Mengtafel voor in-ear en doorlussen...

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
G8
Berichten: 97
Lid geworden op: 23 apr 2006, 22:00

Mengtafel voor in-ear en doorlussen...

Bericht door G8 »

Hoi, Sinds geruime tijd zijn we als band nog maar met 4-en over: Zanger/Gitarist, Drummer/achtergrond, gitarist en bassist.
Eerder maakten we gebruik als 5 mans formatie van een grotere yamaha mengtafel met maar liefst 12 kanalen, 4 groupen en 6 aux-en. Auxen doorlussen op een koptelefoonversterker en knallen: perfecte in ear.
Nu staat er in dat oefenhok ook een 8 kanaals digitaal mengtafeltje als onderdeel van zo een computer opneemkaart. Weet niet hoe ik dat moet noemen, maar we kunnen via cubase of zoiets gelijktijdig 8 kanalen opnemen, die later nog onafhankelijk te bewerken zijn.
Eigenlijk spelen er nu twee dingetjes.

1 ) Eigenlijk willen we niet meer zo groots met onze mengtafel: eigenlijk hoeven we maar 8 - 12 bussen, geen groepen en 4 aux-en. Dus idee: we ruilen dat oude ding in en kopen een nieuwe kleinere. Maarre: alle kleinere mengtafels zijn voorzien iig met 2 postfaders aux en met 2 prefaders aux. En eigenlijk kunnen we voor in-ears niets met postfaders auxen. Kennen jullie goede mengtafeltjes waarbij de aux-en volledig instelbaar zijn, of iig prefader zijn? Zou ook handig zijn dat er effecten in zaten, maar hoeft niet powered te zijn: bij voorkeur niet zelfs.
2) We willen eigenlijk ook standaard onze kanalen splitsen: zeg maar naar de gewone oefenmengtafel, maar ook gelijk naar de opneemmengtafel. Een soort splitter voor 8 kanalen. Wat gebruiken jullie daarvoor? Tuurlijk je kan eenvoudige splitskabeltjes nemen, maar hoe doen jullie dit???
Gebruikersavatar
G8
Berichten: 97
Lid geworden op: 23 apr 2006, 22:00

Bericht door G8 »

?? helemaal niemand??
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22908
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Blijkbaar.... maar misschien helpt het als je de vraag neerzet in Music & Recording, daar past ze beter dan hier.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Wordt geregeld!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 587
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Je zou ook kunnen kijken naar een tafel met 8 direct outs.

Mijn Mackie heeft bijvoorbeeld direct outs op de eerste 8 kanalen, en vier auxen 2 pre en 2 post (maar die is 16 kanaals, zal ongetijwefeld ook voor 12 kanalen bestaan).
Gebruikersavatar
G8
Berichten: 97
Lid geworden op: 23 apr 2006, 22:00

Bericht door G8 »

tjsa.. heb ik iets voor het doorlussen, maarre.. zou toch graag 4x prefader aux hebben.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Wij hebben zelf een monitortafel (Allen & Heath MixWizzard3 12M) waar al split out's op zitten. Dan heb je een compacte 19 inch tafel 16 inputs, 12 mono auxen of 6 stereo auxen of een combinatie ervan.
We gebruiken deze ook als we in een kroeg spelen en offeren dan een aux op waar de galm over loopt en 2 auxen voor de FOH.

Een andere optie zou zijn om te kijken naar een tafel waarvan je de auxen kan op (laten) zetten naar Pre fader. Bij A&H zit dit soms met jumpertjes op de printplaat of soms het doorknippen/solderen van een draadje op de printplaat. Dan zou je eigenlijk iemand van de soldeerpolitie moeten vragen om advies of eindeloos handleidingen doorlezen :D Misschien doet het betere google werk ook al wat.

succes
Haico

Bericht door Haico »

Hmn... met die auxen kan ik je even niet helpen. Ik ken uit mijn hoofd geen compact mixertje met 4 prefader auxes. Maareh... je hebt het over een externe splitter. Dat zou ik ook in de mixer zoeken. Bijvoorbeeld de Soundcraft M8 heeft 8 direct outputs. Maar helaas niet de auxen die je wil. :(
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Mackie 1620 b.v. (ook meteen Firewire interface voor opnames). Kost wel een bom duiten, bijna €900, maar heeft 4 aux die pre/post te schakelen zijn. De combinatie budgetmixer + 4 pre auxen zul je denk ik verder niet snel tegenkomen. De M8 die Haico noemt heb ik zelf ook, maar daarvan zijn maar 2 aux-en pre en de andere 2 post.
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

We verkopen met de band deze unit:

https://link.marktplaats.nl/648816924" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar is misschien wat te groot :)
Wel een alleskunner.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ik zou digitaal kijken, een Yamaha 01V is een toffe tafel om mee te beginnen, lekker eenvoudig, en scoor je op mp vaak voor 400 a 500 euro. Alles één keer gedetailleerd afstellen voor je in-ear mix en dan opslaan. Scheelt je de week erop weer een kwartier om iedereens mix af te regelen. Als er aan die PC met Cubase een 8 kanaals interface hangt is de kans groot dat daar wel ADAT opzit. Kan je je 01V digitaal doorlussen met 1 snoertje en kan je 8 sporen opnemen.
Zitten verder ook effecten en compressors e.d. in die ook op de aux mixes werken. Dat zou ik dan ideaal vinden. :)

P.s. auxiliaries zijn per kanaal alle 4 pre/post instelbaar.
Baspingelaar in limbo
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Bericht door McDreads »

Zoek een digitale tafel, ik heb uitstekende ervaringen met de behringer ddx3216, imitatie van de yamaha, pik je voor een paar honderd euro van MP en zolang je niet te hard op de knoppen ramt blijft 'ie het doen.
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Plaats reactie