Nicky's Opname-topic

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Nicky's Opname-topic

Bericht door Nicky »

Nou, na lange tijd van willen toch eindelijk een USB interface gekocht, nog niet echt veel tijd gehad om op te nemen maar heb twee weken terug wel eentje gemaakt. Niet geweldig gespeeld maar wilde het toch nog hier kwijt.

https://soundcloud.com/nicky-hendriks/p ... bass-cover" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals de titel ook al zegt is het voor een deel, had er genoeg van voor die avond, moe van kerst vieren dus vandaar.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Haico

Bericht door Haico »

Intro is tof... maareh, dit kan strakker! :)

Afbeelding

Vooral zo doorgaan!
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Het kan inderdaad heel erg strakker. Luiheid, en vermoeidheid bij elkaar is niet altijd goed :P Morgen ga ik weer wat opnemen, heb even een stekkertje gekocht zodat ik een fatsoenlijke monitor heb. De aansluiting die ik had was niet meer perfect (zo'n 3,5mm>6,3mm stekkertje).
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Dan nu een opname waar ik echt mee kan leven, sound is prima alleen jammer dat m'n bas toch wat hoog op volume staat ten opzichte van de backing-track, tijdens het spelen klonk het andersom.

Maar ik ben ermee tevreden en dat is wat telt toch? :) Kan nog veel strakker.

https://soundcloud.com/nicky-hendriks/r ... bass-cover" onclick="window.open(this.href);return false;

Ditmaal, Red Hot Chili Peppers - Snow [Hey Oh].
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Alweer een tijdje geleden maar heb iets nieuws! :D Wel beetje off op bepaalde punten en het mag nog wel wat strakker maar het is iets :)

https://soundcloud.com/nicky-hendriks/b ... ck-sabbath" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu met de Echolette van onzer Hannesstinkt en de cheap-ass Superlux microfoons. Klinkt op zich nog wel redelijk vind ik zelf.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Nicky schreef:Alweer een tijdje geleden maar heb iets nieuws! :D Wel beetje off op bepaalde punten en het mag nog wel wat strakker maar het is iets :)

https://soundcloud.com/nicky-hendriks/b ... ck-sabbath" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu met de Echolette van onzer Hannesstinkt en de cheap-ass Superlux microfoons. Klinkt op zich nog wel redelijk vind ik zelf.
Je speelt heel erg vooruit in de tel. Probeer mee te tellen en zorg dat je steeds locked op de 1, want je speelt de 1 vaker al op de 4e 16e van de 4e tel xD (4-te-ne-te) zeg maar :p
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Had die opmerking inderdaad al gehad. Af e toe nog wel moeite mee, vooral bij de wat langzamere liedjes. Ik ga oefenen in ieder geval!
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Haico

Bericht door Haico »

Goed bezig, Nicky. 8)

Je zit inderdaad niet altijd even lekker op de tel. Je mag bij langzaam nummers best wel "trekken", en net achter de tel spelen. Verder zou ik de coupletten niet zoveel vullen. Lekker open houden. Laatste opmerking: In het stuk tussen 4:30 - 5:13 blijf je hangen op de verkeerde noot.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Oeh ik hoor het ja!! Moet een octaaf boven de lage E zijn. Dat ik dat niet in de gaten heb gehad :shock:
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Haico schreef:Goed bezig, Nicky. 8)
+1

Dat Black Sabbath ding ( :jam: ), zou dat niet gaaf zijn om dat met je vingers ipv plectrum te spelen? Word het nog wat "donkerder" van.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Is zonder plectrum gespeeld :lol:
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik hou m'n mond weer.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Haha is goed. Komt misschien omdat ik mijn actie zo laag heb en ik op dezelfde plek aansla als Geezer en ook net zo hard, dus vandaar. Zoals Haico al eens zei is dat de manier om wel een beetje de sound te krijgen van een plectrum maar niet met de dynamiek en strakheid van een plectrum.

Maar snel mond houden he :P
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Haico

Bericht door Haico »

De truuk is juist dat je de strakheid van plectrum kan benaderen als je de techniek goed oefent. Er zitten ook genoeg nadelen aan de techniek hoor. :)
Wel logisch om het bij een Black Sabbath nummer in te zetten. 8)
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Daarom! Alleen als ik de sound meer wil benaderen dan moet mijn actie gewoon omhoog om wel het doffe van bij de toets aanslaan te behouden (op een natuurlijke manier, vind de tone wegdraaien altijd zo kunstmatig klinken) zonder dat het gaat kletteren.

Maar gewoon oefenen op het tempo.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Plaats reactie