Afspelen via usb ingang hapert

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Zonderling
Berichten: 2581
Lid geworden op: 26 sep 2020, 22:06

Afspelen via usb ingang hapert

Bericht door Zonderling »

Dag mensen ,

Ik heb proefmix gemaakt van een nummer op mijn digitale meersporen recorder en overgezet op de memorystick die ik bij de recorder was geleverd. Op mijn toch goede laptop valt het mij op dat wanneer ik de memorystick waar het nummer in WAV op staat op mijn laptop aansluit en afspeel de boel af en toe hapert bij het afspelen. Ik heb vervolgens de volgende zaken uitgeprobeerd

Ik heb het WAV bestand van de memorystick overgezet op de computer en toen afgespeeld. In dat geval zijn er geen haperingen tijdens het afspelen. Ook heb ik het op een andere dure memorystick gezet en afgespeeld via de usb ingang. Toen ook geen problemen. Je zou dan denken dat het aan de memory stick ligt

Maar wanneer ik die zelfde memorystick aansluit via usb op mijn oude laptop en het de boel afspeel gaat dat geheel zonder haperen. En het is een laptop die naar de huidige maatstaven erg traag is en windows zeven als besturingssysteem heeft

Dus ik vraag me af waar het aan ligt. Ligt het aan de usb ingang op mijn huidige computer. Ligt het aan de memorystick. Ligt het aan de wisselwerking tussen die usb ingang van mijn huidige computer en die specifieke memorystick. Of waar ik het meest bang voor ben namelijk dat het bestand van die mix die gemaakt is op het masterspoor van mijn meersporen recorder licht is beschadigd. Dat vind ik geen fijn idee. Je steekt veel energie in het opnemen van een nummer en dan wil je toch dat het bestand van de eindmix niet beschadigd is en op alle apparaten goed is af te spelen. Dus zou er dan iets mis gaan tijdens het mixen op dat masterspoor vraag ik me af
Confusius en Lao tzu waren wijze mensen
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Afspelen via usb ingang hapert

Bericht door BassKees »

USB 3.0 geeft nog wel eens wat problemen op dit gebied. Een 2.1-aansluiting werkt dan een stuk betrouwbaarder. Daar kwam ik met mijn audio interface ook achter.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Afspelen via usb ingang hapert

Bericht door Rieno »

Wou ik ook net vragen idd. Het lijkt een probleem te zijn met de leessnelheid van stick naar PC en USB3.0 doet idd nog wel eens gek. Los daarvan kan het ook een driver zijn die een beetje andere dingen doet.

Als je na het kopiëren naar de PC gewoon goed kunt luisteren, dan is er met het bestand niets mis.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Zonderling
Berichten: 2581
Lid geworden op: 26 sep 2020, 22:06

Re: Afspelen via usb ingang hapert

Bericht door Zonderling »

Het zijn inderdaad USB 3.0 poorten. Maar het zal dan inderdaad niet aan het bestand liggen dat stelt me wel gerust
Confusius en Lao tzu waren wijze mensen
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: Afspelen via usb ingang hapert

Bericht door Laxe »

BassKees schreef: 13 apr 2021, 16:25 USB 3.0 geeft nog wel eens wat problemen op dit gebied. Een 2.1-aansluiting werkt dan een stuk betrouwbaarder. Daar kwam ik met mijn audio interface ook achter.
Hier idem dito. Hoop uitzoekerij voor ik dat had gevonden.
Plaats reactie