnen de opname is het verschil inderdaad miniem, al is de klank met de fender elementen voller en ronder, naar mijn mening. Op hoge volumes valt bij de originele elementen heel erg op dat ze wat ielig zijn, iets wat op een laag volume niet echt opvalt. Op een hoog volume klinken de fender elementen heel erg lekker. Diep laag, met een precision-ronk.
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Gebruikersavatar
jozef
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2005, 14:33

Bericht door jozef »

De Fenderelementen klinken idd. ronder en voller dan de originele.
Maar het is precies wat al gezegd is: vooral in de bandsetting zul je het verschil merken.

Have fun!
Everybody dies, but not everybody lives
Plaats reactie