Samples Yamaha TRB6

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het is ook een hele fijne hals, al merk ik nog wel dat ik vooral zittend wat last van m'n pols krijg. Dus dat wordt even techniek aanpassen :) Wat jij omschrijft over piëzo's is wat ik er niet fijn aan vind..het is zulk leeg hoog! Jij had zo'n oranje-achtige met PJ toch?

Vandaag kwamen de poets, olie en snaren binnen. Ook goudkleurige schroefjes voor de pickup, maar die waren net een slag te smal (het zal ook weer niet). De originele schroefjes maar even schoongemaakt en dat scheelt al heel wat!

Sampletje met nieuwe snaren, wat toch wel veel scheelt:

https://dl.dropbox.com/u/16926252/Mp3s/ ... st%202.mp3
Lucht!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Haico

Bericht door Haico »

Lekker! 8)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Nog ééntje dan! Heb de smaak te pakken. Het nodigt echt uit om toonladders enzo eens goed opnieuw te bekijken...echt een afgedwongen frisse kijk :D

https://dl.dropbox.com/u/16926252/Mp3s/ ... ekheid.mp3
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
EddiePlaysBass
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mei 2010, 12:01

Bericht door EddiePlaysBass »

Rieno schreef:@Eddie: het is de versie met die hap uit de body en de lange, smalle elementen. De oerversie zeg maar.
Ik had de TRB6 II versie - zoals deze hier (had de mijne kunnen zijn):

Klik hier

Zeer goeie bas, fantastische nek ... Maar absoluut niet mijn ding. Ik denk niet dat ik ooit nog voor een 6-string zal gaan, wellicht eerder een 5 in EADGC of zo. Of het moet een fretloze 6-string Precision zijn zoals die van Steve Bailey :kwijl:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het is wel wennen ja, maar ik denk dat ik over een paar weken niet graag meer terug zou gaan op enkel 4 of 5-snarig. Voor slap vind ik m'n 4-snaar veruit superieur, maar die B en C zijn zo lekker bruikbaar en het speelt heerlijk. Echt een aanvulling dus :)

Verschilde de klank veel?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hier ook maar even. Yamaha TRB6 via Garageband's Hiphop-preset (compressie, hoog en mid wat weggerold, minuscuul beetje overdrive).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dgGcTV_ZW-k[/youtube]
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Klinkt lekker die TRB! Hoe heb je die opname eigenlijk gemaakt? Doe je dat met iMovie terwijl Garageband loopt?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Thanks :) Had 'm wel wat 'donker' afgesteld qua geluid. Vind het een steeds fijnere bas worden, na jaren alleen mijn Kubicki bespeeld te hebben!

iMovie met Garageband idd. Had het eerst een stuk idioter: Photo Booth voor beeld, Garageband voor geluid en dan samenvoegen in iMovie. Werkte niet ideaal, één grote bron van frustratie en een mooi voorbeeld van mijn neiging tot moeilijk denken over iets simpels.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie