Microfoons?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Haico

Bericht door Haico »

Mijn "geheime" wapen voor bas cabs: Audiotechnica ATM25. Kan hoog SPL aan, voicing is te gek voor bas en deze mic lijkt erg snel te reageren. Zeker lekker in combinatie met een grootmembraam condensator mic. Laatst (weer eens) uitgeleend aan een bassist die ging reampen in de studio. De producer van het album zat dezelfde avond nog op ebay om een ATM25 voor hemzelf te scoren. :D :D :D

Helaas is de mic wel wat zeldzaam. Ik heb er 90 Euro voor betaald in 2005. Hij gaat nu voor het dubbele.
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

De MD421 is erg lekker maar wel duur.
Ik heb zelf de Shure Beta 52a en die klinkt ook echt tegek! Hij geeft gewoon precies de sound door die ik uit mijn cab uitstuur. Als je dit ook nog combineert met een fatsoendelijke D.I. sound kun je een mooi live en studio geluid krijgen :P
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

De sennheiser 602 vind ik zelf nooit zo een success op bas, te grote eq, meer geschikt voor metal kickdrums imho. Qua basmics, mijn favorieten met opnemen:

- Shure SM7b
- Sennheiser MD421
- Beyer dynamic M99 / TG-x50
- studio projects B1

9 v/d 10 keer ga ik voor de SM7B + md21 of M99, afhankelijk van de sound.

SM7B alijd off axis langs de rand van de speaker, md421 of m99 on axis .. heel vet. DI erbij voor het extra sublaag, ook gewoon afkappen boven de +- 200Hz
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Al met vanalles goede sounds gekregen, een RE-20 is waar ik het snelst naar zou grijpen (meestal als aanvulling van een DI-klank).

Een grootmembraan condensator (U47fet is een klassieker maar duur, kan ook met C414, AT4050, AT4047, ...) die je een half metertje of verder van je speakers zet.

Een RE-20 werkt ook zeer goed.

En zoals aangegeven: SM-57/58 zal nooit fout klinken, net als de SM-7b en MD-421/441.

Electrovoice RE-20 zou ik zeker ook eens proberen.

Persoonlijk ben ik geen fan van die zogenaamde bassdrum-micro's (D112, Beta52, Audix D6,...) - die zijn wat vreemd gevoiced vind ik, ga je allerlei bruikbaar mid mee weggooien.


Had ik al vermeld dat een RE-20 waarschijnlijk ook goed werkt? :mrgreen:



geheel terzijde: ben alles behalve een fan van Ampeg (ik speel SWR) maar heb een 210AV kastje dat waanzinnig lekker opneemt - ook wederom gecombineerd met een DIklank en op voorwaarde dat er een 'echte' amp aanhangt (SWR Headlite svcks donkeyb*lls t.o.v. mijn SM-400s op dat kastje)



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Haico

Bericht door Haico »

deadpoet schreef:Persoonlijk ben ik geen fan van die zogenaamde bassdrum-micro's (D112, Beta52, Audix D6,...) - die zijn wat vreemd gevoiced vind ik, ga je allerlei bruikbaar mid mee weggooien.
Kick drum mic op een bas cab is echt "uit", ja. Dat was een paar jaar terug wel anders.


Makes me think... Ik moet ook nog een keer m'n oude Beyerdynamic Soundstar II M400 proberen op een bas cab. Zomaar laatst eens geprobeerd op een gitaar cabinet, en ik was aangenaamd verrast. Hij bleek strakker en smoother dan een SM57. Ook meer ballen, en wat dat betreft lijkt hij meer op een SM7. Niet slecht voor een marktplaats find van 40 Euro! :) Dus ook maar eens proberen op bas.
Plaats reactie