Professioneel afmixen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Professioneel afmixen

Bericht door Rickfender »

Hi! Vandaag met mijn band wat opgenomen. We zijn een beetje aan het experimenteren met microfoonplaatsing en de combinaties van instrumenten en sounds. Hierbij is het mixen natuurlijk een belangrijk deel van het eindresultaat. Dit hebben we zelf snel in elkaar gezet, en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Kan het mixen nog beter? Ik heb dit eerder al een keer laten doen door Haico, en dat was voor ons een zeer positieve ervaring. Oftewel; graag jullie mening, en tips voor het mixen!
Bram
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W6F-IHdBK7k[/youtube]
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Ik zal hem van de week nog even met koptelefoon luisteren om de hele mix te horen, maar in het frequentiespectrum gitaar/stem/snare: helemaal in balans. Ik heb hem net over laptopspeakertjes afgespeeld, commentaar van MevrouwV: Klinkt beter dan het origineel! (Ongelogen waar.)
Het is makkelijker als je denkt.
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Thanks Maarten!!
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Lekker hoor Bram!
Moet nu ook via de laptop luisteren, maar dat klinkt al erg aangenaam.
Alleen....Is jullie zangeres die kinderstoel niet een beetje ontgroeid? :lol:
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

De drums zouden iets harder mogen en de bas iets zachter, die dreunt toch wel flink.

Daarnaast zou ik wat minder puntig/staccato spelen. Bij dit soort popliedjes ligt de focus toch wel erg op de zang en ik ben dan de hele tijd aan het zoeken naar de stabiele laag laag, maar door de vele korte nootjes vind ik die niet echt.

Toegegeven, ik zou dit ook zo spelen, maar ik denk dat er iets meer in dienst van het nummer gespeeld mag worden.

Verder: erg prettig nummer om naar te luisteren, fijn sfeertje. Ben niet echt bekend met het origineel (alles van Rihanna klinkt voor mij ruwweg hetzelfde), maar deze kan ik prima uitzitten.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
EddiePlaysBass
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mei 2010, 12:01

Nice

Bericht door EddiePlaysBass »

Als rechttoe-rechtaan Rihannafan (ja, ik ben serieus) kan ik alleen maar zeggen: knap gedaan. Het heeft een eigen smoel en blijft tegelijk toch trouw aan het origineel. Zeer leuk!
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Net even met koptelefoon geluisterd. Klinkt nog steeds gewoon goed eigenlijk. Misschien dat drums en bas samen iets meer ruimte mogen krijgen naast de gitaar (maar dan ook IETS).

Ik heb wel drie keer mijn koptelefoon afgezet omdat ik dacht dat ik iets hoorde, bleek het de delay op de zang te zijn. :oops: Maar die zal er wel in zitten met een reden.

En verder leuk om te zien dat ik Trip-Trap-buddies met iemand ben... (Nooit gedacht dat ik dát zou zeggen. :facepalm: :mrgreen:)

Bottom-line: Er is ruimte om te spelen, maar dat lijkt mij vooral een kwestie van smaak. En dan is die van jullie zelf het belangrijkst. Dit klinkt gewoon goed.
Het is makkelijker als je denkt.
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Thanks voor alle tips! Zo komen we verder :)
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Hoe komt het dat ik deze nog nergens voorbij heb zien komen in dit gedeelte van het forum?
Lekker liedje. Vind de stijl van spelen van jullie gitarist ook erg fijn.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WQrDj1_I ... dQ&index=1[/youtube]
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Silhouette
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 mar 2008, 15:34

Te gekke cover!!

Bericht door Silhouette »

Hoi. Kom hier toevallig voorbij gefietst.
Te gek gedaan hoor. En voor een "ff snel in elkaar geprutste mix" helemaal niet verkeerd.
Erg plezierig om naar te luisteren/kijken.....
Grtz.
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Thanks!! We zijn zelf ook tevreden met de opnamen, binnenkort meer online.
Plaats reactie