Demo van mijn bandje! [UPDATE]

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Demo van mijn bandje! [UPDATE]

Bericht door Niels »

Sinds een tijdje speel ik in een nieuw bandje: Overdwars. We spelen eigen werk, rock/pop en hebben de afgelopen tijd gewerkt aan het bouwen van een setlist. Hiervan hebben we 4 nummers opgenomen als demo en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

To Pieces
Selfcontrol
American Girls
Cabin in the Woods

Het 4e nummer volgt zodra de mix goed is. De drums zijn opgenomen in Studio Moskou in Utrecht, de gitaren, zang en bas bij onze drummer thuis die ook alles gemixed heeft. Bas is mijn Fender Precision, direct ingeplugd en hij heeft in Cubase met Ampeg SVX een beetje kleuring gekregen.

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Bedankt voor de feedback alvast :)

edit: linkjes aangepast naar de laatste versies en 4e track toegevoegd.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Heel tof! Zitten alle drie lekker in elkaar.

American Girls zou iets meer mogen 'kabbelen' in het eerste couplet. Jij speelt nu op basis het basisritme, gesteund door drums. De gitaren hoeven dat niet zo strak en exact te gaan ondersteunen als ze invallen, van mij zouden ze er ook iets meer 'omheen' mogen spelen. Later in het nummer focus je alle instrumenten op het basisritme. Dat maakt - denk ik - de opbouw van het nummer ook iets spannender. In elk geval laten jullie een driekwartsmaat lekker rocken.

Selfcontrol is gewoon wel lekker, To Pieces ook. De zanger zingt wel heel netjes, was hij verlegen bij de opnamen? Goed gedoseerde expressie zou met name deze twee nummers wat extra 'bite' geven, denk ik. Bij Selfcontrol in het refrein (bijvoorbeeld bij 'slipping through my hands').

Mijn 2 centen, ik vind het vooral heel tof klinken.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26335
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Goeie liedjes en prettig om naar te luisteren, het straalt iets sympathieks en positiefs uit en dat vind ik tof. "Liedjes" is zeker als compliment bedoeld want het heeft structuur en een kop en een staart.
Het wat "netjes" zingen wat Maarten zegt, herken ik wel een beetje. Dat bescheidene en onderkoelde heeft zeker charme, maar van mij mag een zanger in de juiste passages ook wel eens even "van onderuit z'n naad gaan" (zoals de zanger in mijn vroegere bloesbandje het zo mooi wist te verwoorden :wink: ).

Wat mij betreft hebben jullie goed nagedacht over wat je wilde maken, er zit niks in de weg en het is niet te lang. Lekker. Oh, en die P moet je nooit meer wegdoen want die klinkt super. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Hans58 schreef:Wat mij betreft hebben jullie goed nagedacht over wat je wilde maken, er zit niks in de weg en het is niet te lang. Lekker. Oh, en die P moet je nooit meer wegdoen want die klinkt super. 8)
:stupid:

EDIT: Mocht je van gedachten veranderen, dan kan ik in 20-30 minuten bij je zijn... :mrgreen:
Het is makkelijker als je denkt.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Bedankt voor de complimenten! We zijn er zelf ook erg blij met het resultaat (niet in het minst de verdienste van onze drummer die er erg veel tijd in gestopt heeft en de nodige takes afgekeurd heeft wegens 'vermeende' onstrakheden ;)).

En die P gaat absoluut niet weg; hij klinkt en speelt perfect. Ik heb sinds een paar maanden een oude (jaren '70) Ampeg B115 en daarmee is het echt een prima combi. Helaas staat de Ampeg vooralsnog werkeloos thuis, maar het is de bedoeling om dit jaar toch regelmatig in wat cafeetjes en dergelijke te spelen.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3027
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Ik vind het heel lekker klinken. De 'onderkoelde' stem vind ik juist goed passen bij de muziek. Ik heb er met plezier naar geluisterd. :yes:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik heb er met veel plezier naar geluisterd.
Leuke, smaakvolle liedjes, uitstekend gespeeld en gezongen.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Bedankt, Geert en Marcel! :)

Haico gaat nog met de nummers aan de slag om de laatste puntjes op de i te zetten en het 4e nummer te mixen. Zodra we daar wat van hebben dan zal ik het hier ook posten.
EddiePlaysBass
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mei 2010, 12:01

Demo

Bericht door EddiePlaysBass »

Heerlijk basgeluid, inderdaad! Voor een demo klinkt het wel héél goed, moet ik zeggen. "American Girls" doet me persoonlijk niet veel, maar dat ligt aan mij :) Met de groove van "Self Control" begon ik spontaan mee te knikken! Wat mij persoonlijk bevalt is dat alledrie de liedjes klinken alsof ze van dezelfde band komen, maar niet allemaal hetzelfde klinken - als je snapt wat ik bedoel :)

Al bij al klinkt het als een leuke band om in te spelen. Proficiat!
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Dank je! :yes:
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Inmiddels is de volledige versie klaar. Aan de nummers is nog e.e.a. gesleuteld ten opzichte van de versies die ik hier gepost had. De mix van het laatste nummer (Cabin in the woods) die ik in eerste instantie nog niet geplaatst had is door Haico gemaakt en hij heeft ook de nummers gemasterd. Alles klinkt nu net even een stukje strakker en frisser. De definitieve versie:

To Pieces
Selfcontrol
American Girls
Cabin in the Woods

Feedback is zoals altijd welkom! :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26335
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Heb alleen even het "nieuwe" nummer geluisterd, maar eh: :worship: :worship:
Wat een te gekke muziek zeg, hier word ik echt heel blij van. En het klinkt ook super, dikke pluim voor de band én Haico. :clap:

En andermaal een diepe buiging voor het basgeluid, dit is waar ik van houd.
Veel superlatieven, ik weet het, maar ik vind het echt te gek.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Wow.. dank je! :D
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Hoewel het niet mijn smaak is qua genre en qua basgeluid heb ik het toch allemaal afgeluisterd. het dromerige is goed vastgelegd, ook mede dankzij Haico's masterwerk vermoed ik, en heeft goed uitgepakt. Mijn vrouw zou deze cd zo helemaal uit luisteren denk ik, die houdt daar wel van.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Klinkt echt ontzettend als Anberlin. Lekker bandje hoor!
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Plaats reactie