De Zondagmiddagbeat, deel 6

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Laat ik dan de eerste zijn die ook maar gelijk op zaterdag reageert.

Muzikaal vind ik het heel interessant, fijne opbouw ook en goed met de extra geluiden en samples omgegaan en ik zou het gerust nog een keer opzetten! De zang verpest dat voor me, doordat dat loeivals is en totaal zonder timing. Dus al met al ben ik nieuwsgierig geworden, maar blij dat ie afgelopen was ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Afbeelding

KLIKKEN voor AIRQUOTES
en ja, ik heb lol gehad!
RICKROLLED!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

Bericht door xommen »

Hier de mijne van deze keer, 't is een cover geworden van een U2 nummer omdat die voor mijn gevoel bij hen ook een beetje zo'n kabbelende drum heeft. Ben niet honderd procent tevreden over de zang zoals gewoonlijk, en de rest rommelt volgens mij ook een beetje ;-).
Moment of Surrender

@vonloon/di-oen, interessante soundscape, ik vind vooral het hoge stemmetje in het laaste stuk onaangenaam aan de oren, verder is de stem wat mij betreft eigenlijk best ok, en ik vind de omhoog gaande stem en synth combi dan wel weer grappig.
[even aangepast voor de duidelijkheid]

@rieno fijne baslijn en lekker jazzy begin, daarna fijn fout (ik vind dat nummer normaal gesproken namelijk helemaal niks ;-)) overgegaan in het Rick Astley gebeuren.
Laatst gewijzigd door xommen op 07 okt 2012, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Bassen: Epiphone EB0, Harley Benton Stingray Kopie
Band: https://www.uke22.nl
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Haha, thanks..kreeg gelijk zo'n foute 80's vibe toen ik de drums hoorde :)
Jouw track is jammer genoeg weer wat rommeliger dan de voorgaan de keren..weinig tijd gegeven? Zitten wel weer wat lekker sounds in!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

Bericht door xommen »

Ik denk dat het vooral komt doordat ik langzaam spelen echt lastig vind, aan de andere kant heb ik er denk ik niet meer dan 1,5 uur in zitten ;-).
Bassen: Epiphone EB0, Harley Benton Stingray Kopie
Band: https://www.uke22.nl
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

De mijne voor deze keer is ook weer klaar. Soort van. Is het eigenlijk ooit écht klaar?

Klik hier voor gekreun.
Drawing the circle
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

@DI-OEN: Fijn NIN sfeertje zit hier aan, lekker! (zelfs met valse vocals, wat Rieno aanstipte, maar ik stoorde me er eerlijk gezegd niet zo aan). Wat heb je eigenlijk voor de synths gebruikt?

@Rieno: Haha, te fout voor woorden :mrgreen:, maar petje af: knap gespeeld! (en gvd, we've been Rickrolled)

@Xommen: Hoe langzamer je speelt en hoe droger de instrumenten (dus zonder reverb/delay enz.), hoe meer kleine timing foutjes opvallen. Ik vind die dubbele stem overigens erg goed uitpakken! En dankje voor deze kale drumbeat, ik vond het lekker om 'ns te experimenteren met dingen weglaten, ipv alles zo vol mogelijk te proppen :)
Drawing the circle
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Te leuk om te liggen deze beat.
mijn bijdrage
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

Bericht door xommen »

@hezkez, Prettig stukje jazzie muziek, met fijn fretless geluid ook.
@dissonantie Grappig dat je ook voor de Soundscape gegaan bent net al DI-OEN, ook prettig om naar te luisteren. Je bas klinkt wel lekker donker/sinister in dit stuk.

Ik had in mijn hoofd dat met een tragere beat er ook automatisch meer Jazzy/Soundscape achtige dingen uit zouden komen, en dat lijkt ook inderdaad zo te zijn.
Bassen: Epiphone EB0, Harley Benton Stingray Kopie
Band: https://www.uke22.nl
Gebruikersavatar
DI-OEN
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:02

Bericht door DI-OEN »

Ik denk dat er veel meer vrijheid in zit door de leegte wat resulteert in wat experimenteler uitstapjes.
De bevindingen:

Xommen: alleen net aan het begint stoor het rommelen echt, ( nu rommel ik sowieso alleen maar wat aan)
Rieno: hier sluit ik me volledig bij dissonantie aan
dissonantie: Goede opbouw , lekkere freaky geluidjes ook.
Heskez: lekker bas geluid en prettig samenspel met de toetsen.

wat betreft de zang in mijn inzending: Ja, ik ben me er bewust van dat ie niet spot on is, en ik ben ook niet echt een zeer getalenteerd zanger, maar veel beter wordt het niet. Mijn hoog staat nooit zo ver open dus ik hoor de tweede stem sowieso bijna niet, maar ik kan me best voorstellen dat die onprettig is als je audio hifi is. Ik zal kijken of ik hem wellicht nog een keer van iets betere vocals kan voorzien.
alle samples en synths zijn overigens uit Fruityloops.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

@dissonantie: Leuk gedaan, het zegt echt een sfeertje neer zo...mooi voorbeeld van hoe effecten gebruikt kunnen worden zonder helemaal over the top te gaan :)
@heskez: Knappe intonatie! Zou mij nooit lukken. En samen met de piano is het een lekker achtergrondmuzakje..beetje liftmuziek.

Leuke editie! En bedankt voor de complimentjes natuurlijk :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

@DI-OEN: Fruityloops, even onthouden. Ik vind dat je in deze en ook eerdere edities echt supertoffe tapijtjes van geluid neer hebt weten te leggen.

@Heskez: "Zeer geschikt voor een romantisch diner voor twee in de lift," aldus m'n vriendin :lol: Maar zonder dollen en zoals hierboven al geschreven: knap geintoneerd! (ik weet 't trema op dit toetsenbord niet te vinden, irritant) En leuk om te zien dat er zoveel inzendingen zijn met fretless :)

Dank voor jullie complimenten. En @Rieno: grappig dat je de effecten als niet-over-de-top bestempeld, want ik begin meestal met zo'n raar drone/noise/puls effect dat op dat moment tamelijk overheersend is. Later bedenk ik er andere partijen bij, waardoor 't wat ingekapseld raakt.

Ik vind 't trouwens erg fijn dat we hier (opbouwende!) kritiek op elkaar durven geven. Dit is voor mij -zowel door te doen als te lezen- een van de leerzaamste draadjes in al die tijd dat ik hier op 't forum kom :worship:
Drawing the circle
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Zal ik deel 7 weer doen?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

De Zondagmiddagbeat, deel 6

Bericht door xommen »

Ik vind het goed! (nu de rest nog :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Mooi, dat is 1 :P
Heb al een leuke namelijk. Mijn computer is weer bijna op oorlogssterkte en heb allemaal nieuw speelgoed!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie